Voisipa lyödä leiville omalla rakkaalla harrastuksella..

Nimittäin käsitöillä, lähinnä neulomisella.
Virkkauskin on ok.

Mä pidän neulomisesta ihan älyttömän paljon ja tähän saakka olen tehnytkin ihan "oma itseni" kautta noita hommia. Ja tilauksia on tullut tosi kivasti :)

Villahousuja, takkeja, sukkia, lapasia, haalareita.

Nyt mä olen alkanut haaveilla ihan työnä tästä hommasta.
Kipinän sai siitä kun anoppi puoli heitti ilmaan että mun pitäisi perustaa ihan oma liike.
Mutta mitenhän tuolla leiville löisi.

Mut joo haaveita saa ja pitääkin olla ja tää on mun :)
Mikäpä olisi ihanampaa kuin tehdä hommaa josta itse pitää, eikä mennä väkipakosta töihin joka aamu.

Kunhan tyttö kasvaa niin opetan sit hällekkin, hän kyselee jo kovasti koska hän osaa neuloa =)
 
"hmmm"
ala neulomaan lapsille neulemekkoja, vähän saatavilla ja kysyntä kova. Pääväreinä suosi tällä hetkellä ruskeaa! Ja kuvioksi suunnittele vaikkapa muffini -joka on tällä hetkellä kova sana :) Voit saada liivimekko mallisesta neulemekosta helposti vaikka 40-50€ :)
 
pehmeä lasku
Aikalailla epäilen, käsitöistä harvemmin maksetaan niin että sillä pärjäisi pakollisten kulujen jälkeenkin.

Välivaihtoehtohan on, että teet käsitöitä ja myyt niitä vaikka alussa www.taitomaa.fi kautta ja katsot miten jaksat tehdä ja miten ne menee kaupaksi.

t. himoneuloja myös mutta realisti
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmeä lasku;22218791:
Aikalailla epäilen, käsitöistä harvemmin maksetaan niin että sillä pärjäisi pakollisten kulujen jälkeenkin.

Välivaihtoehtohan on, että teet käsitöitä ja myyt niitä vaikka alussa Taitomaa.fi - Käsityöt kautta ja katsot miten jaksat tehdä ja miten ne menee kaupaksi.

t. himoneuloja myös mutta realisti
Taisinkin laittaa että haaveita saa ja pitää olla ;)
Eikös vain?

Tylsää olisi jos ei haaveleisi. Unelmoisi. Elämässä pitää olla sitä jotain.

Mutta kiitos, katson tuon. Ja jatkan haaveilua.
 
"mina"
Täällä saa kyllä aina niin mukavia kommenteja :D
Ja toinen vaan haaveilee asiasta.
Tosiasia on se, että ihan perus käsitöillä on vaikea saada juuri minkäänlaista tuntipalkkaa töilleen. Ainut mahdollisuus on se, että keksit jonkun omaperäisen idean/kuosin/mallin ja luot oman brändin. Sitten pystyt pyytämään kunnon korvauksen työllesi, kun kaikki haluavat kutosen uudet ihanat villahaalarit.
 
"tsemppi"
Onnea vaan! :)

Tosin nämä sun monet aloitukset on kyllä niin läpinäkyviä tilaustenkalasteluja, että olis kiva jos tekisit ihan rehdisti nämä jutut. Täällä kun ei saa käydä bisnestä. Perusta toiminimi ja ilmoittele sellaisilla palstoilla, joilla saa bisnestä harjoittaa.
 
"vieras"
Miks sie perustaisit liikkeen, jos kerran saat verottomastikin myytyä... :whistle: :D Siinä kun tulee kaikki omat kulunsa mukaan. Jos liikettä meinaat, niin tosiaan, pitäs olla sitten joku oma brändi tai muua oamperäinen idea ja muuta "oheismyyntiä", joka sopii kuvioihin ( lankoja, käsityötarvikkeita jne. ) Ja siihen yrityksen pyörittämisen se aika siten meneekin, niin missä välissä ehdit neulomaan lisää tavaraa...???
 
"höh"
[QUOTE="tsemppi";22220977]Onnea vaan! :)

Tosin nämä sun monet aloitukset on kyllä niin läpinäkyviä tilaustenkalasteluja, että olis kiva jos tekisit ihan rehdisti nämä jutut. Täällä kun ei saa käydä bisnestä. Perusta toiminimi ja ilmoittele sellaisilla palstoilla, joilla saa bisnestä harjoittaa.[/QUOTE]

Mä uskon et tää ap on vaan innoissaan tekemästään/harrastuksesta :)
Eikä tuskin itse ajattele niinkuin sinä ilmeisesti ajattelet.
Toiset vaan ovat "ajattelemattomia höyrynpieruja" :D

Ap:lle tsemppiä, joskus se toiveet toteutuvat kun tekee kovasti työtä niiden eteen.
Kenties jonakin päivänä. :)
 
merimies
[QUOTE="mina";22220936]Tosiasia on se, että ihan perus käsitöillä on vaikea saada juuri minkäänlaista tuntipalkkaa töilleen. Ainut mahdollisuus on se, että keksit jonkun omaperäisen idean/kuosin/mallin ja luot oman brändin. Sitten pystyt pyytämään kunnon korvauksen työllesi, kun kaikki haluavat kutosen uudet ihanat villahaalarit.[/QUOTE]

Juu, ja keksit muutakin myytävää, esim. lankoja ym. harrastukseen liittyvää. Nyt mielikuvitus lentämään ja taustatyötä tekemään. Tutustu kilpailijoihin ja tee tutuille ja tuntemattomille kyselyjä selvittääksesi, mitä ostajat ovat vailla, mitä ei vielä markkinoilla ole tarjolla.

Esim. minä olisin vailla selkeitä ja helppoja virkkaus -ohjeita villasukkiin. En osaa kutoa ja virkatakin vain auttavasti.
 

Yhteistyössä