voiko vaimo antaa...

  • Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti
mies
kertokaahan petetyt vaimot,mitä mietitte ja annatteko todella anteeksi miehenne teot?
mietin tässä vaan että jäin kiinni pettämisestä ja kerroin itse siinä pelossa että eräs toinen uhkasi kertoa vaimolleni asiasta. vaimoni antoi anteeksi,mutta tuntuu ettei näin kumminkaan todellisuudessa ole.
jatkuuko elämämme enää tästä normaalina ja pettääkö vaimoni kostoksi minua nyt? omapahan on tietysti syyn jos pettää,,,,lupasin vaimolleni etten koskaan enää petä ja tämä oli eka kerta ja suuri virhe koko pettäminen.
meillä on kolme lasta ja he ovat maailman tärkeimmät ihmiset minulle en tahdo menettää lapsiani erossa.
kertokaa hyvät naiset mitä päässänne liikkuu tälläisen asian jälkeen ja voitteko todella antaa anteeksi ja unohtaa jatkaa elämää ja rakastaa miestänne??
 
Anna vaimollesi aikaa tuntea tunteensa ja epäillä epäilynsä. Vasta tunteiden läpielämisen jälkeen voi todella antaa anteeksi. Pysykää avoimina toisille. Tsemppiä. Törkeästi tehty, mutta rehellisyys maan perii. :/
 
ihme jos vaimosi kovin helpolla anteeksi antoi. pettäminen on sen verran raskaan sarjan suhdekriisin paikka, että luulen, että sellaisen selvittelyyn ja toipumiseen menee melkoisesti aikaa.

olen itse joskus pettänyt miestäni seurusteluaikana, ja jopa minun itseni kohdalla toipuminen vei melkoisesti aikaa. mieheni antoi kyllä anteeksi, mutta joskus keskustellessamme huomaan hänen vieläkin olevan hiukan katkera.

harmi vain jos vaimosi kuulee jostain, että kerroit hänelle vasta paljastamisen pelossa. silloin pettäminen saattaa tuntua kaksinkertaiselta.

mutta kannattaa mielestäni käyttää tämä tilanne hyväksi ja tehdä tosissaan töitä parisuhteen eteen ja kohdata toinen toisensa. toivottavasti haluat tehdä sen muutenkin kuin lasten vuoksi. sekin voi tietysti olla peruste avioliiton jatkamiselle, mutta ei välttämättä kovin toimiva.
 
yks petetty
Ei sitä pysty vielä sanomaan voiko hän oikeasti antaa anteeksi. Siihen liittyy niin paljon. Miten kauan olet häntä pettänyt ja millaisia valheita kertonut. Muutenkin ensin tulee shokki, sitten pettymys/viha sitten suru vaihe...
Sen asian yli pääsee kyllä mutta se vaatii paljon työtä molemmilta ja erityisesti sinulta näyttöä että olet oppinut läksysi. Avoimmuutta ja kärsivällisyyttä. Pariterapia olisi hyvä.
Älä haksahda ylilyönteihin mutta näytä vaimollesi että hän on sinulle tärkein nainen maailmassa.

Kun mieheni pettäminen paljastui murskautui itsetuntoni täysin, kesti parisen vuotta että oloni on suht hyvä.
 
Olen viime keväänä petetty vaimo. Oivalsin asian itse, ensin mies kielsi ja sitten vasta myönsi..Yritin antaa anteeksi, koska meillä on ollut muuten hyvä ja pitkä suhde. Ja ne kolme lasta.
Vaan onpa vaikeaa! Aina kun näen valokuvia ystävästäni, kuulen hänestä muuten vaan.. .Kaikki palaa mieleeni. Lisäksi harmittaa se, etten voi/halua/kykene olemaan ystävänikään kanssa enää.

Mieheni kosketus tuntuu nykyisin pahalta. Pelkään, että unelmissaan hän kuitenkin rakastelee sitä toista. Ja haaveilee siitä toisesta. Ja haluaa sitä toista. En pääse yli..

