Voiko lapsi käydä kuntosalilla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen itse käynyt kuntosalilla pari kuukautta, ja kymmenvuotias poikani olisi halukas lähtemään mukaani. Mietin vaan, että onkohan jotain ikärajoja, minkäikäinen voi/ei voi käydä kuntosalilla? Itse käyn salilla "hiljaiseen aikaan", että kanssakuntoilijoille ei varmaan oltaisi häiriöksi, mutta mietinkin lähinnä sitä laitteiden käyttöä...
 
ap
ok, kiitos. Olenkin miettinyt just onko jotain ikärajaa... Saatanpa ottaa poitsun joskus mukaan esim. just kuntopyörään tai juoksumatolle, olishan se kiva harrastaa yhdessä :)
 
vieras
Satsilla ainakin ikäraja on 18-vuotta.
Enkä kyllä suosittele muutenkaan. Ei ole tuon ikäisen paikka ollenkaan. Eihän hän pysty tekemään mitään siellä kun laitteet on mitoitettu aikuisille.
 
milli
jooo ikärajana yleensä 16. jotain lapsen lihaksistoon liittyvä juttu oli ikärajan ideana. tosin onhan niitä joitain lapsia jotka on jo ihan pumpattuja tyyliin 12 vuotiaina..
 
Ota mukaan vaan,voihan sitä pienillä painoilla nostella ja sinun ohjauksessa.Mulla on ollut 10 v mukana ja tykännyt kovasti paljon.
Eikä ole koko ollut esteenä,meillä 150 cm ja hyvin mennyt soutulaitteeseen ja kuntopyörään,stepperiin.
Sekä pienillä painoilla jalkakyykkyä jne...
Ei ole ikärajaa kuntosalilla käymiseen!!!
 
ap
siis enhän mä nyt tarkoita, et mä alkaisin poikaa oikeen painojen kans pumppaan. Lähinnä just siis just jotain pyöräilyä... tai ois siellä nyrkkeilysäkkikin jota sais hakata :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli:
jooo ikärajana yleensä 16. jotain lapsen lihaksistoon liittyvä juttu oli ikärajan ideana. tosin onhan niitä joitain lapsia jotka on jo ihan pumpattuja tyyliin 12 vuotiaina..
Haloo,ei sitä tarvii aloittaa täysillä!
Käsipainoilla medän poika tehnyt.
Käydäänhän koulunliikuntatunneillakin kuntosaleilla,ainakin meillä!

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Ota mukaan vaan,voihan sitä pienillä painoilla nostella ja sinun ohjauksessa.Mulla on ollut 10 v mukana ja tykännyt kovasti paljon.
Eikä ole koko ollut esteenä,meillä 150 cm ja hyvin mennyt soutulaitteeseen ja kuntopyörään,stepperiin.
Sekä pienillä painoilla jalkakyykkyä jne...
Ei ole ikärajaa kuntosalilla käymiseen!!!
just noin mäkin aattelin. Meilläkin on poika pitkä ja muutenkin aika raamikas, ettei liikunta tekis ainakaan pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis enhän mä nyt tarkoita, et mä alkaisin poikaa oikeen painojen kans pumppaan. Lähinnä just siis just jotain pyöräilyä... tai ois siellä nyrkkeilysäkkikin jota sais hakata :)
Ota mukaan vaan.
Vaikutat ihan järkevältä äidiltä,itse poikasi tiedät parhaiten.Meillä on ollut pojan kanssa ihan mukavaa,sitä aikaa kaksin myös samalla.
Käsipainoilla voi tehdä myös jos haluaa,kilon painoilla esim.

