voisko joku auttaa

  • Viestiketjun aloittaja jennika02
  • Ensimmäinen viesti
jennika02
jos osaat auttaa laitatko viestiä pian asia on arka ja hieman hämmentävä onko kellään kokemusta pienen lapsen itsensä hyväilystä tarvis vähän apua miten suhtautuu? olenko ullu huono äiti
 
Lapsille tulee se oman seksuaalisuuden hoksaamisen aika ja silloin tutustuvat omiin sukuelimiinsä. Toiset lapset huomaavat sen itsensä koskettelun tuntuvan hyvältä ja kokeilevat sitä useamminkin vain sen tunteen takia.

Mä en usko että sun tarttee olla huolissaan, voitte lapsen kanssa jutella asiasta ja voisit jotenkin leikin varjolla esimerkiksi selvittää ettei semmoista tarvitsisi tehdä. Eikä sun tarttee miettiä olevasi huono äiti, ei ollenkaan. Joillekin lapsille herää kiinnostus vain aiemmin kuin toisille.
 
mami33
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 14:18 jennika02 kirjoitti:
jos osaat auttaa laitatko viestiä pian asia on arka ja hieman hämmentävä onko kellään kokemusta pienen lapsen itsensä hyväilystä tarvis vähän apua miten suhtautuu? olenko ullu huono äiti
Onko lapsesi "jännittäjä" ? Olen kuullut et jännittäjä lapsilla on taipumus tuohon.. En tarkoita et kaikki jännittäjät tekee noin!!
 
Mun poika tekee tota samaa! On muuten todella oksettavaa kun sälli suoraan sanoen runkkaa vehjettään riippumatta siitä ollaanko ruokapöydässä vai missä!!! Olen sanonut hänelle siitä satoja kertoja, välttäen kuitenkin syyllistämästä ettei saa mitään vinoutumia ja ala kuvitella että se on jotenkin kiellettyä tai saastaista. Olen selittänyt ettei ole fiksua muita kohtaan tehdä tollasta ihan julkisella paikalla ja että jos haluaa välttämättä runkata niin voisi tehdä sen sitte omassa huoneessaan. En oikeen tiedä muuta tapaa jolla asiaa lähestyä. Uskon että se jää pois jossaan kohtaa kun asia "unohtuu".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 17:39 Pallero kirjoitti:
Mun poika tekee tota samaa! On muuten todella oksettavaa kun sälli suoraan sanoen runkkaa vehjettään riippumatta siitä ollaanko ruokapöydässä vai missä!!! Olen sanonut hänelle siitä satoja kertoja, välttäen kuitenkin syyllistämästä ettei saa mitään vinoutumia ja ala kuvitella että se on jotenkin kiellettyä tai saastaista. Olen selittänyt ettei ole fiksua muita kohtaan tehdä tollasta ihan julkisella paikalla ja että jos haluaa välttämättä runkata niin voisi tehdä sen sitte omassa huoneessaan. En oikeen tiedä muuta tapaa jolla asiaa lähestyä. Uskon että se jää pois jossaan kohtaa kun asia "unohtuu".
Samaa tekee meiän 4v poikakin. Minusta runkkaaminen on huono tosi sana kun kyseessä on lapsi. :/
 
Pallero, on sulla aikamoista kielenkäyttöä... Ihanko pojalles puhut runkkaamisesta? Tuskin se ihan sitä on jos tosiaan leikki-ikäisestä on kyse. Varmaan tulee vinoutumia jos äiti puhuu runkkauksesta ja tekee asiasta älyttömän numeron. Puhukaa pienille niin että he asian ymmärtävät. Saatte asian kuulostamaan rumalta, pahalta ja kielletyltä! Asiaa ei kannata kieltää koska se tekee siitä vain kiinnostavamman. Selittäkää missä "vehkeitään" sopii tutkiskella ja missä ei. Kyllä se ohi menee, tuohan on normaalia kasvuun kuuluvaa. Tarttukaa äidit vaikka johonkin lasten kasvusta kertovaan kirjaan niin tajuatte mikä kuuluu ihan lapsen normaaliin kehitykseen.
 