Pettäminen sai minut myös ajattelemaan, että liittomme seksi ei ole häntä tyydyttänyt. Tai ainakin niin, että hän kaipaa jo vaihtelua. Ymmärrettävää. Olen minäkin joskus haaveillut vaihtelusta, kukapa ei 15v jälkeen? Mielestäni on kuitenkin aivan eri asia, että todella tekee jotain.

En voi luottaa. En tunne enää miestäni. Enkä tiedä, mihin olemme menossa..
 

hei olen petetty osapuoli (vaimo) mieheni oli monen vuoden ajan satunnaisesti käynyt vieraissa eli asia on tuttu. toista kymmentä vuotta meillä takana avioliittoa ja kaksi lasta. seksi eli katkolla useamman vuoden sekä mies pullahti tavallaan työrupeaman vuoksi perhe-elämästä pois. kun asia tuli vieraan ihmisen kautta tietoon ensimmäinen kysymys miehelleni oli haluatko eron , ei halunnut, itse rakastan ja mieheni rakastaa myös meitä, eikä aikonut enää pettää. annan anteeksi miehelleni sillä syytähän minussakin oli. seksi elämä meillä on parantunut ja muutenkin mieheni on panostanut perhe-elämällemme enemmän joka tuntuu mukavalta. luottamus se on toinen juttu mutta kun menemme päivä kerrallaan eteenpäin niin eiköhän tämä tästä ala taas normalisoitumaan paitsi luulen parempana . joten itse olen miehelleni antanut anteeksi . jaksamista teille
 
Myös pettynyt
Anteeksi olen antanut, mutta luota en enään....ja jos tilaisuus tulee, ja jos siltä tuntuu, niin samoin teen kuin hänkin minulle...
Kutsuttakoon tätä sitten vaikka kostamiseksi, jos joku niin haluaa,
mutta itsetuntoni on aivan pohjalukemissa ja haluan minäkin tuntea se että olen vielä haluttava...
Eli aivan varmasti sellaisella ihmisellä jota on petetty, on hyvin matalalla
kynnys myös käydä petetyksi tulemisen jälkeen vieraissa...silmä silmästä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 16:58 näin kirjoitti:
Anteeksi voi antaa mutta unohtaa ei voi koskaan ja aina se mielessä pysyy ja lopullisen särön parisuhteeseen tekee.Ei pettämistä koskaan unohda.
Näin se juuri on. Kannattas miettiä pitääkö housut jalassa vai ei, se on myöhästä kun on p....at housussa...
 
Täällä myös yksi raskaasti petetty. Tapahtuneesta on jo pari vuotta.
Vieläkin mulle tulee aikoja että kaikki palautuu täysillä mieleen ja tuntuu pahalta. Silloin aina ajattelen, että miksi ihmeessä ollaan miehen kans yhdessä. Meillä menee nykyään todella hyvin yhdessä. Puhutaan paljon, ollaan yhdessä paljon ja seksi luistaa loistavasti.
Pettämisen jälkeen suhde on kuin särkynyt kahvikuppi:
Palat voi liimata yhteen, kuppia voi käyttää mutta säröt säilyvät ikuisesti.
Kyllä se pettäminen pitkän aikaa kalvaa parisuhteessa.
Anteeksi olen antanut, mutta unohda en koskaan. Eikä se luottamuskaan koskaan enää ole 100%.
Tee kaikkesi vaimosi eteen. Näytä, että rakastat ja haluat häntä. Että hän on se ainoa sinulle.
Jos vain lasten takia haluat jatkaa vaimosi kanssa, on se väärin vaimoasi kohtaan. Silloin hän tulee pettymään uudestaan pahasti jossain vaiheessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 16:58 näin kirjoitti:
Anteeksi voi antaa mutta unohtaa ei voi koskaan ja aina se mielessä pysyy ja lopullisen särön parisuhteeseen tekee.Ei pettämistä koskaan unohda.
Näinhän se on.Mutta joku viisas on sanonut myös että anteeksiantaminen on valinta,anteeksi pystyy antamaan jos haluaa.Minäkin olen joutunut petetyksi ja meni monta vuotta siitä "toipumiseen" mutta anteeksi olen antanut(ja itsekkin saanut,ei tässä mitään pulmusia itsekkään aina ole oltu).Ei muistella menneitä ja ollaan oikeasti onnellisia :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:43 mies kirjoitti:
kertokaahan petetyt vaimot,mitä mietitte ja annatteko todella anteeksi miehenne teot?
mietin tässä vaan että jäin kiinni pettämisestä ja kerroin itse siinä pelossa että eräs toinen uhkasi kertoa vaimolleni asiasta. vaimoni antoi anteeksi,mutta tuntuu ettei näin kumminkaan todellisuudessa ole.
jatkuuko elämämme enää tästä normaalina ja pettääkö vaimoni kostoksi minua nyt? omapahan on tietysti syyn jos pettää,,,,lupasin vaimolleni etten koskaan enää petä ja tämä oli eka kerta ja suuri virhe koko pettäminen.
meillä on kolme lasta ja he ovat maailman tärkeimmät ihmiset minulle en tahdo menettää lapsiani erossa.
kertokaa hyvät naiset mitä päässänne liikkuu tälläisen asian jälkeen ja voitteko todella antaa anteeksi ja unohtaa jatkaa elämää ja rakastaa miestänne??

