voiskohan synnytys olla pian käynnistymässä??

koko päivän ollu sellanen jännä olo.viikkoja 38+4.alaselkää ja reisiä jomottaa ihan perkuleesti ja pian joudun varmaan taas mennä vessaan.koko päivän tullu semmosia kovempia supistuksia,ei kivuliaita kuitenkaan.yhtään ei väsytä.oisko tämä nyt sitä?taikka sitte olen vaan ihan turhaan innoissani.
 
Voihan se päivä olla lähestymässä, itsellä (synnyti marraskuussa) alkoi kivuliaat supistukset sunnuntaina ja vasta keskiviikkona lähdettiin synnyttämään. Tuo jomotus voi olla jotain valmistautumista tmv. tai sitten ihan vaan rasituksesta? Kyllä sen huomaa sitten kun se on tulossa, niissä kivuliaissa en itse esim. kyennyt istumaan / makaamaan ollenkaan (automatka oli tosi "mukava") vaan kävelin muutaman tunnin kotona edestakaisin kunnes lähdettiin sairaalaan.. Tosin itse odotin, että lähdetään vielä kotiin sieltä sairaalasta kun puhelimessa varoittelivat niin ja olin vissiin huomattavasti kivunsietokykyisempi kuin koskaan luulin kun ihmettelivät miten kestin kotona kun olin sitten sairaalaan päästyäni jo(?) 3,5cm auennut :D (olen vasta 21v "tyttönen" joten odottivat varmaan, että itken heti ensimmäistä supparia...) Olen monelta kuullut (ja itselläkin), että niitä supistuksia tulee 2-3min välein sitten kun oikeasti lähtee synnyttämään. Usein synnytyksen käynnistymisen huomaa myös siitä, että maha menee kuralle.
 
"katti"
jaa-a, samaa täälläkin mietitään...
on ollut jo jokusen päivän sellaista, että aamuisin ja iltaisin tulee supistuksia n tunnin ajan 10 minuutin välein, ja supistukset ovat muuttuneet napakammiksi, eivät kuitenkaan varsinaisesti kipeiksi.
Lisäksi reisiä myös jomotellut ja ihme särkyä alapäässä.. Mutta aina se kuitenkin siitä on laantunut :/ Viikkoja olisi nyt 39+0
 
täällä ainakin ollaan kotona vielä :/ tosi voimakkaita supistuksia tuli yöllä parin tunnin ajan ja päätin mennä lepäämään hetkeksi ja nukahdinkin sitte,parin tunnin päästä heräsin vessaan ja supistukset oli loppunu.josko sitä pian pääsis tositoimiin.
 
en halua masentaa, mutta mulla on ollut tota jo monta viikkoa ja nyt kohta viikko 41 täynnä, itsekin luulin jo silloin viikkoja sitten, että lähtö tulee varmaan kohta

mutta voihan se mennä sulla toisin, toivon näin :)
 
"Melissa"
Nokian puhelimiin on tarjolla ilmainen ja suomenkielinen Supistuslaskuri, jonka avulla on helppo arvioida ja seurata onko synnytys käynnistymässä.

http://store.ovi.com/content/116022
 
"vieras"
Minullakin oli jo kuukausi ennen laskettua aikaa kivuliaita supistuksia. Lääkärissä sanoivat, että synnytys käynnistyy parin päivän sisällä. Vielä mitä, synnytys piti käynnistää viikko lasketun ajan jälkeen.
 

Yhteistyössä