En keksinyt mitään muutakaan sanaa kun itsetyydytys on mun mielestä liiallista hurskastelua ja kyse on kuitenkin vanhemmasta pojasta, ei enää leikki-ikäisestä. Varhaisnuori varmaan oikeampi luokitus pojan ikään. Ja sen ikäiselle on turha ruveta lässyttämään kukkasista ja mehiläisistä kun kaikki "opit" on jo kuultu koulusta ja kavereilta. Anteeksi vaan jos "kielenkäyttöni" takia joku veti herneet nenään. On vaan parempi puhua asioista niiden oikeilla nimillä kun keksiä jotaan kaunisteltuja kiertoilmaisuja. Tätä mieltä olen. Saa vapaasti väittää vastaan. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 17:39 Pallero kirjoitti:
Mun poika tekee tota samaa! On muuten todella oksettavaa kun sälli suoraan sanoen runkkaa vehjettään riippumatta siitä ollaanko ruokapöydässä vai missä!!! Olen sanonut hänelle siitä satoja kertoja, välttäen kuitenkin syyllistämästä ettei saa mitään vinoutumia ja ala kuvitella että se on jotenkin kiellettyä tai saastaista. Olen selittänyt ettei ole fiksua muita kohtaan tehdä tollasta ihan julkisella paikalla ja että jos haluaa välttämättä runkata niin voisi tehdä sen sitte omassa huoneessaan. En oikeen tiedä muuta tapaa jolla asiaa lähestyä. Uskon että se jää pois jossaan kohtaa kun asia "unohtuu".
Samaa tekee meiän 4v poikakin. Minusta runkkaaminen on huono tosi sana kun kyseessä on lapsi. :/
Siis on tosi huono sana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:34 Pallero kirjoitti:
En keksinyt mitään muutakaan sanaa kun itsetyydytys on mun mielestä liiallista hurskastelua ja kyse on kuitenkin vanhemmasta pojasta, ei enää leikki-ikäisestä. Varhaisnuori varmaan oikeampi luokitus pojan ikään. Ja sen ikäiselle on turha ruveta lässyttämään kukkasista ja mehiläisistä kun kaikki "opit" on jo kuultu koulusta ja kavereilta. Anteeksi vaan jos "kielenkäyttöni" takia joku veti herneet nenään. On vaan parempi puhua asioista niiden oikeilla nimillä kun keksiä jotaan kaunisteltuja kiertoilmaisuja. Tätä mieltä olen. Saa vapaasti väittää vastaan. :whistle:
Minkä ikäinen poika on?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:34 Pallero kirjoitti:
En keksinyt mitään muutakaan sanaa kun itsetyydytys on mun mielestä liiallista hurskastelua
No voi herra jee... Eikös runkkaus ja itsetyydytys ole sama asia eri nimillä sanottuna... Hurskastelua??? Hyvähän se on kotona opettaa miten asioista puhutaan niiden "oikeilla" nimillä. Eipä tartte enää ihmetellä lasten rumaa puhetta kun äiti oikein ruokapöydässä opettaa. Ja kun leikki-ikä osiossa asiasta kirjoitat niin tuskin poika nyt vielä kuitenkaan teini-iässä on... Ajattelehan nyt tätä asiaa ihan rauhassa ja mieti hieman aikuismaisempaa tapaa toimia!
 
Itsensä hyväil on ihan normaalia...lasta voi johdatella ja neuvoa tekemään asia ihan omissa oloissaan,ja neuvoa ettei se kuulu julkiselle paikalle...
Sitä ei saa kieltää,vaan lapsen pitää antaa tutustua omaan kehoonsa....
Tosiaan neuvoa vaan tää se tehdään silloin kun ollaan yksin,eikä siis kuulu muille...
 
Se on kyllä "mukavaa" kuinka täällä aina joku vetää herneet nenään, vaikka asian miten ilmaisisi. Ja eipä siinä mitään, saa sitä rauhassa heittää kierrokset päälle, mutta olisipa edes syytä opetella luetunymmärrystä ensin!!!

Minä kirjoitin: poikani on runkannut vehjettään jopa ruokapöydässä.
Siinä ei suinkaan lukenut: olen opettanut pojalle kyseisen sanan ruokapöydässä!

