Voihan pojat, ja poikien pippelit

  • Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti
Silja.S
Mitä ihmettä tuohon nyt pitäisi sanoa, kun 6-vuotias isoveli tutkii pippeliään saunanlauteella ja selittää pikkuveljelle "kato, mato menee piiloon... nyt se tulee esiin..." ja vetää esinahkaa taakse. En ensin tajunnut mitä ne touhusi, mutta kun tajusin, ensimmäinen reaktio oli ärsyyntyä. Selitin, että sinne menee pöpöjä sormista ja tippuu koko vehje pois, mistä poika sitten pissaa:headwall:?

Tiedän, ettei olisi saanut pelotella, mutta kun niin rupesi ärsyttämään se räplääminen. Poika ei oikeastikaan huolehdi käsihygieniastaan niin hyvin kuin pitäisi. Vaikka kuinka hoen, joudun passittamaan toistuvasti pissalla ja kakalla käynnin jälkeen pesemään käsiään, kun ei muuten muista tai viitsi vaivautua, ja suihkuhuoneessakin rupesi persaustaan raapimaan niin, että ällötti. Jos rupeaa vehkeillään leikkimään muuallakin kuin saunassa, pelkään ihan oikeasti, että saa sinne jonkun pöpön.

Tietenkin nyt aiheutin jonkin elinikäisen trauman. En sentään huutanut tai alkanut vöyhkätä, mutta kyllähän nuo sen selvästi aisti, että olin tosi ärsyyntynyt. Oli se kuitenkin aika koomista, kun molemmat silmät pyöreinä tapittivat takaisin ja kummastelivat isoon ääneen: "MIKÄ TOI OLI?" :LOL:
 
"vieras"
no mut jos se saunassa oli niin kai sen kädet puhtaat oli?
Minusta noista ei toinna ottaa liian suurta stressiä. Oma ja isän ja muiden pippeli kiinnostaa poikia ja piste. Anna tutkia, älä kiinnitä huomiota tai suhtaudu asiaan negatiiviesti.Tuossa tilanteessa olisi voinut sanoa että noin voit tehdä omassa esim. huoneessa.
Meillä 2,5v poika ja sillä jo nyt kova kiinnostus omaan pippeliin ja räplääkin sitä tuon tuosta ihan kuin isänsä. :D istuu käsi housussa sohvalla ja kattoo piirrettyä ja nukkumaan käydessä kun kurkkaa peiton alle on käsi vaipan lahkeesta vaipassa ja pientä räpeltämistä. Täysin normaalia :)
 
psykologiaa
On ihan normaalia, että sukupuolielimet kiinnostavat pikkulapsia. Koulun alettua 6-7 vuoden iässä kiinnostus räplätä sukupuolielimiä yleensä lopahtaa (YKSILÖLLISIÄ EROJA ON!!), mutta kiinnostus seksuaalisuudesta nousee taas murrosiässä esille.

Voisit lukea vaikka Freudin seksuaaliteoriasta niin ymmärrät, että ei syytä huoleen =)
 
Meidän poika oli joku 4v kun räpläsi itseään suihkussa ja alkoi tojottamaan. Poika totesi äidilleen "tästä tuli miulle ihan liian iso!". Toisella kerralla räpläsi ja isoon ääneen ihmetteli kun "se ei pysy alhaalla!". Minä siinä sitten neuvoin että ole hetki räpläämättä niin kyllä se siitä laskee. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuu
Silja.S
No, en minä nyt huolissaan ollut. Ärsytti vaan, sen myönnän. Enkä kyllä kehoita tutkimaan vehjettään muualla! Ajattelee pian, että on ihan suositeltavaa sorkkia kaluaan. Mutta ihan oikeasti yritän olla välittämättä. Se ärsyyntyminen oli sellainen ensireaktio, joka tuli kuin itsestään, enkä ehtinyt ajatella mitään järkevää. On tuo ennenkin piliään tutkinut, muttei tuolla tavalla pikkuveljen läsnäollessa.
 
