Voiko tässä tilanteessa miettiä perheen perustamista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yhteiskunta maksaa myös vakitöissä olevan äitiys- ja vanhempainvapaat. Ne ovat itseasiassa kalliimmat maksaa kuin minimiäitiysraha. Eli kuka nyt sitte niitä rahoja tuhlaa ja käyttää hyväkseen..?
Tämä on kyllä huippu. Ne työssäkäyvät sentään maksaa veroja joista siis kustannetaan myös se minimiäitiysraha... ja puhumattakaan siitä tosiaan että minimitukia nostavat useimmiten maksattaa ison osan asumisestaankin valtiolla. Siihen sitten päälle mahdollinen toimeentulotuki.

Mä en yhtään ihmettele miksi suomi on kuralla kun osa kuvittelee valtion omistava rahapuun josta vaan jakaa kaikille.

Ja onko se väärin että enemmän verojamaksava äippä saa enemmän tukeakin? Vähintäänkin reilua? Vai pitäiskö olla niin että enemmän työtä tekevä saa vähemmän kaikille tarkoitettua tukea kuin se joka ei kanna mitään vastuuta omasta taloudesta?
 
vierailija
Ja onko se väärin että enemmän verojamaksava äippä saa enemmän tukeakin? Vähintäänkin reilua? Vai pitäiskö olla niin että enemmän työtä tekevä saa vähemmän kaikille tarkoitettua tukea kuin se joka ei kanna mitään vastuuta omasta taloudesta?
Niinhän mä sanoin. Joo-o. Eiköhän nuori äitikin ehdi vielä töihin maksamaan niitä veroja. Tuskin jää äitiyslomalta suoraan eläkkeelle.
 
vierailija
Niinhän mä sanoin. Joo-o. Eiköhän nuori äitikin ehdi vielä töihin maksamaan niitä veroja. Tuskin jää äitiyslomalta suoraan eläkkeelle.
Ap:n tapauksessa näin. Mutta suomesta löytyy kymmeniä jollei satojatuhansia äitejä joiden elämän tehtävä on lisääntyä ja maksataa homma valtiolla. Mukaan lukien se eläkekin sitten aikanaan. Ja mikä pahinta, usein tartuttavat tämän elämän mallin lapsiinsa.
 
vierailija
Ap:n tapauksessa näin. Mutta suomesta löytyy kymmeniä jollei satojatuhansia äitejä joiden elämän tehtävä on lisääntyä ja maksataa homma valtiolla. Mukaan lukien se eläkekin sitten aikanaan. Ja mikä pahinta, usein tartuttavat tämän elämän mallin lapsiinsa.
Tarkoitatko niitä lapsilisiä, joiden määrä lisääntyy aina uuden lapsen myötä?
 

Yhteistyössä