Voiko vatsataudissa oksettavan olon saada pois?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras."
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras."
Siis kun minulla on ollut oksettavan ällöttävä olo jo kolmisen päivää. Ruokaa ei tee mieli syödä, pelkkä ajatuskin ällöttää. Eilen tein kovasti töitä sen eteen ettei oksennus lennä. Nieleskelin ja hengittelin syvään. Tänään sama juttu,mutta olo meni niin ällöksi ja kaiken kruunasi paha haku joten luovutin ja menin oksentamaan.
Meidän perheessä oli reilun viikon kestävä vatsatauti kyllä, mutta voisiko se vielä niin pitkän ajan päästä tarttua minuun? Ja voiko vatsataudissa pahanolo saada pois ja oksentamisen estää? Vai mikä hitto mua vaivaa??
 
"aloittaja"
Tätä itsekkin pahoinpelkään. Ja jos en söisi e-pillereitä olisin asiasta varma jo ilman testejä.
Vichy olis hyvä, mutta en tykkää siitä yhtään. Kylmää vettä juon aina kun äklötys iskee.
 
,gld,hd
[QUOTE="aloittaja";29308306]Tätä itsekkin pahoinpelkään. Ja jos en söisi e-pillereitä olisin asiasta varma jo ilman testejä.
Vichy olis hyvä, mutta en tykkää siitä yhtään. Kylmää vettä juon aina kun äklötys iskee.[/QUOTE]

ei vesi, se vaan hölskyy mahassa. Jotain röyhtäyttävää sen pitää olla.
 
"aloittaja"
[QUOTE="gemma";29308401]No se olohan menee yleensä pois sen jälkeen kun on oksentanut?[/QUOTE]

juu niin menee, mutta siis jos oksettava olo on ollut muutaman päivän ja muina päivinä oksentamisen on saanut menemään ohi ajatuksen voimalla ja pidättämällä. Onnistuuko se vatsataudissa? Vai tuleeko vaan väkisellä?
 
vatsatauti se on
Vatsatautia se on. Mulla oli kerran kaksi viikkoa sellainen vatsatauti että oli tosi paha olo enkä oksentanut kertaakaan, mutta lähellä oli monta kertaa. Ja se voi tosiaan tarttua vielä viikon jälkeen hyvinkin, jos on noroa niin 12 päivää elää ne virukset pinnoilla.
 
[QUOTE="aloittaja";29308563]juu niin menee, mutta siis jos oksettava olo on ollut muutaman päivän ja muina päivinä oksentamisen on saanut menemään ohi ajatuksen voimalla ja pidättämällä. Onnistuuko se vatsataudissa? Vai tuleeko vaan väkisellä?[/QUOTE]

Kyl mulla tulee väkisin jos on tullakseen. Ellei ni sitte ei tarpeeksi yrjötäkään. Pidättää en voi. Lievässä mahataudissa saattaa vaa kuvottaa.
 
PuuhaPete292
Vissyä tai jotain hiilihappoa naamariin sillon tällöin ja yritä syödä jotain suolasta. Suosittelen vaikka ranskalaisia tai ota kananmuna ja laita siihen suolaa. Kuulostaa epälupaavalta mutta sitä suolasta kannattaa todellakin syödä. Kyytipojaksi vissyä
 

Yhteistyössä