No, en minä nyt huolissaan ollut. Ärsytti vaan, sen myönnän. Enkä kyllä kehoita tutkimaan vehjettään muualla! Ajattelee pian, että on ihan suositeltavaa sorkkia kaluaan. Mutta ihan oikeasti yritän olla välittämättä. Se ärsyyntyminen oli sellainen ensireaktio, joka tuli kuin itsestään, enkä ehtinyt ajatella mitään järkevää. On tuo ennenkin piliään tutkinut, muttei tuolla tavalla pikkuveljen läsnäollessa.
mikä siinä ÄRSYTTI ?
 
"vieras"
Meidän poika oli joku 4v kun räpläsi itseään suihkussa ja alkoi tojottamaan. Poika totesi äidilleen "tästä tuli miulle ihan liian iso!". Toisella kerralla räpläsi ja isoon ääneen ihmetteli kun "se ei pysy alhaalla!". Minä siinä sitten neuvoin että ole hetki räpläämättä niin kyllä se siitä laskee. :D
Ihan kuin meidän poika :)
Tosin sillä erolla että se on 2,5v.
Käsi aina housussa pelailemassa ja sit itkee et äiti se on taas iso, ota se pois. Toisinaan on iloinen. Useimmiten harmittaa.
Sit vaan jatkaa ja jatkaa räpläämistä ja sanoo ettei iso mee pois johon koitan kertoa että anna sen käydä levolle ja lopeta räpeltäminen. Lopettaa hetkeksi ja jatkaa taas kohta ja kehä on valmis :D
 
Silja.S
Jotenkin luulin, että Kaksplussan keskusteluissa olisi vähemmän palstaterroria kuin Suomi24:lla, mutta taisin olla väärässä. Siis sellaista, että tulkitaan tekstiä tahallisesti väärin ja provosoidaan toisia. Suomi24:sta lakkasin käyttämästä, koska siellä oli kauhean negatiivinen ilmapiiri. Keskustelut täynnä pikkusieluisia, pms-oireista kärsiviä tai muuten herkkänahkaisia nipottajia ja provoja. Toivon tosiaan, ettei täällä ole samanlaista: /
 
Silja.S
[QUOTE="noo";25824662]On aika tavallista, että naiset kokevat ärsyyntymistä poikin ja miesten seksuaalisuudesta. Me räpläämme kuitenkin pippeliä joka päivä pienistä pitäen.[/QUOTE]

Ei herran pieksut :LOL: ! En minä siitä seksuaalisuudesta! En edes kokenut, että se olisi ollut seksuaalista. Se oli sellainen "hyi, pöpöjä!" -ärtymys, vähän kuin silloin, kun poika nuolee lunta kinoksesta, jossa on koiranpissaa (kohta joku vetää tuostakin herneen nokkaan...).
 
"vieras"
Jotenkin luulin, että Kaksplussan keskusteluissa olisi vähemmän palstaterroria kuin Suomi24:lla, mutta taisin olla väärässä. Siis sellaista, että tulkitaan tekstiä tahallisesti väärin ja provosoidaan toisia. Suomi24:sta lakkasin käyttämästä, koska siellä oli kauhean negatiivinen ilmapiiri. Keskustelut täynnä pikkusieluisia, pms-oireista kärsiviä tai muuten herkkänahkaisia nipottajia ja provoja. Toivon tosiaan, ettei täällä ole samanlaista: /
ei vaan kasvatat lapsesi seksuaalisesti kieroon jos et ohjeista sitä näissä asioissa.
 
"snadi"
Ymmärrän toisaalta ärsyyntymisen, mutta toisaalta poikalapselta ei saisi kieltää noin rajusti pippelinsä räpläämistä. Esinahka on luonnostaan napakka ja jos sitä ei saa venytellä ja tutkia, niin helposti käy niin, että siitä tulee liian tiukka ja sitä joudutaan leikkauksella suurentamaan. Se ei ole pojalle mikään mukavin operaatio...:/ Mutta siis tottakai aikansa ja paikkansa kaikella,kyllä tuon ikäiselle voi jo sanoa ettei ole fiksua toimia noin muiden läsnäollessa.
 
