Voi itku että mä olen täynnä

joo
Mulla pännii niin suunnattomasti tuo ukko, ettei ole tosikaan. Toista päivää kännäämässä kaverillaan ja minä täällä paimennan pesuetta. Nykyään tuo litkii tuota kaljaa joka h.elvetin viikonloppu ja mulla ei ole sanaa sanottavana sen mukaan. Sanoo vaan ettei sillä ole muutakaan tekemistä. Tuota, miten olis vaikka nuo lapset, vois niissäkin olla tekemistä? Tympii kun elämä on niinku velipojan kans asuis. Ei mitään tunteita ole mun puolella sitä kohtaan kuin kaveruus ja lisukkeena katkeruus. Sitten tuo mokoma kehtaa puhua, että tehtäis vielä lisää lapsia. Ei kiitos todellakaan!
Mä taidankin olla eniten vihainen itselleni, kun en osaa tai saa aikaiseksi, että nakkaisin tuon juopon kartanolle. Että mä olen tyhmä :ashamed:
Ja kun ei tämä ole hetken mieliala, tätä on kestänyt jo muutaman vuoden. Näinköhän tämä elämä lipui ohi tässä kärsiessä?
 
Niinpä
Minun mieheni on kavereiden kanssa viikonloppua viettämässä mökillä. Rentoutumassa... no, se oli minun oma valintani kun en meidän pikkumiestä raskinut jättää pariksi yöksi hoitoon, jäin vapaaehtoisesti kotiin.

Mutta meilläkin on ollut vaikeaa ja eroa olen monesti miettinyt. Nyt kuitenkin olen palaamassa työelämään ja ajattelin katsoa, josko meidän suhde tästä vielä voisi petraantua.

Sinun tilanteesi kuulostaa kyllä monta astetta vakavammalta. Monen päivän ryyppäystä, koska "ei ole mitään tekemistä". Siis MITÄ??? Jos luet oman kirjoituksesi tältä sivustolta ikään kuin ulkopuolisena, niin mitä neuvoisit kirjoittajan tekemään? Aivan oikein: mies selkä seinää vasten. Joko hän alkaa elää perheelleen ja jättää ryyppäämisen TAI sinä jatkat yksinhuoltajana, jota olet jo nyt käytännössä.

Miksi katsoisit tuollaista touhua enää yhtään pidempään? Sinä ja lapset voitte paljon paremmin ja saatte tilaisuuden (etenkin sinä) uuteen elämään. Jos isä ei ole läsnä lapsilleen nytkään, niin ei ero sitä tilannetta pahenna yhtään.

Tsemppiä! Kannattaa toimia nyt, ettet 10 vuoden kuluttua mieti, miksi edelleen annat miehen määrätä tahdin. Teet oikein teille kaikille.
 
joo
Mun on pakko saada itseäni niskasta kiinni ja hoitaa tämä elämäni takaisin raiteilleen. Miehen kans tai sitten ilman, ehkä mieluummin ilman. Koska uusiihan tuo tämän p.askan kuitenkin.
Kiitos teille :hug:
 
samaa mieltä
Kyllä se siitä, arki alkaa puhtaalta pöydältä ja energia sekä ilo palaa elämään. Häntä pystyyn! Järjestelykysymys, mutta etene askel kerrallaan. Ekan askeleen jälkeen pallo vierii, ja pääset jaloillesi. Kaikkea hyvää!!
 
rafael
Niin todellakin saat itseäsi syyttää, jos et saa erottua, jos miehesi ei kiinnosta! Samat "tunteet" varmaan miehelläsi, jos kaverillaan aikansa viettää. Mitä se auttaa valittaa, kun tekee vaan päätöksen, ja toimii!
 
Väsynyt rouva
Jooh... Mun mieheni lähti keskiviikkona kaverilleen ryyppäämään eikä ole tullut vieläkään kotiin (nyt on siis perjantai ilta). Eilen illalla sain hetkeksi puhelimen päähän kiinni ja ilmoitti olevansa menossa Jyväskylän ralliin. Meillä on 10 kk vanha vauva ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Rahaa ei ole tippaakaan vaan eletään pääasiassa mun vanhempainrahalla ja mun äidin palkalla. Nyt tuo vanhempainrahakin loppui ja ensi kuussa olis tiedossa pieni hoitotuki, mutta Kelan päätöstäkin saadaan odottaa niin kauan, että ensi kuussa ei ole rahaa tulossa tippaakaan. Siltikin miehellä näyttää olevan rahaa ryypätä ja ostaa jotain rallilippuja.

