Voisitko perustella, miksi kerrostalossa saa kuulua kuorsaus naapuriin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä ymmärsin ap. viestin niin että hänen ei sallita elää normaalisti. Eli hän ei esim. häiritse naapureita musiikilla yöllä.
Sitä voi jokainen miettiä onko näin vaiko ei. Jostain syystä se usein menee niin, että henkilö itse kuuntelee musiikkia "normaalilla volyymilla" ja kaikki naapurit kuulevat sen, mutta sitten taas muiden naapureiden musiikki ei kuulukaan sen häirikön asuntoon. Siihen suuntaan äänieristys maagisesti toimii. Samoin äänieristys toimii maagisesti kaikkien niiden kymmenen naapurin asuntojen välillä eivätkä he kuule toistensa kuuntelemaa musiikkia häiritsevästi. Mahdotonta tietysti sanoa mistä se johtuu, mutta jos käy kuten ap:lla on käynyt, että toistuvasti naapurit valittavat metelistä ja häiritsevästä elämästä, niin kannattaa ehkä ottaa palaute tosissaan ja muuttaa vaikka sinne omakotitaloon.
 
  • Tykkää
Reactions: .......
vierailija
Sitä voi jokainen miettiä onko näin vaiko ei. Jostain syystä se usein menee niin, että henkilö itse kuuntelee musiikkia "normaalilla volyymilla" ja kaikki naapurit kuulevat sen, mutta sitten taas muiden naapureiden musiikki ei kuulukaan sen häirikön asuntoon. Siihen suuntaan äänieristys maagisesti toimii. Samoin äänieristys toimii maagisesti kaikkien niiden kymmenen naapurin asuntojen välillä eivätkä he kuule toistensa kuuntelemaa musiikkia häiritsevästi. Mahdotonta tietysti sanoa mistä se johtuu, mutta jos käy kuten ap:lla on käynyt, että toistuvasti naapurit valittavat metelistä ja häiritsevästä elämästä, niin kannattaa ehkä ottaa palaute tosissaan ja muuttaa vaikka sinne omakotitaloon.
Ootko tyytyväinen jos oon valmis todistamaan? silleen että näät itsekkin että mulla on pelkässä läppärissä äänenvoimakkuus 12%/100% ja läppäri ei lähelläkään sinun asunnon seinää mutta kun meet oman asuntosi puolelle niin se silti kuuluu sinne vaikka mun asunnon puolella kuuluu normaalin puheen voimakkuudella. Mitä ajattelet silloin?
 
Juu mutta ap kuuntelee musiikkia hiljaisella. Joten miksi käyttää kuulokkeita? En mäkään käytä kuulokkeita.
No joko siellä on eristyksissä jotain vikaa, tai sitten ei oikeasti kuuntele hiljaisella, mutta itse vain kuvittelee kuuntelevansa.
Ilmeisesti saanut enemmänkin valituksia, kun jaksaa tästä aiheesta useamman aloituksen voimin valittaa, joten epäilen jälkimmäistä.
 
vierailija
Ootko tyytyväinen jos oon valmis todistamaan? silleen että näät itsekkin että mulla on pelkässä läppärissä äänenvoimakkuus 12%/100% ja läppäri ei lähelläkään sinun asunnon seinää mutta kun meet oman asuntosi puolelle niin se silti kuuluu sinne vaikka mun asunnon puolella kuuluu normaalin puheen voimakkuudella. Mitä ajattelet silloin?
Ei se 12 % kerro vielä mitään. Jos esimerkiksi volyymi meneekin yheentoista asti, niin onhan se 12 prosenttia siitä paljon kovempi kuin jos se volyymi olisi kymmenen. :cautious:


 
vierailija
En varmasti ala käyttämään kuulokkeita, koska en tee mitään väärää ja siksi toivotan naapurin tervetulleeksi kuuntelemaan miten kovalta tv ohjelman äänet ja musiikki mun asunnon puolella kuulostaa koska mulla ei oo mitään hävettävää. Huono äänieristys ei saa estää ihmistä myöskään elämästä normaalisti, huonolla äänieristyksellä varustetussa kerrostalossa saa elää samalla tavalla kuin hyvin äänieristetyssä talossa.
 
