Vuosimallia -91

Okei, alatieultraus ei ollut mitenkään järin miellyttävä kokemus, mutta siellä se pikkunen kölli. Viikkoja on kyllä koon mukaan vähemmän kuin 7! Elikkä nyt mennään vasta 6+0, prkl myöhäinen ovulaatio!

Ens viikolla eka neuvola, ja sitten toivottavasti nähdään jo tykytyksiä <:
 
Eilen sit alkoin runsas verenvuoto. Sain lääkäri ajan tälle päivälle. Aamulla kävin ultrassa ja todettiin keskenmeno. Osasin jo arvata tuon jotenkin. Nuori olen ja ensinmäinen raskaus, asialle ei voi mitään. Toivottavasti joskus saisin oman nyytin viereen.
 
Jep, moikkamoi vaan pitkästä aikaa! Täällä viikkoja 21+3 ja mahassa todella vilkas lapsonen. Paljon vilkkaampi, kuin esikoinen aikanaan :) Esikoisesta tulikin mieleen, että kovasti jo odotellaan 2v synttäreitä, joita ens kuussa päästään juhlimaan! Iso tyttö :heart:
Meillä oli rakenneultra tällä viikolla ja kaikki oli masussa oikein mainiosti. Vauva oli todella vaikeassa asennossa masussa, joten sukupuoli jäi ainakin toistaiseksi ylläriksi. Vaavia päästään kurkkimaan ultraan vielä ainakin toukokuussa, sinne laittoi kätilö meille kontrolliaikaa.

Ihanaa kevään jatkoa kaikille masuilijoille ja jo synnyttäneille :wave:
 
täällä -91, rv 9+2 ja pahoinvointi aivan järkyttävää. Parin viikon päästä on eka ultra ja sit kuukauden päästä pääsen kuulemaan sydänäänet. Taidan vaan olla aika vainoharhanen kun koko ajan mietin et onkohaa kaikki hyvin toukalla.
 
Moikka! Täällä ois yksi -91 syntynyt ja laskettuaika ois elokuun loppu puolella! Eli viikkoja nyt sellaset 26. Kaipailisin juttu seuraa, olis ihan kiva jos löytyis viellä Lappeenrannasta! :) Alku raskaus oli kamalaa aikaa, pahoinvoinnit ja väsymykset! huhhu.. mut nyt tosi ihanaa aikaa, maha kasvaa ja jaksaa tehdä asioita! :)
 
Täällä yksi! :) Laskettuaika marraskuun alkupuolella :) Mites sun raskautes on lähtenyt alkuun? Onko ollut pahoinvointia tms? :)
:popcorn: Vastahan mä odottelin et 18v siskoni saa kaksoset, jotka synty 1991.'
Olisin itsekkin halunnut olla niin nuori äiti, kun sisko sai kaksoset 18v ja kolmannen 19v. Sisko sai vielä toiset kaksoset 32v ja minä sain IDENTTISET tytöt, muita kaksosia suvussamme ei ole, me siskokset pidettiin näköjään siitä huolen. (meillä sisko joka ei ole halunnut yhtään lasta, muilla 5 ja 6)
 
Viimeksi muokattu:
Ei liikaa meteliä ole ollut täälläkään!

Eipä sillä että itekään olisin kauheesti ehtinyt käymään.

Miten Mamma91 voi salamatkustajan kanssa?
Ja Merlina? Mammallakaan ei oo enää pitkä aika laskettuun!

Meillä alkaa tulla turhautuminen, kun lääkärit sanoo et meidän tylleröinen täytyy ottaa sektiolla vähä aikasemmin ulos. Alan olla jo sitä mieltä, että ottaisivat jo :D Olo on niin pirun tukala koko ajan. En mitenkään kauheesti oo voinut nauttia kesästä ja kuumuudesta, kun maha painaa niin hitosti.
Hauskaahan tässä on se, että hypermeesin takia painoa puuttuu plussaamisesta noin kolme kiloa :D
 
Pikkusiskoni tyttö on syntynyt kaksoisveljensä kanssa 1991 ja heh, muistan kuin eilisen päivän et he syntysivät ja kun kuvasin pikkusiskon 18v kaksosmahaa. Siskollani on muitakin kaksosia, sekä itselläni...
 
Viimeksi muokattu:
Satuinpa hyvään aikaan tarkistamaan tämän keskustelun, kun olikin juuri hiljattain tullut uutta tekstiä! :wave:

Täällä menossa rv 33+4 ja olotilat nyt on mitä on. Meidän pienokainen on viikonpäivät yrittänyt lähteä syntymään etuajassa ja oon sairaalassa maannut supistuksia estävässä tiputuksessa kahteen kertaan. Eilen kotiuduin ja lääkäri totesi, että seuraavaksi mennään synnyttämään, eli lääkitystä ei enää jatketa. Tuttu tilannehan tämä minulle ja miehelle on, kun esikoinen syntyi rv34. Nyt vaan odotellaan, että milloin lähtee synnytys käyntiin. Eilen supisteli vielä 10-15 min välein, tänään tähän mennessä vain n.30 min välein =)

Onko sulla Jemmiksi mitkä viikot? :) Onhan tää kesäkuumalla odottaminen välillä melko raskasta!