Ja minua vielä kutsuu nipoksi ja führeriksi... Minä vain yritän jotenkin pitää tämän mahdottoman talouden ja perheen kasassa, mutta tämä huojuva korttitalo vaan näyttää kaatuvan :(

Mun on pakko mennä töihin, että saataisiin maksettua kaikki laskut, mutta miksi mun mieheni ei tee mitään? En mä halua tehdä töitä sekä kotona että töissä sen takia että mieheni pääsee festareille ja ralleihin ja baareihin. MINÄ EN ENÄÄ JAKSA!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:51 Väsynyt rouva kirjoitti:
Jooh... Mun mieheni lähti keskiviikkona kaverilleen ryyppäämään eikä ole tullut vieläkään kotiin (nyt on siis perjantai ilta). Eilen illalla sain hetkeksi puhelimen päähän kiinni ja ilmoitti olevansa menossa Jyväskylän ralliin. Meillä on 10 kk vanha vauva ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Rahaa ei ole tippaakaan vaan eletään pääasiassa mun vanhempainrahalla ja mun äidin palkalla. Nyt tuo vanhempainrahakin loppui ja ensi kuussa olis tiedossa pieni hoitotuki, mutta Kelan päätöstäkin saadaan odottaa niin kauan, että ensi kuussa ei ole rahaa tulossa tippaakaan. Siltikin miehellä näyttää olevan rahaa ryypätä ja ostaa jotain rallilippuja.

Ja minua vielä kutsuu nipoksi ja führeriksi... Minä vain yritän jotenkin pitää tämän mahdottoman talouden ja perheen kasassa, mutta tämä huojuva korttitalo vaan näyttää kaatuvan :(

Mun on pakko mennä töihin, että saataisiin maksettua kaikki laskut, mutta miksi mun mieheni ei tee mitään? En mä halua tehdä töitä sekä kotona että töissä sen takia että mieheni pääsee festareille ja ralleihin ja baareihin. MINÄ EN ENÄÄ JAKSA!!!

No eiköhän olis sunkin aika laittaa asuntopaperit vetämään itsellesi ja lapsellesi? Miksi pilata oma ja lapsen elämä, tuollaisessa "perheessä" Yksin kun olet noin pienen kanssa, saat tukia 3v asti, niin saat hoitaa lapsen kotona, ei tarvi lähtee raahaamaan hoitoon vielä.

Kaikki muutkin samas tilantees olevat, lähtekää käveleen ukon luota tai pistäkää ukko pellolle. Ei se tilanne muuten muutu!
 
mä ymmärrän sua itse olen identtisessä tilanteessa eikä se ole niin helppoa jättää miestä vaikka kuinka siinä olisi järkeä.. rakkaus on niin kummallinen asia. silloin kun menee puoli nanosekuntia hyvin niin sitä jotenkin unohtaa sen kaiken p.askan... mies tälläkin hetkellä teillä tietämättömillä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 15:23 pikku äiti kirjoitti:
mä ymmärrän sua itse olen identtisessä tilanteessa eikä se ole niin helppoa jättää miestä vaikka kuinka siinä olisi järkeä.. rakkaus on niin kummallinen asia. silloin kun menee puoli nanosekuntia hyvin niin sitä jotenkin unohtaa sen kaiken p.askan... mies tälläkin hetkellä teillä tietämättömillä

Kuka tuollaista miestä voi rakastaa? Kyllä pitäisi tunteiden kuolla pikkuhiljaa jos yhtään on luontaista itsesuojeluvaistoa!
 
Väsynyt rouva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:51 Väsynyt rouva kirjoitti:
Jooh... Mun mieheni lähti keskiviikkona kaverilleen ryyppäämään eikä ole tullut vieläkään kotiin (nyt on siis perjantai ilta). Eilen illalla sain hetkeksi puhelimen päähän kiinni ja ilmoitti olevansa menossa Jyväskylän ralliin. Meillä on 10 kk vanha vauva ja yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Rahaa ei ole tippaakaan vaan eletään pääasiassa mun vanhempainrahalla ja mun äidin palkalla. Nyt tuo vanhempainrahakin loppui ja ensi kuussa olis tiedossa pieni hoitotuki, mutta Kelan päätöstäkin saadaan odottaa niin kauan, että ensi kuussa ei ole rahaa tulossa tippaakaan. Siltikin miehellä näyttää olevan rahaa ryypätä ja ostaa jotain rallilippuja.