vierailija
Kukaan ei ole tehnyt minusta koskaan virallista valitusta mutta muilla lapsellisilla tavoilla osoittanut mieltään, veikkaan että kerrostalossa naapurin tv äänien ja musiikin takia osoitetaan sen takia helposti mieltä koska esim musiikki aiheuttaa ihmisille suuria tunteita ja jos se ei ole oman maun mukaista niin helposti ärsyynnytään. Tämä ei silti ole mikään pätevä syy ärsyyntyä, vaan kerrostalossa olisi osattava suvaitsevaisuutta, eri asia on jumputijumputi bileet joissa asunto tärisee bassojen takia ja oikeasti huudatetaan sitä musiikkia! Veikkaan että minusta ei ole tehty virallista valitusta sen takia kun olen kuitenkin mukavan ja asiallisen oloinen nuori nainen ja mun elämisen äänet menee vielä normaalin rajoissa, mutta ne silti ärsyttää kerrostalossa naapuria kun äänieristys on mitä on ja kuuluu naapurin puolelle.
 
vierailija
En varmasti ala käyttämään kuulokkeita, koska en tee mitään väärää ja siksi toivotan naapurin tervetulleeksi kuuntelemaan miten kovalta tv ohjelman äänet ja musiikki mun asunnon puolella kuulostaa koska mulla ei oo mitään hävettävää. Huono äänieristys ei saa estää ihmistä myöskään elämästä normaalisti, huonolla äänieristyksellä varustetussa kerrostalossa saa elää samalla tavalla kuin hyvin äänieristetyssä talossa.
Jos äänieristys on niin huono, ei siinä talossa saisi elää ollenkaan. Se ei täytä asuinrakennukselle asetettuja vaatimuksia ja pitäisi korjata.
 
vierailija
Loukkaantuisin myös verisesti jos naapuri menisi seläntakana tekemään virallisen valituksen, eikä ensimmäiseksi yrittäisi neuvottelemalla löytää molemmille sopivaa ratkaisua. Ainoat häiritsevät äänet joita minusta voi lähteä on musiikki ja tv äänet, tykkään ottaa myös pitkiä suihkuja mutta sekin on mielestäni oma asiani kun ei tapahdu hiljaisuusaikaan ja maksan itse vesilaskun. Jos koittaa savustaa minut ulos, vaikka olen ihan kunnollinen kansalainen, niin kannattaa miettiä haluaako ottaa riskin että tilalle tulee bileitä pitävä juoppo, tappeleva pariskunta tai ihminen joka soittaa pianoa joka päivä 4-6h... Jos isännöitsijälle menee heti ensimmäisenä valittamaan vaikka elämäntyylini ei ole sinäänsä moitittavaa niin saa olla ihan varma että naapurisovusta on turha enää haaveilla, kiva varmasti tietää että siinä seinän toisella puolella asuu ihminen joka vihaa sinua helvetisti ja ei tervehdi enää koskaan!
 
vierailija
Harva talojen äänieristyksiä lähtee korjaamaan, koska kallis remontti. Saisi sitten korjata lähes kaikki -50, -60 ja -70 luvulla rakennetut kerrostalot ainakin koska tuolloin rakennusmääräykset ei varmasti olleet nykypäivän tasolla ja tuolloin oli muuttoaalto myös maalta kaupunkiin joten piti nopeasti rakentaa kerrostaloja. Itse olen ottanut asunnon sieltä mistä olen sattunut sen saamaan ja olen asunut siis -50, -60 ja -70 luvun kerrostaloissa, mulla ei ole tietoa minkälainen äänieristys on nykypäivän kerrostaloissa mutta jotkut sanoo että huono niissäkin... Jotkut taas kehuu -20, -30, -40 luvun kivitaloja joissa paksut seinät.

