Voiskohan nuo lapset jo jättää yöksi keskenään kotiin ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:45 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
Entäs MLL? Lastenkaitsija sinne kaveriksi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:43 Ippa kirjoitti:
Tuon ikäisenä minäkin jo hoitelin pienempiä...Mutta tuo mietityttää, ettei lapset ole koskaan olleet kenenkään muun yöhoidossa...Jos siis kerta nyt ensimmäinen kerta 14 vuoteen, että molemmat vanhemmat pois?
Voikin tulla pienille yllättäen tosi kovakin ikävä, jos tilanne on ihan uusi...
Siis kaikki muut paitsi tuo pienin,ovat tietenkin olleet leireillä yms. yötä monet kerrat,ovat kyllä reippaita,eivätkä koskaan ole kärsineet koti-ikävästä.Ja kotonaanhan tuo pieninkin olisi ja vielä siskojen kanssa,että ehkä se sen kestäisi. Mie olen vaan niin murehtijatyyppiä,että pelkään aina pahinta... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:45 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
Höh. Sitten toi matka olis ongelma mullekkin, olen Länsi-Suomesta, sydänsatakunnasta. Mielellään olisin tullut, musta on aina ihanaa hoitaa lapsia. Olisko kännykkäyhteys lapsiin kuitenkin tarvittaessa koko ajan? Jos pyytäisit vaikka soittamaan tietyn ajan välein ja tarkistuttaisit tilanteen? Ja jos naapuri kävisi illalla vielä katsomassa, että ovat ottaneet iltapalaa ja menossa yöpuulle?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:46 Ippa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:45 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
Entäs MLL? Lastenkaitsija sinne kaveriksi?
Kun täällä ei ole tuota MLL:n lapsenkaitsijapalvelua,pitäis se hoitaja kauempaa tilata ja tuliskohan se kuinka kalliiksi ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:35 Vanha traanimaha kirjoitti:
Siis kun me ei olla KERTAAKAAN 14 vuoden aikana oltu miehen kanssa kahdestaan yötä missään.Isommat ovat kyllä hyvinkin tottuneita hoitamaan pienempiään,mutta vain päiväsaikaan.
Tosin nuo pienet ovat aina olleet hyviä nukkumaan,ettei kai niillä yölläkään mitään ongelmia pitäisi tulla.

Kauheeta tämä pähkäily...
uskon kyllä että pärjäävät.. mutta ajattelepa sitten kun olette siellä, ja iskee pelko että jaa, onkohan siellä kaikki hyvin! vaikka illalla soittaisitkin. itse vaan olisin varmaan semmonen että huolehtisin sitten koko yön, ja menisi sitten ihan hukkaan koko reissu :/ että tuolta kannalta ajateltuna olis kyllä hyvä saada joku vahtimaan, että vois sitten oikeesti itekin nauttia reissusta =) koska tuosta mietinnästäsi päätellen et pystyisi rentoutumaan ollenkaan.. muuten kyllä uskon että pärjäisivät =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:35 Vanha traanimaha kirjoitti:
Siis kun me ei olla KERTAAKAAN 14 vuoden aikana oltu miehen kanssa kahdestaan yötä missään.Isommat ovat kyllä hyvinkin tottuneita hoitamaan pienempiään,mutta vain päiväsaikaan.
Tosin nuo pienet ovat aina olleet hyviä nukkumaan,ettei kai niillä yölläkään mitään ongelmia pitäisi tulla.

Kauheeta tämä pähkäily...
uskon kyllä että pärjäävät.. mutta ajattelepa sitten kun olette siellä, ja iskee pelko että jaa, onkohan siellä kaikki hyvin! vaikka illalla soittaisitkin. itse vaan olisin varmaan semmonen että huolehtisin sitten koko yön, ja menisi sitten ihan hukkaan koko reissu :/ että tuolta kannalta ajateltuna olis kyllä hyvä saada joku vahtimaan, että vois sitten oikeesti itekin nauttia reissusta =) koska tuosta mietinnästäsi päätellen et pystyisi rentoutumaan ollenkaan.. muuten kyllä uskon että pärjäisivät =)
Niinkin voisi kyllä käydä,soittelisin varmaan koko ajan :D :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Pakko sanoa kyllä että mieluummin jättäisin keskenään kuin ventovieraan ihmisen keskustelupalstalta ottaisin kotiini lapsia kaitsemaan tässä tapauksessa. Eri asia MLL:n yms kautta tulevat hoitajat joiden toiminnan takaa järjestö.
 
Kyllä mä uskaltaisin jos luotatte että vanhin pärjää pienempien kanssa. Onko jotakuta aikuista joka pääsee käymään jos tulee joku hätä? Kyllä mä hoisin 14-vuotiaana sekkujen lapsia jotka oli sillon 2- ja 4-vuotiaat... Mutta riippuu tietysti ihmisestä.