Ja minua vielä kutsuu nipoksi ja führeriksi... Minä vain yritän jotenkin pitää tämän mahdottoman talouden ja perheen kasassa, mutta tämä huojuva korttitalo vaan näyttää kaatuvan :(

Mun on pakko mennä töihin, että saataisiin maksettua kaikki laskut, mutta miksi mun mieheni ei tee mitään? En mä halua tehdä töitä sekä kotona että töissä sen takia että mieheni pääsee festareille ja ralleihin ja baareihin. MINÄ EN ENÄÄ JAKSA!!!
Kirjoitanpa väliaikatietoja mitä tapahtunut tuon jälkeen...

Mies sai puhuttelun reissustaan, mutta ei ymmärrä tehneensä mitään väärin. Hän ei kuulemma ikinä multa kieltäisi tuollaista reissua. Se on kyllä totta, mutta mihinkäs minä lähtisin yllättäen, kun pitää lapsi hoitaa. No mies sai kuitenkin puhuttelun kavereiltaankin, että oli hoitanut homman mun suhteen päin helv... Sen jälkeen mies muuttui kotikissaksi. Ainakin hetkeksi.

Nyt on miehen yritys alkanut tuottamaan jonkun verran, mutta kun nää keikat on menneet ohi, niin mahdollisesti uusia ei ole taas tulossa. Kesä näyttää aina hiljaiselta ja on varmasti sitä eli taas ollaan mun pankkitilillä. Sain duunipaikan ja aloitan siellä kohta työskentelyn. Saan tosi hyvän palkan ja sillä meidän perhe elää kokonaan ilman miehen tuloja.

Moni asia on ollut paremmin, kun mies on ollut kotikissa, mutta siltikin minä hoidan aivan kaiken. Nyt on miestä taas alkanut omat harrastukset kiinnostamaan ja niiden takia pääsee todennäköisesti viettämään keväällä ja kesällä kaikki viikonloput matkoilla, joka tarkoittaa toisin sanoen kännejä pe ja la ja sunnuntaina jos ei olla kännissä, niin vähintään on krapulassa maanantaihin saakka. Töitä pystyy tekemään siis yrityksessään tiistaista torstaihin saakka ja sillä tahdilla ei tiliä pysty tekemään.

Nyt, vaikka tilanne on suhteellisen rauhallinen, niin mua on alkanut stressata ihan #&%?$!*, että kohta se p*ska taas alkaa. Aion tänään yrittää nostaa kissan pöydälle ja kertoa, että en ole onnellinen suhteessa enkä usko, että asia korjaantuu 5 vuodessa vaan tulen vaan enemmän onnettomaksi. Ero olisi parasta tehdä nyt, kun lapsi on vielä pieni eikä ymmärrä niin paljon asioita. Pahalta kuitenkin tuntuu tuon lapsen puolesta tämä kaikki.

En mä oikeasti halua erota, mutta en mä halua 5 vuoden kuluttua todeta, että olisi pitänyt erota jo 5 vuotta sitten. Mua pelottaa mitä tässä tapahtuu, mutta nyt tällä hetkellä mulla on voimaa keskustella tästä asiasta. Silloin kun on tuollainen riitatilanne päällä, niin mulla ei ole edes voimia.

Mun paras ystävä tietää tästä ja on luvannut antaa mulle täyden tukensa. Meidän aviomiehet oli ennen tosi hyviä ystäviä keskenään, mutta tänään sekin selvisi, että ovat nykyään riidoissa. Mä en edes tiennyt siitä, mutta hyvä että tämä vyyhti alkaa selvitä monestakin suunnasta mulle.
 
mä vaan
täällä yksi itkupilli kanssa eroamassa,tai sanottaisiinko jätetty mies haki loputkin tavaransa ja laittoi pisteen meidän suhteelle joka kesti 14 vuotta. sanoi vain ettei ole tunteita mua kohtaan, nyt tuntuu ettei tästä selviä millään yksinhuoltajan elämästä, on aika seisahtanut...!!!
 

Yhteistyössä