Voiko vauvan silmät (pyöreät, isot) näyttää katsovan välillä KIEROON?

  • Viestiketjun aloittaja Äiree82
  • Ensimmäinen viesti
Äiree82
Mä mietin tätä aina välillä. Meidän pojalla 8kk+ on isot, pyöreät silmät ja välillä näyttäs, että toinen silmä on enemmän sisäänpäin kääntyneenä kuin toinen. Vasta oli 8kk neuvola ja kun sillä valokynällä katottiin oli kaikki ok.

Ja olen ottanut joskus valokuvan digikameralla silloin kun näyttää, että toinen silmä olis sisäänpäin kääntyneempi, niin sitten kun olen zoomannut silmät, ei se näytäkään enää niin sisäänpäin kääntyneeltä...

Sit kun olen kattonut netistä saman ikäisten vauvojen kuvia, niin niilläkin tietyissä asennoissa näyttää juuri usein vasen silmä siltä, että olisi kierossa eli sisäänpäin kääntynyt.

Oottako huomannut samaa? Vähän sekavaa selitystä, mutta mitäs muuta väsyneeltä kotiäidiltä voi odottaa... :)
 
Outis
Vauvat ei välttämättä vielä "osaa" kohdistaa katsetta, silmät eivät siis ole vielä kehittyneet. Siksi he monesti karsastavat ja se on normaalia ja menee yleensä ohi. Älä murehdi! :)
 
ap
No voihan olla karsastusta, mutta silmät on just tutkittu neuvolalääkärissä ja ei mitään häikkää. Ja sillä valokynällä katsottuna ne "valopisteet" oli ihan suorassa, ilmeisesti karsastuksessa ei ole. Voihan tää sit olla piilokarsastusta, jota havaitaan vain kotona väsyneenä...

Mutta miten sitten kun katsoin aiemmin yhtä päivänsäde-kilpailun kuvia, joita oli paljon, niin havaitsin saman monella vauvalla (siis isommalla, jolla ei enää ainakaan ole sitä vauva-ajan karsastusta). Onko sitten niillä kaikilla myös karsastusta, tuskin!
 

Yhteistyössä