Voihan kaaso..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tervehys!
Kinkkinen tilanne, olen siis menossa naimisiin melko pienin menoin ja pienellä budjetilla elokuussa. Odotan juhlia innolla, ja olen aika vaatimaton, joka tykkää pienistä kivoista jutuista. Paras ystäväni on minun kaasoni ja kysyi saako järjestää polttarit vaikkei niihin olekaan tulossa kuin minä ja hän. Sanoin että tietysti jotain pientä mukavaa voisi kahdestaan tottakai tehdä!

Viimeeksi kun nähtiin kunnolla, hän kysyi mitä mulla on viikolla X ja onko min passi voimassa. Hölmistyin vähän tästä. Jäin pohtimaan kuinka varat tulisivat riittämään mitä ilmeiseen ulkomaan matkaan ja kuka kumma tämän kustantaa. Pohdin kotona miehelleni asiaa, joka oli sitten konsultoinut kaasoani asian tiimoilta. Kaasollani oli ensinnäkin ollut oletus, että sulhanen(?) sponsoroi osan kolmen päivän matkasta. Me ei millään tasolla rahassa kylvetä ja koska vanhempieni kanssa maksetaan häät yhdessä on niihinkin syytä säästää.

Mieheni oli sanonut ettei se onnistu ja huomautti kaasoani lentopelostani ja siitä, että ehkä olisi syytä minulle ilmoittaa kuitenkin aikaisemmin kuin pari tuntia ennen lennon lähtöä käytännön syistäkin jo.

Pari päivää sitten sain passiivisaggressiivisen viestin kaasoltani, jossa hän ilmoitti suunnitelmien olevan kuopattu, höystäen viestiä marttyyrimäisellä kommentilla, kun "hänen kanssaan on nyt niin ahdistava sitten sitä aikaa viettää". Tulin tästä kovin murheelliseksi enkä ymmärtänyt mistä kiikastaa ennenkuin mieheni sitten valotti tätä kaasoni suunnitelmaa, jossa oli tullut mutkia matkaan. Halusin selvittää asian kaasoni kanssa ja hänen näkemyksensä on se, että minulla on huono asenne ja kiukuttelen.

Hän ei tunnu ymmärtävän ettei meillä ole häiden alla etenkään maksaa minun polttareistani paljon enkä ole itse edes mitään vaatinut tai tahtonut, vain mukavaa yhdessä oloa. Tosin hän tarjoutui lopulta maksamaan kaiken itse, mieheni oli kysynyt onko suunnitelma realistinen, matkalla on paljon pikkukuluja jotka kasvaa isoksi.. Se, että mieheni oli maininnut lentopelostani ja suositteli idean kertomista mulle edes viikko etukäteen oli kaasolleni liikaa. Kuulemma se ei olisi sitten enää hyvä yllätys. Toki, minä en myöskään ole niin yllätyksien ystävä ja koska kyseessä on muutakin kun päivä mökillä saunomassa ja ilta baarissa, olisi minustakin aikaa valmistautumiseen voitu antaa..

Noh, hän kuitenkin on nyt vihainen. Hän suunnitteli omien intressiensä pohjalta lomaa itselleen johon tulisin mukaan eikä suinkaan min polttareita. Kohde olisi ollut paikkana myös jokseenkin tuota.. hmm.. erikoinen ainakin polttarimielessä, eikä aivan mun näköinen.. Kaaso oli miehelle sanonut että hän on aina halunnut juuri sinne.

Tottakai arvostan että hän on halunnut minut yllättää, mutta..
Vaikka polttarit on monesti kaason käsissä, voiko tällaisessa tilanteessa olla morsiamelle kärmeissään ja miten saan hänet nyt ymmärtämään asian? Saako kaaso sivuuttaa morsiamen toiveet täysin ja suuttua kun hänen suunnitelmat ei onnistukaan?
 
vierailija
itsekäs ja ajattelematon kaaso. kun nyt häistä selviäisitte sovussa.
Eiköhän hän lepy siiheksi, itte osaan kyllä leikkiä rauhan tuomaria ja koska tilaisuus on pienen piirin homma, ei hänellä ole juurikaan mitään sen kummempaa vastuuta kun tulla muo ja äitiä auttamaan häiden aattona. On mulla silti vähän ikävä fiilis koko jutusta kun hän kokee etten arvosta.. enkä sano, ettei tollainen reissu olisi varmasti ollut hieno, mutta on vähän kyseenalaista lähteä mihinkään elämään täysin siivelläkään joten väkisin kuluja tulisi. Enhän voi olla kuin lapsi huoltajan kanssa siellä. Ja kun ilmesesti tosiaan suurimmaksi ongelmaksi muodostui mun lentopelko ja se ettei olisi halunnut mitään paljastaa.
Huvittavaa, kun en olisi uskonut, että suurimmat hässäkät ja hampaitten kiristelyt tulee polttareista, kun hääjuhlan kuvio on helppo ja simppeli..
 

Yhteistyössä