Vuohenjuusto+raskaus...

  • Viestiketjun aloittaja Malla
  • Ensimmäinen viesti
Listeria-vaaran takia pehmeitä juustoja ei saisi syödä, jollei tuote ole pastöroitu. Riittävä kuumuus (esim. uunissa kypsentäminen) kuitenkin tappaa listeriabakteerin, joten nuo broilerinfileet on varmasti ihan ookoo.

Arla-Ingman ja Valio pastöroi kaikki juustonsa, niitä saa syödä. Kuten myös Creme Bonjouria. Tuontijuustojen (esim. juuri vuohenjuusto tai Philadelphia) kanssa kannattaa miettiä miten haluaa niihin suhtautua.
 
Malla
Kiitos vastauksista :D

..taidan kuitenkin jättää syömättä, tehdä vaan miehelle ja itse syödä eilisiä lihapullia ;)

tämä kyseinen vuohenjuusto on jotain ulkomaalaista joten varmuuden vuoksi jätän syömättä!!!
 
VeeraViljami
Alkuperäinen kirjoittaja aaprotti:
Tuontijuustojen (esim. juuri vuohenjuusto tai Philadelphia) kanssa kannattaa miettiä miten haluaa niihin suhtautua.
no voi hitsinvitsit- kun menin syömään Philadelphiaa ihanan porkkanakakun päällä esikoisen 6kk juhlana.. en tiennyt tuolloin olevani raskaana uudelleen (toivoin toki kovasti!) Pitääköhän tuota nyt stressata koko raskauden ajan?!
Olen kyllä sitä mieltä että liikaa näistä välillä touhotetaan, mutta kuitenkin..
 
Rukoilijasirkka
Mä löysin raskaanaollessa semmosta ihanaa lampaan tai vuohen maidosta tehtyä tuorejuustoa, kotijuuston tapasta. Se oli niin ihanaa ja sen koommin en oo missään nähnyt. Sitä ku sais. :p
 
"Äiskä"
Creme Bonjour on kans tuorejuustoo - samoin leipä / kotijuustot - mozzarella - Sunnuntait - Violat - ja home juustothan on kielletyllä listalla .
Se mitä syön , on Suomalaisesta maidosta valmistettu ...
 
"vieras"
Mun neuvolasta saamassani listassa kehotetaan välttämään RAAKOINA muita kuin pastöroituja tuore- ja homejuustoja. Eli jos paketissa lukee, että valmistettu pastoröidusta maidosta eikä avattua pakettia ole säilötty kovin pitkään, niin voi huoletta syödä. Ja kaikkia juustoja voi syödä kypsennettyinä. Eli syö ihan rauhassa samaa kuin miehesi.
 

Yhteistyössä