"Vieras"
Meidänkin 2,5 on kovin kiinnostunut pippelistään, ollut jo pitkään. Usein suihkun jälkeen sanoo " haluun tutkia rauhassa, mee pois" siinä sitten odotellaan että saa tutkimuksensa valmiiksi. Ihmettelee myös tuota suurentumista jne. Mutta aika hyvin sisäistänut sen että "tutkitaan" ihan omassa rauhassaan.
Joka päivä myös toistelee litaniaa " mulla on pippeli, pikkuveljellä on pippeli, isällä on, äidillä ei, äidillä on pimppi ja pippeli on siellä sisällä piilossa" :) tää naisen anatomia ei vielä ole ihan auennut, vaikka on kyllä kerrottu että naisilla/ tytöillä ei ole pippeliä, edes siellä piilossa.
Samoin kun kuulee että jollekin on syntynyt vauva, ensimmäisenä sanoo, " pitää tarkistaa onko sillä pippeli vai pimppi"
 
"heh"
On se oma juttunsa tää eläminen miesvaltaisessa perheessä. Mä nimittäin olen ainoa naispuolinen tässä huushollissa ja sit löytyy neljä muuta, joilla on noi aloituksessa mainitut ulokkeet. Tai oikeastaan viisi, jos toi meidän karvaturrikin lasketaan mukaan. Noh, kyllähän sitä sattuu ja tapahtuu. Keskimmäinen kuulutti aikanaan (oiskohan ollut 3-vuotias) kauppajonossa heleällä (ja kuuluvalla!!) lapsenäänellään, että mä olen äiti vähän surullinen. Menin sitten kysymään, miksi olet surullinen. Lapsi vastaa, että no kun sulla ei ole enää pippeliä, enkä mä keksi mihin se on voinut tippua, ei me löydetä sitä varmaan ikinä! Poika vuodatti kyyneleitä, mä olin punainen kuin rapu ja kassajonoissa olevat ihmiset lähellä ja kauempaa hirnuivat hulluina. Yksi mummeli tuli vedet silmissä sanomaan, että on sulla sitten mainio poika. :D
 
Silja.S
[QUOTE="heh";25825440]On se oma juttunsa tää eläminen miesvaltaisessa perheessä. Mä nimittäin olen ainoa naispuolinen tässä huushollissa ja sit löytyy neljä muuta, joilla on noi aloituksessa mainitut ulokkeet. Tai oikeastaan viisi, jos toi meidän karvaturrikin lasketaan mukaan. Noh, kyllähän sitä sattuu ja tapahtuu. Keskimmäinen kuulutti aikanaan (oiskohan ollut 3-vuotias) kauppajonossa heleällä (ja kuuluvalla!!) lapsenäänellään, että mä olen äiti vähän surullinen. Menin sitten kysymään, miksi olet surullinen. Lapsi vastaa, että no kun sulla ei ole enää pippeliä, enkä mä keksi mihin se on voinut tippua, ei me löydetä sitä varmaan ikinä! Poika vuodatti kyyneleitä, mä olin punainen kuin rapu ja kassajonoissa olevat ihmiset lähellä ja kauempaa hirnuivat hulluina. Yksi mummeli tuli vedet silmissä sanomaan, että on sulla sitten mainio poika. :D[/QUOTE]

Tuo on yksi parhaista kauppajono -möläytyksistä mitä olen kuullut, vaikka monia niitä on omienkin lasten suusta saanut kuulla!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25824125]no mut jos se saunassa oli niin kai sen kädet puhtaat oli?
Minusta noista ei toinna ottaa liian suurta stressiä. Oma ja isän ja muiden pippeli kiinnostaa poikia ja piste. Anna tutkia, älä kiinnitä huomiota tai suhtaudu asiaan negatiiviesti.Tuossa tilanteessa olisi voinut sanoa että noin voit tehdä omassa esim. huoneessa.
Meillä 2,5v poika ja sillä jo nyt kova kiinnostus omaan pippeliin ja räplääkin sitä tuon tuosta ihan kuin isänsä. :D istuu käsi housussa sohvalla ja kattoo piirrettyä ja nukkumaan käydessä kun kurkkaa peiton alle on käsi vaipan lahkeesta vaipassa ja pientä räpeltämistä. Täysin normaalia :)[/QUOTE]

anteeks vaippa 2,5V:llä????
 

Yhteistyössä