Voi antaa anteeksi, mutta ei ehkä unohtaa.. Näin ainakin itselläni, ei voi parisuhde olla entisen veroinen, kun aina miettii, tekeeköhän se taas..
 
Chanel
Uskon että voi antaa anteeksi.. Ja unohtaakin voi. Pitää olla vain hyvä syy siihen ja sinä voit olla se syy ja teidän yhteinen kaunis elämä.

Mikä sen kauniimpi teko olisikaan.. :flower:
 
Minäkin liityin petettyjen kerhoon, vaikka en sitä ois ikinä uskonut. Asia on vielä tuore, sain tietää miehen puuhista vasta viime lauantaina. En siis todellakaan osaa sanoa, pystynkö antamaan anteeksi, unohtamaan, jatkamaan suhdetta vai mitä teen, pää on aivan sekaisin.
Netistä löytyy loistavia artikkeleita uskottomuudesta ja sen aiheuttamasta kriisistä, googleen hakusanaksi "uskottomuus". Sieltä saa selvitystä siihen, mitä pettäjän mielessä liikkuu, mikä johtaa uskottomuuteen, millä tavalla petetty sen kokee ja miten tästä kaikesta voi selvitä. Kannattaa käydä lukemassa, ehdottomasti.
 
Mikspä menit pettämään, mieti sitä mies, enneku tuut tänne palstalle kyselemään että antaako vaimo anteeksi :whistle:

Kukaan meistä sitä ei voi tietää, ja itse teit valinnan ja kannat valinnastasi vastuun: voi olla että vaimo ei koskaan anna anteeksi ja pettäminen kummittelee taustalla kaikessa mukana.
 
pettäjän vaimo
Mieheni petti minua ensimmäisen kerran parisen vuotta sitten,katui kovin ja vannoi minua elämänsä suureksi rakkaudeksi ja lapset tärkeiksi.
Sovittiin,jatketaan ja annoin "anteeksi",omissa tunnoissani en koskaan pystynyt täysin anteeksi antamaan enkä varsinkaan unohtamaan.

Ainainen epäilys ja luottamuspula jää varmasti loppu elämäksi vaimollesikin vaikka anteeksi jollain asteella voikin antaa. Unohtaa ei voi!.

Vuosi sitten mieheni jäi kiinni toistamiseen,sanoi itse sen olevan vain jotain seikkailun halua ja että sama vannominen minun ja lasten puolesta taas...

Nyt minulle oli ja on ihan sama mitä hän tekee,hakee,en kertakaikkiaan enää välitä ollenkaan. Tämä on ajanut meidät erilleen,minulla ei ole mitään tunteita miestäni kohtaan.

Ja nyt minä elän ihan omaa elämää,mitä se sitten on se jääköön tämän kaiken jälkeen arvailuksi muille. Sen vain sanon että panokset on samat jos kovemmat, sitä saa mitä antaa!. :LOL:
 
petetty
Vaimosi puolesta en voi sanoa mitään, mutta omasta puolestani kyllä voin kertoa miltä tuntuu.

