Voiko synnytys alkaa "yhtäkkiä"?

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"odottaja"
Voiko synnytys alkaa uudelleensynnyttäjällä ilman useiden päivien/viikojen ennakoivia supistuksia? Vai supisteleeko oman aikansa ensin ja synnytys alkaa sitten joskus...
 
Kolmas synnytykseni käynnistyi lapsiveden menolla, joten aika yhtäkkinen juttu se oli :D Supistukset alkoivat veden menon jälkeen kyllä sitten hissukseen. Enkä muista supistuksia kovinkaan olleen... tosin aikaa siitä on kohta 12v, joten aika on saattanut kullata muistoja =)
 
"jojo"
Mun toka synnytys kesti kaikkineen tasan 3 tuntia. Ei suppareita, mielessä vaan semmoinen kumma fiilis, että noinkohan tämä jo pian syntyy. (Viikkoja 36+5) Levoton olo. Sitten menivät lapsivedet, supistukset alkoivat oikeastaan saman tien ja kovenivat melkoista vauhtia.
 
"samma här"
ekassa raskaudessa ei mitään ennakoivia sit vasta kun synnytys alko lapsi vedet meni niin kerkesin 4tuntia synnärillä olla kun syntyi rv 38+1... Toisessa raskaudessa supisteli sit 2viikkoa ennen synnytystä lopulta rv 39+1 syntyi.
 
"äiti76"
molemmat synnytykseni alkoivat yhtäkkiä

esikoinen: lapsivesi meni viikolla 38 ykskaks ilman mitään ennakko-oireita. Heti tämän jälkeen alkoivat kivuliaat supistukset eli synnytys käynnistyi.

kuopus: viikolla 40 heräsin aamuyöllä kamalan kivuliaaseen supistukseen, ja sitten niitä tulikin heti muutaman minuutin välein. Aamun valjetessa lapsi oli jo syntynyt.
 
minulla
Ensimmäisessä lapsivedet meni, kun viikkoja oli 36+4 ja kahdentoista tunnin kuluttua lapsi sylissä. Oli viikkoihin nähden hyväkokoinen eikä sokeritkaan heitelly, joten sai olla mun kanssa koko ajan osastolla. Viikko tosin jouduttiin sairaalassa olemaan. Toisessa oli ollut vain ennakoivia supistuksia. Jälleen lapsivedet meni ja 4,5 tunnin kuluttua lapsi sylissä.

Joten itsellä molemmat synnytykset alkanut yllättäen. Vasta vesien menon jälkeen alkoi varsinaiset kivuliaat supistukset.
 
Voi alkaa yhtäkkiä:)
Toinen lapseni syntyi niin että olin seurakunnan kerhossa vielä vajaa klo 12 päivällä ja en omasta mielestäni ollut menossa synnyttämään vaikka oli vk 40+1. 15min myöhemmin lähes heti kotona meni lapsivedet ja alkoi supistukset ja muksu oli maailmassa neljältä :heart:
Joku viisas kerhossa tosin sanoi että näytän naamastani siltä että lapsi syntyy ihan just kohta. Nauroin sille:-D Mutta oikeassa oli se neljän lapsen äiti siellä.
 
"äitee"
meidän kakkonen syntyi tuolleen ihan ykskaks. meillä oli illalla vieraita, lähtivät ysin maissa ja me pantiin esikoista sitten nukkumaan (pesut, iltapalat yms). mies meni nukuttamaan ja sillä välin minulle tuli eka supistus. hain miehen makkarista ja käskin soittaa siskonsa lapsenvahdiksi, koska minun oli pakko päästä sairaalaan. olimme sairaaalassa (matkaa 7km) pian ja olin 8cm auki. Kömmin sänkyyn, kätilö puhkasi kalvot ja sain ponnistaa, tyttö syntyi siis samalle päivää.
 
"pepi"
Voi alkaa. Minun neljäs lapsi syntyi klo:02.45. Yhtäkkiä supistukset alkoivat kello 01.00 kymmenen min. välein tunnin ajan. Sitä ennen ei minkäänlaisia tuntemuksia. Sitten kahdelta soitin ambulanssin. Sairaalaan oli 50 km matkaa. Kerkesivät minut kärrätä synnytys huoneeseen,repivät housut jalasta ja ponnistin kerran ja niin vauva syntyi. Synnytyksen kesto 1h 45min.
 
"vieras"
Mulla ei ole mitään oireita ja raskauden huomaa vain mahasta ja potkuista, onko siis kuitenkin mahdollista ettäsynnytys jopa alkaisi lähiaikoina? rv40 ja aika epätoivoinen olo.
 
........
Miulla molemmat synnytykset on käynnistyneet 10min. välein tulevilla supistuksilla ja samantien olen saanut synnärille lähteä.Eka synnytys oli kaikenkaikkiaan 9h ja toinen 5h :)
Eli todellakin voi alkaa ilman viikkojen supistelua!
 
Mun molemmat synnytykset on alkanu säännöllisillä supistuksilla (siis heti ollu väli jotain 5min) eikä kummassakaan synnytyksessä ollu mitään, siis yhtään mitään, synnytystä ennakoivaa. Molemmilla kerroilla olin varma et käynnistykseen tässä joudutaan kun mitään viitteitäkään ei edes oo ollu et alkais jotain tapahtumaan.
 

Yhteistyössä