Voiko allergia oireilla "flunssana"?

Puolivuotiaan flunssa on jatkunut useita kuukausia. Lähinnä räkätauti. Kaksi korvatulehdustakin jo takana. (keskiviikkona menee korvalääkärille jälkitarkastukseen, kysyn flunssan pitkittymisestä siellä)

Pojan atooppista ihottumaa seurailtiin ja olin itse kuukauden käyttämättä maitoa. Ihottumaan dieettini ei vaikuttanut, mutta kun sitten kokeiltiin pojalle korviketta, oksenti raukka koko illan ja alkuyön. Sama yrjörumba käytiin läpi kaksi viikkoa myöhemmin kun kokeilin Piltti-puuroa, jossa on maitojauhetta. Päättelin siitä sitten, että maito ei sovi.

Ihmettelen vain, kun poika ei näytä reagoivan mitenkään minun käyttämääni maitoon! Imetän siis poikaa. Tajusin vain juuri, että voikohan tuo jatkuva flunssaoireilu ollakin allergiaa...?
 
Samaa mieltä Dahlian kanssa, että voi olla allergiaoire. Räkäisyys ja limaisuus (ikään kuin flunssassa) on jo sinällään mahdollinen allergiaoire.

Meillä lievä räkäisyys oli yksi allergiaoireista. Ennen sopivan apteekin erityiskorvikkeen Neocaten aloittamista pojalla näkyi nenän sieraimissa jatkuvasti pieniä "räkälimpareita", vaikka hänellä ei ollut flunssaa.

Lisäksi hoitamattomat allergiat lisäävät flunssien, korvatulehdusten jne. tyyppisten sairausten riskiä. Jos esim. nenän ja nielun alueet ovat allergian ärsyttämiä, pöpötkin iskee helpommin. Nenän, nielun, ja korvien alueet ovat yhteydessä toisiinsä.

 

Yhteistyössä