Mieheni jäi kiinni pettämisestä 7 kk sitten. Sen jälkeen ollaan riidelty, huudettu, itketty, raivottu, yritetty antaa anteeksi ja unohtaa. Raskasta on ollut.

Mies väittää, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. En tiedä uskonko. Luottamusta on todella vaikea palauttaa. Luulen, että voin antaa anteeksi, kun aikaa vielä kuluu. Unohda en koskaan. Tunteeni kulkevat laidasta laitaan. Olen valmis jatkamaan ja välillä mietin eroa. Mieheni sanoo, että ajattele niitä kaikkea hyvää 16 vuoden aikaa, ettei sitä voi verrata tähän. Ei tunnu tajuavan, että pyyhkäisi kaiken hyvän ajan pois, että sai #&%?$!* kerran vierasta.

Omituisinta koko jutussa on, että hän ei enää halua niin usein seksiä kuin ennen ja minä taas haluan, joten... Missähän se vika oikein on????

En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Luulen, että jatkamme yhdessä. Kaikesta huolimatta rakastan miestäni, mutta luottamustani hän ei koskaan saa täysin takaisin, aina on pieni epäilys kuitenkin. Kun sen rajan kerran ylittää, niin se on toisella kerralla jo paljon helpompaa.

Olen miettinyt kovasti, että pettäisin myös häntä. Ajattelin, että etsisin netistä naimisissa olevan miehen, jonka kanssa kyse olisi vain seksistä ei mistään suhteesta. Ja niitä siellä miehiä tuntuu olevan, ilmoituksia sivu toisensa jälkeen. Onkohan kukaan enää uskollinen? Tietävätkö vaimot mitä miehet siellä netissä oikein puuhaa vai tekevätkö kaikki sitä samaa? Miten voin olla niin typerä ja lapsellinen, kun en tajunnut miten tämä maailma oikein makaan.

Mutta en ole pystynyt siihen kuitenkaan. Tarkoituksella seuraa en etsi, mutta jos tilaisuus tulee kohdalle ja todella komea mies, niin kyllä harkitsen vakavasti kokeilevani minäkin. Alkoa en käytä, joten mistään humalaisten sähläilystä ei todellakaan ole kyse.

Pettäjän on helppo unohtaa tekemänsä virhe ja jatkaa elämää niin kuin ei mitään olisi tapahtunut, mutta petetyn osa on raskas. Oletko koskaan ajatellut, että pettäminen on loukkauksista suurin mitä voi toiselle ihmiselle tehdä. Kyseenalaisit avioliittosi, vaimosi naiseuden, veit kaiken mihin vaimosi uskoi ja luotti ja ennen kaikkea petit myös lapsesi. Vaikka he eivät asiasta tiedäkään, kodin kyräilevä ja riitaisa ilmapiiri vaikuttavat heihin aivan varmasti. Pienetkin lapset vaistoavat aika helposti, että jotain on vialla. Minusta ainakin tuntuu tältä. En enää koskaan luota kenenkään ihmiseen, sanoivatpa he mitä tahansa, tekivätpä he mitä tahansa. Minä ainakin heräsin totaalisesti ruususen unestani ja 40 v. voin todeta, että elämä on #&%?$!*, ihmiset ovat #&%?$!* ja mitä #&%?$!* järkeä tässä hommassa oikein on?????????????????????

Jos miehet ajattelisivat ylä- eikä alapäällään, niin varmaan monta avioeroa olisi vältetty, tosin kyllä niitä samanlaisia naisiakin löytyy. Toivotan vaimollesi jaksamista ja voimia, minkä päätöksen hän sitten tekeekin sinun suhteesi.
 
petetty pettäjä
Lyhyesti:
Mieheni petti, puoli vuotta yritin saada asiaa pois mielestä koska päätin antaa anteeksi, ei onnistunut. Kostin ja petin häntä, en kylläkään jäänyt kiinni. Nyt suhde kukoistaa enkä mieti pettämisiä kummankaan osalta vaan ajattelen että näin piti tapahtua jotta voimme elää yhdessä.
 
