voiko olla maitoallergiaa

Voiko vauvan levottomuus ja huonounisuus olla merkki maitoallergiasta. Meillä vauva 5 vko ja aina syönnin jälkeen itkuinen ja nukkumaan rupeaminen on yhtä huitomista ja ähinää ja kitinää. Onko kellään kokemusta voisiko olla merkki allergiasta?
 
Meillä oli juuri näin. Vauva oli kovin itkuinen, sai vatsakramppeja eikä nukkunut kuin pieniä pätkiä. Kokeile ostaa apteekin korviketta ja jos imetät niin jätä kaikki maitotuotteet pois. Viikossa pitäisi näkyä jo selvä ero.
 
sairaanhoitoalalla
Oletko kokeillut Cuplaton-tippoja? Kyse voi olla ihan ilmasta joka alkaa vaivaamaan makuulle mennessä, ilma ei pääse ulos makuullaan ollen, Kun vauva on levoton, se saattaa rupsutella ilmaa vähitellen toisesta päästä, mutta jos pidät pystyasennossa pidempään ja annat lusikalla suuhun nuo Cuplaton- tipat, se hajottaa ilmakuplat nopeammin ja tulee kerralla enemmän ilmaa ulos. Se yhtenäistää ilmakuplat yhteen ja hajottaa kerralla enemmän.
Toinen voi olla DeVitol-tipat, se voi kovettaa ulostetta ja sekin saattaa aiheuttaa ongelmia. DeVitol kun on öljypohjainen. Sujuuko ulostaminen ongelmitta?
Myös jotkin itse syömäsi ruoka-aineet voivat ärsyttää vauvan mahaa, jos imetät. Voit välttää kaasuja muodostavia ruoka-aineita, kuten sipuli, kaalit, tumma leipä yms. ja sellaiset jos olet itse havainnut että jokin ärsyttää omaa vatsaasi.
Toki voi kyse olla myös allergiasta, mutta koliikkivaivat ovat melko yleisiä tuon ikäisellä ja helpottaa yleensä 4kk:n ikään mennessä.

Pidä vauvaa paljon pystyasennossa olkaasi vasten ja taputtele pepulle, niin ilma lähtee paremmin liikkeelle. Varaa aikaa syötön jäkeen pystyssä pitämiseen, yritä välttää kiirehtimistä makuulle laittoon. Usein vauva nukahtaakin syönnin jälkeen siihen olalle ja on tyytyväinen, mutta ilma alkaa kiusaamaan juuri makuulle laiton jälkeen. Ilmaa kyllä tulee ulos kun jaksaa taputella pepulle, vaikka vauva nukkuisikin olallasi.

Olen itse myös monet konstit kokeillut 6:n lapsen äitinä ja paininut vauvaikäisen maitoallergian kanssa ja koliikin ja ummetuksen yms. juttujen kanssa.
Toivon että vinkeistä on apua. =)
 

Yhteistyössä