voihan koiruus...

Meillä on puolivuotias uroskoira, joka on aivan ihana! Mutta... koira on alkanut käyttäytyä miestäni kohtaan todella oudosti. Kaikki alkoi pari kuukautta sitten sillä, että koira kävi pissaamassa mieheni kengille. Lasten ja minun kengät hän jätti rauhaan, ei vahingossakaan lirahtanut niihin, vaan miehen kengille. Nykyään hän lirauttelee kun mies tulee töistä, ja on röyhkeästikäynyt pissaamaassa hänen jaloilleen.

Minun kanssani ei ole tuollaista. Olen raskaana, olin jo silloin kun koira hankittiin, niin siitä koira tykkää, että saa makoilla minun mahan päällä..(pieni koira)
Ei tee mitään pahaa kenellekkään, ei pure tms.

Mitä ihmettä voimme tehdä? Mistä tämä johtuu?

Auttakaa!!
 
Minua tottelee paremmin, se täytyy sanoa. Kyllä se miestänikin tottelee, mutta miehen täytyy ilmaista tahtonsa lujemmin ja useammin.
Jos koira pomottaa miestäni, niin miten ihmeessä saisimme kytkettyä tämän pois. Minun ja koiran välillä ei ole ollenkaan epäselvää kumpi meistä on pomo.
Mieheni ei ole koiran kanssa juurikaan kahdestaan. Yleensä minä hoidan ulkoilutuksen ja ruokinnan. Ja illalla kun mies on kotona, olen minäkin ja lapset.
 
No tietysti perus huomiomattomuus pitäisi olla käytössä. Eli koiraa silitellään, paijataan ja leikitetään vain silloin kun ihminen haluaa ja aina ihmisen aloitteesta. Jos koira tuo miehellesi lelun, niin miehen pitää ärähtää koira pois. Sitten vaikka 10 minuutin kuluttua aloittaa itse leikki koiran kanssa.

Eleruokinta on myös hyvä keino. Anna miehesi hoitaa koiran ruokinta. Mies laittaa ensin ruuan valmiiksi koiralle ja syö sitten itse keksin, leivän yms jotain pientä. Ja vasta tämän jälkeen antaa kupin koiralle. Johtajat syövät aina ensin laumassa.

Kun miehesi tulee kotiin, niin hänen ei pitäisi huomioda koiraa millään tavalla, kun koira tulee ovelle vastaan. Kääntää tylysti selkä ja olla kuin koko koiraa ei olisikaan. Sitten kun koira on rauhoittunut ja poistunut tilanteesta, niin miehesi kutsuu koiran luokseen ja tervehtii..

Tässä nyt jotain. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vivianna:
Voi kiitoksia kovasti! Kokeilemme kyllä näitä sinun neuvoja ihan heti! =)
Ole hyvä! :) Ja tuo perus huomiomattomuus kannattaa ottaa käyttöön koko perheen. Sitten jos tuntuu, että nämäkään ei auta, niin miehesi voisi pitää koiralle jääkauden. Eli on esimerkiksi viikon, niin kuin koko koiraa ei olisikaan. Ihan sama mitä koira tekee, niin sille ei puhuta, sen kanssa ei leikitä, koiraa ei edes katsota. Ärähtää voi jos koira tulee liian lähelle. Jääkausi pitää vain purkaa hitaasti. 7 päivää jääkautta ja kahdeksantena päivänä voi kutsua koiran kerran luokse, yhdeksäntenä päivänä kahdesti jne.

Voit laitta myös yyveetä jos tulee ongelmia. :)
 

Yhteistyössä