Mutta nostellaanpas tätä keskustelua vähän, jospa muutkin mammat eksyisivät tänne pitkästä aikaa!:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: tanzie
Täällä mennään 37+1 ja eilen kävin synnytystapa-arviossa. Kaikki oli hyvin ja vauveli vastasi viikkoja. Paikat oli vielä kiinni, mutta kohdunkaulaa oli jäljellä enää (tai vielä) 1,5cm. Sain uuden ajan lasketulle päivälle ja semmosen käsityksen sain, että sitten käynnistetään jos ei ole syntyny sitä ennen :) Painoarvio oli nyt n. 3050g ja ku minä en oo kauhean iso, niin ei halua päästää vauvaakaan kauhean isoksi.

mamma91:lla näköjään lähtö koittaa minä hetkenä hyvänsä :)
 
Oii, Mamma91 on kohta tuplaäiti! Toivottavasti kaikki menee hyvin synnytyksessä ^^

Ja Merlina, sullakaan ei sitte tohon laskettuun oo kovin paljon aikaa!
Meinaatteko missä synnyttää?

Meillä mennää jossai viikolla 27 tai jotain, oon pudonnu tosta laskemisesta jo :D Inhottaa vaan, kun supistellu välillä vähän enemmän, kun mitä harkkasupistusten kuuluis, mut Kättärillä sanoivat, että oo vaan kotona. Jännä nähä että päättääkö tuo nappula sitten oikeesti pullahtaa samoilla viikoilla, kun Mammalla nyt =)

Ylihuomenna neuvola ja painoarvio ja tarkat viikot, ni tietää taas sitten että mistä laskee :D
 
Mullakin vähän jääny tänne kirjottelu :) ties millon viimeks oon kirjottanu..

No mutta jotain kuulumisia jos laittais. Eli meijän tyttönen täytti tossa vajaat pari viikkoa sitten 1 vuotta! Ja sitten pari päivää ennen näitä 1v synttäreitä, tein positiivisen raskaustestin :) Nyt menossa 6+0, vasta... huuuh.

Mitä kaikille kuuluu? Joko Merlina on synnyttänyt?
 
Merlinalle hirmusti onnea rakkauspakkauksesta! :heart:

Me ollaan vielä toistaiseksi yhdessä yksikössä, mut seuraavan kerran kun tulee supistusten takia lähtö sairaalaan, niin sitten Omppu otetaan ulos. Mulla on jo vaarallisen matala verenpaine ja supistustenestolääkkeet laski mulla ainaki entisestään. Yläpaine käyny tuolla seittemänkympin puolella jo, eivät olleet kätilöt ja lääkärit kovin tyytyväisiä.

Täällä koht kaks viikkoa kestäny menkkajomotus ja aina välillä supistellut, mut ei kahta tuntia kauempaa. Itellä alkaa olo olla jo niin tukala, et toivoisin vauvan luopuvan koht yksiöstään. Ei sektioaikaan olis ku reilu kuukausi enää, mut.. Ehk täytyy vaan koittaa kituuttaa. Mies laskee intti-TJ:tä, ni mä voin laskee sektioTJ:tä :D
 
Täälä ois -92 äiti :) mulla oli laskettu aika 6.4.2011 mutta poika päätti tullakkin jo 27.3 painoo oli 3230kg ja pituus 48,5cm <3 Itsekkin haluaisin jos toisen lapsen mutta oon kummiski päättäny et ootan ainaskin vuoden verran oli sillee kamala kokemus se synnytys :s mutta odottaja! nauttikaa viimeisistä hetkistä ja isosta mahasta koska niitä tulee ikävä !!!
 
Haittaako vaikka on -92 syntynyt ? En ole varma, olenko joskus ennenkin kysynyt tuota samaa.

Muttamutta, tänne syntyi poika 19.5.2011 raskausviikoilla 39+1, käynnistetty synnytys. 3760g ja 50cm.
Nimekseen sai Roope Vili Mikael.

Meillä on oikein kunnon touhuaja ukko:D. Ei tykkää olla oikein sitterissä enää, kun keksi hivuttautua siitä pois, lattialla suurimman osan ajasta päivällä :).
Pulloruokinnalla mennään ja ollaan aloitettu kiinteät jo 2kk iässä kun ei enää korvike riittänyt, ei neuvolassa onneksi pahastuttu, kun sanottiin että maalaisjärkeä saa käyttää. Hyvin maha toiminut.

Blogianikin voi lukea osoitteessa: After every storm, if you look hard enough, a rainbow appears.
 
Heissan!
Mäkin voisin tänne teidän muiden -91 mukaan liittyä :)
Aika hiljaista vain näkyy olevan nykysin täällä.
Ite siis olen yksinodottaja Etelä-Pohjanmaalta, joulukuussa tulis pyöreet 20 v täyteen :)
Laskettu aika 5.12, kiva joululahja tulossa <33 Viikkoja on nyt 27+6.
Hurjan nopeesti menneet nää viikot. Nyt oon saikulla selästä. Vatsaakin on välillä särkenyt ja muutenkin tuntuu että kun yksi vaiva loppuu niin toinen alkaa :D Ihan mahdotonta. Silti jääny paskan maku suuhun ku on saikulla, tuntuu ettei työnantaja oikein tykkää. blääh...
Noh, päivä kerrallaan ja oman voinnin mukaan mennään : )
 
Herranen aika joku on kirjottanut jotain ! :LOL: Joo tää tosiaan tuntuu olevan aika kuollu paikka nykyään :/ (kuollut pino itseasiassa)
Mutta anyway, onnea musicbox
Itse porskutan ihan ensimmäisillä viikoilla vasta ja kamala pelko koko ajan ! Jospa me saataisiin tänne jotain eloa ?=D
 

Yhteistyössä