KUnhan muistaa että on kasvavassa iässä.
Mutta lapset on tehty liikkumaan ja sitä suuntaa voi ohjata myös kuntosalin suuntaan.
Mutta järki päässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kunhan vain pidät huolen,että se lapsi ei riehu ja ole muiden tiellä! Ja koko kulmakunnan kakaroita ei sinne tarvitse mukaan raahata!
No tuskin mä sinne muita kuin omani vien, eikä kyllä oo muiden tiellä. Ja maksavia asiakkaita me kyllä ollaan, niinkuin muutkin ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis enhän mä nyt tarkoita, et mä alkaisin poikaa oikeen painojen kans pumppaan. Lähinnä just siis just jotain pyöräilyä... tai ois siellä nyrkkeilysäkkikin jota sais hakata :)
Ota mukaan vaan.
Vaikutat ihan järkevältä äidiltä,itse poikasi tiedät parhaiten.Meillä on ollut pojan kanssa ihan mukavaa,sitä aikaa kaksin myös samalla.
Käsipainoilla voi tehdä myös jos haluaa,kilon painoilla esim.

KUnhan muistaa että on kasvavassa iässä.
Mutta lapset on tehty liikkumaan ja sitä suuntaa voi ohjata myös kuntosalin suuntaan.
Mutta järki päässä.
Juu, taidetaan tänään iltapäivällä suunnata salille. Tosiaankin siis vain kuntoilumielessä, kunhan tutustutan poikaa eri lajeihin ja toivottavasti saa vähän kipinää liikuntaan.
 
-
Ikäraja kannattaisi kysyä ko. salilta... Ja koska laitteet voivat olla lapselle vaarallisia, voi oma treenisi mennä lapsen valvomiseen. Muistathan myös, että monelle vanhemmalle kuntosali on paikka, jossa saa hengähdystauon omasta pesueesta. Kun saa hengähtää välillä, niin jaksaa taas rakastaa kotona. :)
 
"tyttö"
[QUOTE="Poika";26205870]Oon itekkin 12-vuotias ja käyn salilla eikä kukaan sano mitään siihen että nostan penkistä ja nostan puntteja, sekä treenaan muutaki vartaloa.[/QUOTE]

Missäs käyt? olis kiva iteki kokeilla (13v) ku kuitenki on sitä lihasta vähä et jaksaa :)
 
Salin työntekijä
Olen ketjusalilla personal trainerina ja meillä ikäraja on myös 16v. Tämä on lähinnä turvallisuussyistä, koska on aina riski, että jotain voi tapahtua. Kuntosali ei ole muutenkaan lapsen paikka, eikä ylipäätään painoilla harjoittelu - päin vastoin. Lapsen hermosto ja lihaksisto ei ole vielä läheskään tarpeeksi kehittynyt. Joskus lapset saavat odottaa vanhempiaan pöydässä ja esim. pelata kännykällä sillä aikaa, kun vanhempi treenaa. Nämäkin on poikkeuksia.
Lisäksi ymmärrän myös sen näkökannan, että joku haluaa irroittautua lapsista pieneksi hetkeksi...

Olen itse todistanut vieressä tapausta viime keväänä (toisella salilla) jossa yläasteikäiset pojat olivat koulun kanssa salilla. Poika juoksi juoksumatolla sukat jalassa ja kun vauhtia oli liikaa, lensi poika takaraivolleen kuin leppäkeihäs. Tuli vain mieleen, mitä olisi voinut tapahtua. Tässä tapauksessa poika taisi selvitä vain säikähdyksellä ja pääkivulla.
 
Väärässä olet
Ei 10-vuotiaat riehu sen enempää kuin aikuisetkaan.
En tarkoita että kaikki 10-vuotiaat lapset olisivat kuin viidakosta karanneita, mutta väitätkö tosissasi että 10-vuotiaat osaavat käyttäytyä niinkuin aikuiset ?
Tarkoitukseni ei ole vähätellä lapsia, tai heidän ikäänsä, vaan että kyllä se niin on että 75-vuotias on kypsempi kuin 10-vuotias.
Ja lapset muutenkin saattavat villiintyä, ja niin heidän kuuluukin.
Se on heidän juttunsa :)
 

Yhteistyössä