Ja jokainen täällä voi mennä itseensä ja miettiä omaa käytöstään kun samasta asiasta sanoo/valittaa/huomauttaa/jankuttaa/huutaa tenavalleen, että alkaako se sadannen ja tuhannen kerran jälkeen tympiä. Eikö kenellekään tule muka tunnetta, että miksi ei asia mene perille??? On aivan sama jankutanko lapselle, että lopeta tuo nenän kaivaminen ja selitän sataan kertaan miksi nenää ei kaiveta, saati syödä sitä räkää. Ja kun homma vaan jatkuu ja jatkuu ja millään sanomisella ei ole vastakaikua niin mitäs sitte??? Annan asian olla vai, että kaiva nenääsi niin kauan kunnes se putoaa vai??? :eek:

Ja näille lukutaidottomille tiedoksi, jotka eivät kirjoitettua tekstiä ymmärrä, rautalangasta vääntäen poika on varhaisnuori! Toivottavasti ei seuraavaksi tarvitse määritellä minkäikäinen lapsi tähän kategoriaan kuuluu... Miksi sitten kirjoitin tänne jos kyseessä ei ole leikki-ikäinen? Vastatakseni alkuperäiselle kysyjälle, ettei hän suinkaan ole yksin asiansa kanssa. :headwall: :headwall: :headwall:
 
piip show
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 21:01 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Itsensä hyväil on ihan normaalia...lasta voi johdatella ja neuvoa tekemään asia ihan omissa oloissaan,ja neuvoa ettei se kuulu julkiselle paikalle...
Sitä ei saa kieltää,vaan lapsen pitää antaa tutustua omaan kehoonsa....
Tosiaan neuvoa vaan tää se tehdään silloin kun ollaan yksin,eikä siis kuulu muille...
Olen samaa mieltä. Voit opastaa lastasi, ettei se ole sopivaa silloin kun muita on paikalla tms. Muuten kyllä, itsekseen jne..
Ei ole vakavaa, ihan normaalia.
 
golda harmaana
Olen miekin meillä törmännyt siihen, että pikku-ukko suihkussa suihkuttelee pippeliinsä ja se on jöpönä... en ole siitä mitään sen kummempaa metakkaa nostanut, kun poika on kysynyt, jotta miks on pippeli ihan kova, olen vaan sanonut, että se vesi tuntuu pippelistä hyvältä. Miusta ei tartte kauheen filosofisesti ruveta neljävuotiaalle selittämään.....selitän yleensä vain sen, mitä hän kysyy ja muuten annan asian olla. Eikä tuo ole vielä kovin pahoja kysellyt.
Joskus vähän pienempänä kyseli rinnoista -siis tisseistä. Hän sanoi, että äitillä on tissit, ihmisillä ei. Aika hauskasti!!:)
 
betti
Meilä 3-v poika kulkee myös mielellään kädet housussa itseään
hyväillen ja tunnustellen. En ole halunnut asiaan muuten suuresti
kiinnitää huomiota kuin sanomalla, että aina kun koskee pippeliin,
niin täytyy pestä kädet ihan kuin vessassa käynnin jälkeen.

On kyllä vähentynyt.
 
oktaavi
Meillä puhutaan vain "pippelin rassaamisesta". Runkata on todella ruma sana mielestäni, enkä sitä halua lapselleni edes opettaa. Mutta sanoihin takertumatta, olen selittänyt, ettei siis pippeliä saa rassata kaiken aikaa tai siihen voi tulla pipi :\| En tiedä, mitä sitä nyt keksisi, tuota olen harkinnut, että jahtaan pojan omaan huoneeseen rassaamaan. Meillä pippelin tutkiskelu keskittyy lähinnä iltahetkiin, kun ollaan pelkissä kalsareissa pesulle menossa tai katsotaan telkkaria. Ruokapöydässä onneksi keskitytään vain syömiseen :) Inhottavaahan se joka tapauksessa on, kun muksun kädet ovat housuissa kaiken aikaa. Miten sitä sitten kieltää tekemättä asiasta numeroa, kun samasta asiasta on sanottu vähintään 2000 kertaa...?
 

Yhteistyössä