Mukavaa lomapäivää teille :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:54 aadaselena kirjoitti:
Kyllä mä uskaltaisin jos luotatte että vanhin pärjää pienempien kanssa. Onko jotakuta aikuista joka pääsee käymään jos tulee joku hätä? Kyllä mä hoisin 14-vuotiaana sekkujen lapsia jotka oli sillon 2- ja 4-vuotiaat... Mutta riippuu tietysti ihmisestä.

Mukavaa lomapäivää teille :flower:
Lähimmät naapurit on kyllä 50m päässä,jos sais sovittua niiden kanssa,että olisivat kotona sen viikonlopun. Tai jos vielä yrittäisi minun velipoikaa tänne,asuu sekin kyllä 300km päässä,mutta jos sais sen bensarahojen hinnalla tänne...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:51 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:46 Ippa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:45 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
Entäs MLL? Lastenkaitsija sinne kaveriksi?
Kun täällä ei ole tuota MLL:n lapsenkaitsijapalvelua,pitäis se hoitaja kauempaa tilata ja tuliskohan se kuinka kalliiksi ?
Hö...Juu matkat pitää korvata myös...Eli siis riippuu ihan siitä matkan hinnasta, mitä tulee maksamaan tuon norm. taksan lisäksi. Yön yli taitaa olla vielä joku eri taksa...en kyllä edes tiedä, en ole koskaan silleen tarvinnut...Kyllähän ne hinnat saa MLL:n sivuilta (ehkä?) selville. Ei se kuitenkaan varmaan ihan parilla kympillä hoituisi.
 
Varmasti pärjäävät keskenään kun vielä tietävät, että jos jotain sattuu voi naapurista saada apua.

Ainut ongelma taitaa yleisesti olla, että 14 vuotiasta saattaisi enemmän kiinnostaa kaljottelu kylillä kuin pikkuisten vahti ja "karata kotoa". Tällä en tarkoita ap:n lasta vaan tilanteita yleensä.
 
Rollosta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:51 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:46 Ippa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:45 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:42 NaRikka kirjoitti:
Missäspäin asutte, mä voin tulla katsomaan tein lapsosia siksi aikaa yheks yöseeks.
Täällähän me,Rovaniemen ja Kemin välillä.Sehän se ongelma onkin,kun lähimmät sukulaiset asuu 300km päässä ja isovanhemmat on kaikki kuolleet.Eikä mulla ole ketään kaveria,jota vois pyytää... :(
Entäs MLL? Lastenkaitsija sinne kaveriksi?
Kun täällä ei ole tuota MLL:n lapsenkaitsijapalvelua,pitäis se hoitaja kauempaa tilata ja tuliskohan se kuinka kalliiksi ?
MLL ROVANIEMI
Puhelin: 040 772 5078
Sähköposti: rovaniemi(at)mll.fi
Internet-osoite: lapinpiiri.mll.fi/

Lapin piiri

Internetin kautta tilattuun lastenhoitoapuun on varattava 3 arkipäivää. Hoitajia välitetään Kemin, Keminmaan, Rovaniemen, Sodankylän ja Tornion alueelle. Jos alueesi ei kuulu edellä mainittuihin, ota yhteyttä MLL:n seudulliseen palvelupisteeseen rovaniemi(at)mll.fi tai p. 040 772 5078, kiitos.

Palvelemme puhelimitse ma-pe klo 8.00-13.00

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:34 eeve kirjoitti:
Kyllä mun mielestä vois, itsekin olen 14 vuotiaana ollut yön lapsen vahtina tuttavalla. Sitten taas pelkkiä vanhempia en jättäisi keskenään ainakaan ilman että naapurit kävis jossain vaiheessa vilaisemassa että ei oo ylimääräisiä vieraita..

nimenomaan näin! ne pienemmät toimii jonkinmoisena kontrollina kotona(vaikka heidät toki voi lahjoa :) ).
meillä ainakin sitten kun vanhin alkoi joskus 15 - 16 v satunnaisesti olla joskus yön yksin kotona, niin kerrottiin naapureille ja sanottiin että voi käydä kylässä jos tilanne vaatii ja heillä on aikuisena oikeudet puuttua ylimääräisiin vieraisiin tms mutta ei luojankiitos tarvetta ollut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 12:37 Minä äiti kirjoitti:
Antakaa lapsille hyvät neuvot. Ja vaikka siskon peti yhteen huoneeseen niin on turvaa toisista. Tai vaikka kaikki saavat nukkua teidän sängyssä.

Ja tiedoksi et poppareita ei ruveta sitten tekeen jne.
mikropoppareita kyllä vanhin varmasti osaa tehdä. Saahan sitä jotakin ekstrahauskaa olla jos vanhemmat ei ole kotona
 

Yhteistyössä