Voi vi..ddu!

  • Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmaana
Kirjotanpa tännekki, kun niin ottaa päähän!

Meidän ihkaihana uhmaikäinen otti tuossa pultit, kun äiti laittoi yövaatteet päälle. Homma meni ihan riehumiseksi ja huutamiseksi, jotenka vein jäähypenkkiin istumaan. Siinä sitten istuttiin, toinen huutaa ja pyrkii pois ja minä laitan takaisin. (meillä käytäntö että sitten kun on kiltisti, niin pääsee pois)

No, tää mun armas seisoo mun seläntakana ja hymistelee siinä. Minä tuumasin että en voi nyt antaa periksi, kun tähän mentiin. Sitten tämä iki-ihana uhmaikäinen rauhottui kuin seinään ja tultiin halien jälkeen olkkariin. Minä sanoin ettei siinä tilanteessa voi enää antaa periksi, vaan se pitää viedä loppuun asti. Muuten lapsi ajattelee että kyllä annetaan periksi kun aikansa huutaa. Ja mun armas se vain kyselee että ai jaa, niinkö...

Olen ennekin sanonut siitä että jos lapsen kanssa aletaan jostain vääntämään kättä, niin toisella ei siihen pidä puuttua vaan viedä homma loppuun asti. Muuten se joka siihen puuttuu, tavallaan murtaa kaiken mitä siihen mennessä on saanu aikaseksi! Tää on mun mielipide.

No, sitten tää mun armas alkaa laittaan poikaa nukkumaan. Vie meidän sänkyyn ja laittaa lasten elokuvan pyörimään!!!!!!!!!!!!!!! Siis haloo!! Ei oo pitkä aika kun sittä mainitsin, ettei siihen ainakaan pidä ruveta, ja armas on silleen että ei tietenkään! Huomenna saan varmaan käydä taas uuden taistelun että katsotaanko nukkumaan mennessä elokuvia vai ei!!!!!!!!
Voi saakeli että ottaa päähän!!!!
 
Kuulostaa jotenkin tutulta...

Meillä mies koittaa aina päästä vähän "helpommalla" varsinkin nukkuun laittamisen suhteen, että näin joskus kävi meilläkin..

Ja tiedän et se on tosi ärsyttävää!!!!

Siitä on kyllä muutaman kerran keskusteltu meidän perheessä..
 
Niin,itsekin en voi kun joskus ihmetellä tuota miesten putkiaivoissa tapahtuvaa järjenjuoksua!Yhteiset kasvatuslinjat myös tarkeitä sen lisäksi että homma viedään loppuun eikä itkulla anneta periksi,vai mitä?Rajaja ja rakkautta yhdessä sovituilla säännöillä!
 
Me ollaan sovittu, että molemmat laittaa lapsen samalla lailla nukkumaan, ainakin poikamme tietää mitä tuleman pitää ja tietää myös mitä tapahtuu jos ei tottele...

Eli iltapalan jälkeen saa hetken vielä leikkiä jos kello ei ole mahdottomia ja sen jälkeen pesulle, yövaatteet päälle ja omaan huoneeseen. Huoneessaan poika (2,5 v) saa valkata kaksi lyhyttä kirjaa, kotka luetaan iltasaduksi. Tosin jos nukkumaan meno menee kiukutteluksi, niin iltasatuja ei lueta. Tiukka linja, mutta toimii, ei tarvitse kuin muistuttaa, että sadut jää väliin, jos tappelu jatkuu...

Miehelleni olen ilmoittanut, että jos homma ei toimi, niin hän saa viedä lapsen hoitoon, minä en jaksa tapella väsyneen lapsen kanssa aamulla ihan vaan sen takia, että mies ei ole saanut häntä ajoissa nukkumaan... :saint:
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 19:25 vieras kirjoitti:
Niin,itsekin en voi kun joskus ihmetellä tuota miesten putkiaivoissa tapahtuvaa järjenjuoksua!Yhteiset kasvatuslinjat myös tarkeitä sen lisäksi että homma viedään loppuun eikä itkulla anneta periksi,vai mitä?Rajaja ja rakkautta yhdessä sovituilla säännöillä!
Noinhan sen pitäisi olla, neuvolassa painotettiin just tota, että molempien kanssa pitäis olla samat säännöt! Mutta toisinaan tuntuu että armas menee siitä mistä aita on matalin, eli antaa periksi, kun ei jaksa kuunnella kiukuttelua! Just tuossa totesin kavereilleni, että oon huomannu että on paljon helpompaa olla muksun kanssa kahdestaan kotona..ei tarvi hirveesti komennella, ja tosi harvoin tarvii enää "räjähtää"! Mutta auta armias kun ollaan kaikki kotona, nii johan on rallit.. Mun kanssa mennää ihan rutiineilla, ja säännöistä lipsutaan vaan tosi poikkeustapauksissa!
 

Yhteistyössä