mies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:43 mies kirjoitti:
kertokaahan petetyt vaimot,mitä mietitte ja annatteko todella anteeksi miehenne teot?
mietin tässä vaan että jäin kiinni pettämisestä ja kerroin itse siinä pelossa että eräs toinen uhkasi kertoa vaimolleni asiasta. vaimoni antoi anteeksi,mutta tuntuu ettei näin kumminkaan todellisuudessa ole.
jatkuuko elämämme enää tästä normaalina ja pettääkö vaimoni kostoksi minua nyt? omapahan on tietysti syyn jos pettää,,,,lupasin vaimolleni etten koskaan enää petä ja tämä oli eka kerta ja suuri virhe koko pettäminen.
meillä on kolme lasta ja he ovat maailman tärkeimmät ihmiset minulle en tahdo menettää lapsiani erossa.
kertokaa hyvät naiset mitä päässänne liikkuu tälläisen asian jälkeen ja voitteko todella antaa anteeksi ja unohtaa jatkaa elämää ja rakastaa miestänne??
vaimoni epäili jo aikasmmin että olisi ollut toinen ,ja elämämme on ollut jo jonkin aikaa hiljaiseloa ei kunnioitusta ei hellyyttä ei mitään muuta kun kuuntelin vaimoni haukkumisia päivästä toiseeen...voidaanko me jatkaa näin vaan elämäämme eteenpäin ja antaa anteeksi onko täällä ketään joka voisi rehellisesti kertoa miltä se tuntuu ja mitä päässänne liikkuu..jotta voisin rakentaa tulevaisuutta eteenpäin.eikä tarvitsisi pelätä eron kumminkin tulevan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:43 mies kirjoitti:
kertokaahan petetyt vaimot,mitä mietitte ja annatteko todella anteeksi miehenne teot?
mietin tässä vaan että jäin kiinni pettämisestä ja kerroin itse siinä pelossa että eräs toinen uhkasi kertoa vaimolleni asiasta. vaimoni antoi anteeksi,mutta tuntuu ettei näin kumminkaan todellisuudessa ole.
jatkuuko elämämme enää tästä normaalina ja pettääkö vaimoni kostoksi minua nyt? omapahan on tietysti syyn jos pettää,,,,lupasin vaimolleni etten koskaan enää petä ja tämä oli eka kerta ja suuri virhe koko pettäminen.
meillä on kolme lasta ja he ovat maailman tärkeimmät ihmiset minulle en tahdo menettää lapsiani erossa.
kertokaa hyvät naiset mitä päässänne liikkuu tälläisen asian jälkeen ja voitteko todella antaa anteeksi ja unohtaa jatkaa elämää ja rakastaa miestänne??
No anteeksi olen antanut ja yhdessä jatketaan edelleen. Aikaahan siinä vaan vierähti että olen lopettanut siitä murehtimisen. Mies kyllä tietää että lähden jos juttu toistuu vaan eipä ole toistunut (ainakaan tietääkseni) ja siitä on jo useampi vuosi aikaa ja kyllä voin sanoa olevani tällä hetkellä onnellinen mieheni kanssa
 
Anteeksi voi antaa, mutta unohtaa ei milloinkaan... Ainakaan vuosiin. Joudut tekemään todella lujasti töitä pystyäksesi voittamaan takaisin puolisosi luottamuksen. Siis TODELLA LUJASTI TÖITÄ JA VUOSIA.

Vielä pahempi tilanne on jos asia on paikkakunnallanne yleisesti tiedossa, juorun aiheena. Mikään ei ole niin kamalaa kuin kasvojen menetys ihmisten silmissä. Sitä moni ei kestä.

Neuvoisin kuitenkin pyrkimään rakentavaan keskusteluun. Mikä tai mitkä asiat johtivat pettämiseen, miksi niin tapahtui? Ainahan nämä ihmissuhde ongelmat on kahden ihmisen keittämä soppa. Menkää ensin kumpikin peilin eteen ja miettikää mitä tuli tehtyä itse väärin kun asiat menivät näin.
 

Yhteistyössä