Voiko vaikeasta masennuksesta toipua työkykyiseksi?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 05.02.2019.

1. vierailija

vierailija Vieras

Hieno juttu että oot saanut itsesi kuntoon :) Saanko kysyä mikä lääke sulla käytössä vaihdon jälkeen? Onkohan tää remeron sama kuin mirtatsapiini? Mulla oli sama lääke aiemmin ja toi 40 kiloa painoa sen muutaman kk kokeilun aikana jona oli käytössä.

2. vierailija

vierailija Vieras

Yritän juurikin tätä mutta tää prosessi on hidasta... Uskomattoman hidasta. Pahimmassa vaiheessa en jaksanut tehdä yhtään mitään ja olin ihan toimintakyvytön ahdistunut hajalla. Aloin samalla inhota Kaikkea kotityötä niin että mikä tahansa kotityö sai aivot lukkoon ja lamasi täysin. Kun tilanne oli parantunut vähän opettelin uudelleen käymään suihkussa pesemään hampaat jne. perustoimintoja. Kahteen vuoteen en päässyt käymään edes ruokakaupassa. Olin siis todella pohjalla. Niin toimintakyvytön että ihan arjen perus askareissa ei selviytynyt. Pelkkä ajatus jonnekin lähtemisestä sai minut lamaantumaan. Mikään ei jaksanut kiinnostaa eikä millään merkitystä. Mies hoiti minua ja teki ruoankin. En olisi muuten voinut asua yksin tuona aikana. Teen tätä ehdottamaasi joka päivä. Tästä usein terapiassakin jutellaan. Varsinkin kun on lapsia niin on tavallaan pakko joka päivä tehdä asioita vaikka niistä ei tykkää eikä millään Mutta tästä "tekniikasta" on myös hyötyä toipumisessa. Heti kun tulee se vaihe että voi ujuttaa vaikka jokapäiväisen suihkussakäymisen rutiiniksi niin "täytyy" pitää sitä yllä. Se sattuu ja monesti tekee pahaa mutta jonkin ajan kuluttua sen taas osaa. On jotenkin uskomatonta miten tää sairaus voi viedä ihmiseltä niin paljon..

3. vierailija

vierailija Vieras

4. vierailija

vierailija Vieras

Echo, eikö sun olis jo aika ottaa päikkärit, kun olet aloittanut kirjoittamisenkin ennen viittä?

5. vierailija

vierailija Vieras

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus