Voiko angiina olla kuumeettomana?

  • Viestiketjun aloittaja Kurkkukipu
  • Ensimmäinen viesti
Kurkkukipu
Mulla kurkku todella kipeä, varsinkin niellessä sattuu ja jos syön jotakin ja näin ollen menee nielusta alas isompia palasia niin silloin sattuu paljon.
Lisäksi välillä tuntuu että mulla ois kurkku ihan liekeissä. Kuuluuko angiinaan?

Entäs millaiset oireet on jos on jonkinlainen ns. mätäpaise kurkussa?

Niin ja ei kiitos sitten mitään että sulla on sikainfluenssa. Kiitos vastauksista.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaKoivisto:
Voi olla. Mulla oli kuukausi sitten Kaksikin Angiinaa, kummassakaan ei ollut kuumetta. Ja nuo oireet kyllä kuulostaa angiinalta.
Kiitos vastauksesta. Oliko sulla minkälaisia muite oireita? Mikä lääkitys angiinaan annetaan?

Kuulostaa varmaan kyllä ihan tyhmän ihmisen kyselyiltä, mutta kun tosi harvoin olen kipeä ja silloinkin ihan perus kuume, niin en tiedä :)
 
Saahan sitä kysellä, jos ei tiedä. :) No justiinsa se kauhea kurkkukipu, varsinkin nielessä. Ei voinut syödä muuta kun keittoa, ja muuten, kylmä auttaa! Se "puuduttaa" sitä kurkkua jotenkin, ainakin itsellä helpotti. Antibioottikuuri siihen yleensä annetaan.
 
yks vaa
Voi olla. Sairastin nuorempana paljonkin angiinaa. Loppujen lopuksi 17v leikattiin nielurisat kun tuli paiseita kurkkuun ja kipu oli sietämätön. Harvoin oli kuumetta.
 
missangiina
Voi olla, minulla on ollut monta kertaa. Katso lampulla peilinkautta kurkkuun näkyykö valkeita laikkuja ja onko kurkku turvonnut. Jos laikkuja on ja kurkku turvonnut niin kyseessä aika varmasti angiina tai ns. pusutauti eli mononukleoosi. Eikun vaan lääkäriin.

Paiseesta ei ole kokemusta. Kuullut olen että sillon ei kyllä pysty nielemään ainakaan ruokaa yhtään ja se voi olla aika vaarallinen jos suurentuu niin että hengittäminen vaikeutuu. Paise viilletään auki.
 
yks vaa
Minä en pystynyt nielemään edes sylkeä kun oli paiseita. Menin tk päivystykseen ja sieltä suoraa OYSiin. Suoraa leikkuuseen ja risat veks. En tiedä olisko puhkoneet paiseet jos en olis niin paljon sairastanu angiinoita jo valmiiksi. Terveyskeskuksessa eivät kuitenkaan uskaltaneet alkaa millekkään. Sen jälkeen ei ole ollut kuin flunssan aikaan kurkku hieman karhea.

Angiinoihin yleensä annettiin antibioottia tai penisiliniä ja jos ei parantunut niin aina vaan vahvempaa ja vahvempaa.
 
en oo nimee
Eli mulla on ollu jo reilun viikon kurkku iha sika kipee.
En pysty syömään muuta kun keittoa.
Tänään kun heräsin kurkku oli tulesssa ja kieli ei liiku.
Onko mulla angiina ?
Suussa on jotain valkoista. Auttakaa
 

Yhteistyössä