voi mahoton miten te voitte pärjätä kauheaa............

Tässä ite kohtaamani ihmisten "lempi" lausahdukset.

Todella kiva kuunneella näitä niin sanottuja kyllä mä tiedän kommentteja ihmisiltä joilla ei ole kaksosia tai sitten tämä voikun ne on aina niin hirveen pieninä ja varaudu pitkään sairaalassa oloon lasten kanssa.

Välillä tulee olo anteeksi nyt vaan kun odotan kaksosia ja ne on luomuna tullut

Kokemuksia muilta......
 
Minä kerroin eräälle tutulle (jolla itsellään on kolme lasta, joista ensimmäiset ovat kaksoset) että odotan kaksosia. Olin juuri saanut itseni vakuuttuneeksi että kyllä me selviydymme kaksosten kanssa, vaikka meillä siis ennestään pojat -06 ja -07. Tämä tuttuni meni ihan hiljaiseksi ja hänelle nousi kyyneleet silmiin. Hetken kuluttua hän sai sanotuksi että muistakaa, tärkeintä on vain että kaikki, niin lapset kuin aikuiset, pysyvät hengissä. Kyllä tuli vähän epävarma olo taas hetkeksi. Mutta kai se on luotettava siihen, että hätä keinot keksii ja asioilla on tapana järjestyä.
 
Olen kohdannut saman lauseen lasteni kanssa joilla on 1v ja 7 kk ikäeroa ja voin sanoa että se ei todellakaan pidä paikkaansa.

Ihmisten kauhistuneet lauseet vaan rupeaa jo ärsyttämään vaikka voihan ne olla pieniä ja niiden kanssa ei ole helppoa mutta se että ei voi edes onnitella kun kauhultaan ei siihen pysty revin hermoja kyllä pikku asiasta mutta kumminkin.
 
erään kerran lasten kanssa päiväkävelyllä ollesamme, vastaan tuli jo keski-ikäinen mies ja jäi tietty ihmettelemmän tuplavaunuja ja tuumasi meitä kohdanneen tuplavahingon ja nauroi päälle , niin kuin olisi hyvänkin vitsin kertonut....palautimme hänet maan pinalle tuumaten meitä kohdanneen tupla onnen...mies jatkoi pikaisesti kävelyään...että silleen. Muistan aina serkkuni sanat...nyt vaan 110% luottamus itseenne, ei niitä kaksosia kaikkille anneta.Kyllä monesti on ollut"helppoa", koulun jälkeen ei tarvitse olla yksin, on aina leikkikaveri kotona ja jos on samalla luokalla, niin sama aikataulu, vanhempainilta ym..liekö aika kullannut muistot, ei enää muista tuplaitkuja ..tupla ripulia ym.....nuoret nyt itse miettivät kun ovat jo jatko opintojen kynnyksellä, kuinka selviävät tulevaisuudessa, kun ei enää olekkaan sisko tai veikka samalla luokalla, siinä haastetta vielä isoillekin.
 
Mulle tuumas yks vauvakuumeinen kaveri et hän ei kyllä kaksosia haluais ku ois se sit nii hankalaa ja ei hän pärjäis. Tuli vähän paska fiilis, ite kyllä tahtoisin vielä toisetkin kaksoset jos semmoinen siunaus kohdalle sattuisi :heart: Kyllähän tota kauhistelua ja kohkamista on riittäny, mut pääasiassa menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos koska nämä kauhistelijat eivät oikeesti tiedä yhtään mitään monikkoarjesta ja -elämästä. Tottakai on tohinaa välillä liikaakin mutta on tää silti niin parasta :heart:
 

Yhteistyössä