Tän takia yleensä asukkaille vaan sanotaan että sopeutukaa.
 
vierailija
Siitä tietää että onko huono äänieristys vai ei, jos naapurin puhe kuuluu ees muminana seinän läpi tai kuorsaus tai veden laskemisen äänet niin kyllä on huono äänieristys.
 
vierailija
Kyllä taloissa on yleensä juuri niin hyvä äänieristys, että normaali puhe tai televisionkatselu ei kuulu seinän läpi, mutta sitten taas ne muutamat ongelmatapaukset onnistuvat häiritsemään naapureitaan samalla uhriutuen. Ja jostain kumman syystä ne ovat aika usein nuoria naisia ja omakotitalossa kasvaneita.
 
vierailija
Mikä ihmisestä tekee huonomman jos omakotitalossa on kasvanut? Taidat vaan olla kateellinen jos perheelläsi ei ollut sinun lapsuudessa varaa hommata omakotitaloa ja nyt väität että omakotitalossa eletään kuin sika pellossa. Harva ihminen siellä omakotitalossa yksin asuu, tajuatko että on pakko ottaa huomioon myös vanhemmat ja sisarukset joten ei voi metelöidä miten sattuu!
 
vierailija
Mietin myös että onko vuokralaisella minkäänlaista oikeusturvaa. Jos joku vaan päättää että minäpä rupean tästä noin vaan tekemään keksittyjä valituksia kun naapurissa nyt vaan mättää jokin, ei pärstäkerroin miellytä tai muuta vastaavaa... tälläsiäkin v*ttumaisia ihmisiä kun on olemassa. Niin miksi uskotaan aina sitä häiriintyjää? miksi ei voida ajatella että häiriintyjä häiriintyy liian pienistä? eli häiriintyjä on helposti se uhri ja ihminen josta on valitettu on pakko olla tosi paha kansalainen ja jos et tanssi häiriintyjän pillin mukaan niin sua uhkaa kodittomuus... Aivan hirveää. Eikä sekään mikään todiste ole että saa naapurien nimiä kirjattua valitukseen mukaan, sitähän voi olla ystävä niiden naapurien kanssa ja saa ystävyyden varjolla heidät valehtelemaan myös ja ihminen voi kirjata paperille mitä huvittaa että tuona päivänä ja tohon aikaan oli melua... Ennemmin sitä melua pitäisi pystyä nauhoittamaan kerta se niin pahasti oman kodin puolelle kuuluu naapurista ja siinä nauhotteessa näkyisi selkeästi päivämäärä ja kellonaika! Jännästi toimii näin päin että häiriintyjä on aina se viaton uhri ja poloinen, mutta kiusaaja ei koskaan joudu vaihtamaan koulua.....
 
vierailija
Ottamatta nyt ap:n mielipiteisiin sen enempää kantaa niin:

Jos kuorsaus (naapurinkin on nukuttava joskus, sitä ei voida kieltää) äänikin kuuluu seinän läpi ja vielä häiritsevänä on äänieristeissä jotain pahasti vialla.

Kannattaa ottaa huomioon, että myös omat äänesi kuuluvat naapuriin ja naapurisi ei välttämättä edes tiedä kuorsaavansa öisin/voi sille mitään.

Minäkin kuulin narskuttelevani hampaitani ensimmäisen kerran vasta kun jouduin majailemaan kaverini luona asuntoremppani ajan.

Mitä tuohon ongelmaan tulee niin. No olen itse asunut muutaman kerran elämäni aikana pahviseinäisissä taloissa ja tiedän, se ON yhtä helvettiä!

Ainoat äkkiseltään mieleen tulevat vaihtoehdot ovat melkein tässä:

- Muuta pois jos vuokrakämppä (suosittelen) ja toivo parempaa tuuria ensikerralla.

- Yhteys isännöitsijään (?) ja vaadi, että äänieristyksille tehdään jotakin.

- Yhteys taloyhtiöön jos asunto oma (tartteeko remppaan silloinkin luvan, en ole ihan varma?) ja omalla kustannuksella äänieristeet kämppääsi.

- Jos et jaksa alkaa rempata omaa kämppääsi, muutto pois ja myyntiin /vuokralle jollekin onnettomalle.
 
vierailija
Mikä ihmisestä tekee huonomman jos omakotitalossa on kasvanut? Taidat vaan olla kateellinen jos perheelläsi ei ollut sinun lapsuudessa varaa hommata omakotitaloa ja nyt väität että omakotitalossa eletään kuin sika pellossa. Harva ihminen siellä omakotitalossa yksin asuu, tajuatko että on pakko ottaa huomioon myös vanhemmat ja sisarukset joten ei voi metelöidä miten sattuu!
Kyllä niin on, ettei opi ikinä edes omaanruutuunsaparkkeeraamaan, jos ei ole tarvinnut sitä opetella:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä