Voiko vauva olla laskeutumatta..

Elikkä olen rv 39+3 ja vauva ei ole vielä laskeutunut. Voiko synnytys käynnistyä siitä huolimatta? Vai pitääkö vain sinnikkäästi ensin ootella vauvan laskeutuvan ja sit vasta alkaa ootteleen synnytyksen käynnistymistä?

Olen kyllä sata varma, että yli lasketun menään ja paljon. Mutta ois niin ihana ku se päättäiski syntyä vaikka heti!! En malta ootella. Ja koko arviokin on tehty jo viikko sitten ja silloin jo arvio oli että 3,5 kg. Alkaa pelottaan, että vauva kerkeää kasvaa niin suureksi.
 
Vauva voi laskeutua vasta synnytyksessä. Minulla synnytys käynnistettiin eikä vauva laskeutunut ennen kuin vasta kipeiden supistusten aikaan ja vauva tulikin tavallaan "suoraan läpi". Eli ei ollut kiinnittynyt ja syntyi silti kolmessa tunnissa. Onnea lapsestasi ja tsemppiä synnytykseen!
 
Mulla ei laskeutunut synnytyksessäkään ja siksi piti hätäseen ottaa imukuppi apuun kun loppui pieneltä sydänäänet. Sitten huomattiinkin että vauva syntyikin kasvot edellä, eli leuka pystyssä ylpeänä!! Siksi ei laskeutunut kunnolla. Nyt ollaan oltu viikko kotona ja ollaan onnellisia =) Paino 2930g, pituus 49cm ja pään ympärys 34,5cm ihana poika :flower:
 

Yhteistyössä