Vuosimallia -91

Enkeliini Mä pumppasin vauvalle maitoa sairaalaan ja siellä myös yritettiin useita kertoja imetystä, mutta tyttö oli niin heikko vielä ettei oikein jaksanut imeä rintaa. Kotona sit pumppasin vauvalle maitoa siihen asti että tyttö oli 6 viikkoa vanha ja sit loppu rintamaidon tulo kokonaan. Ei mulla koskaan sitä paljoa tullut mutta se loppui sit kokonaan ku ei tuo jaksanut tissiä imeä ja pumpulle ei herunut. Tosi paljon harmittaa ja toivoisin, että seuraavan kohdalla saisin kunnolla imetettyä. Korvikkeella siis oikeastaan kasvanut tuo plikka..

Miten teillä, ootko saanu imetettyä?
 
Juu, kyllä oon. Maito nousi rintoihin n. viikon päästä ja oikeen kunnolla!:D Maitoa tulee niin paljon, että ku vauva nielasee entisen maito satsin nii rinnasta on valunu jo seuraava satsi suuhun. Eli suihkutissit. Mut ei tuo siitä onneks mitään raivareita saa, ku maito tulee nii nopiaa.
 
Täällä kans vm -91 oleva odottaja. Huhtikuussa paukkuu, jos ja kun kaikki menis hyvin. Me on kans naimisissa, oltu jo reilu vuosi.
Molemmat aloitettiin yliopistossa nyt syksyllä. Oon aatellu että pyrin olemaan tuolla koulussa niin paljon kuin pystyn. Paljon siellä näkee äitejä vauvojenki kanssa, että voi olla et aika hyvin pystyy koulua jatkamaan myös aika pian vauvelin syntymän jälkeen. Riippuu tietenkin tapauksesta :).
Semmosessa elämäntilanteessa täälläpäin kun rv 9+5
 
Noniin, eilen käyty kontrollissa, ja sairaslomalla jatkan. Hieman oli kaula taas lyhentynyt mutta nyt ei tarvi kontrolliin mennä, mutta heti vaan päivystykseen jos tuntuu siltä kuulemma. Tänään on taas supistellut 5min välein aamusta asti. Välillä todella kipeästi, välillä ei niin kipeästi.
Saa nähdä mitä tästä viikonlopusta siis tulee...
Mutta pääasia ettei ollut mitään radikaalia tapahtunut :)
valjakka mitä aloitit yliopistossa lukemaan? :) Ja toivottavasti kaikki menee myös sinun raskaudessasi hyvin! :) ONko sulla ollut jotain alkuraskauden oireita?
 
Lääketieteen tekniikkaa rupesin vääntään :).
Oireita mulla on ollu väliin vähemmän, väliin enemmän. Eilen esim sai vähän väliä pitää pöntön laioista kiinni, mutta tänään ruokahalu on sillä mallilla että eilistä kai paikkaillaan. Niinä päivinä jolloin pahoinvointia ei näy, tuskin tietää että on raskaana, jos vain muistaa syödä kahden tunnin välein. Oon normaalisti sen verran alipainoinen, että saisin syödä nyt niin paljon kuin maha vetää. Heti kun tulee pitempi tauko ettei ole syönyt, niin maailma alkaa pyörimään ja pahoinvointi iskee. Närästys vaivaa välillä myös, mutta ihan hyvin täällä pärjätään :). Toivon vaan ettei hirveesti koulusta tarttis olla pois.

Koitahan Kultasiipi91 pitää se pikkuasukas vielä siellä sisäpuolella :).
 
Hei valjakka ja paljon paljon onnea!! Sulla kaikki on kaikki ihana edessä päin:) ootko mistä päin?
Kultasiipi, toivotaan että pysyisi masussa vielä vähän aikaa. Otat nyt sitten vaan ihan rennosti. Älä tee mitään yli määrästä äläkä rasita ittees! Se kaikki on nyt vaan pikkusen parhaaks. Täällä on juostu koko päivä:D Aamulla käytiin kaupassa ja sen jälkeen äkkiä kotia siivoomaan ja poikaa syöttämään ja laittamaan valmiiks kun mentiin äitin kanssa vaunulenkille. Ja ensimmäistä kertaa poika nukahti vaunuihin pelkästään vaunuja lykkäämällä:D oon ihan onnesta soikeena:D:D Sit kotiin, ruokaa laittamaan ja kampaajalle! Se nainen leikkas molempien hiuksia yhteensä 1½tuntia. Mun hiuksia se ei osannu yhtään leikata. Sain ite neuvoa koko ajan, mutta kyllä niistä lopulta tuli hyvät. Nyt sit tultiin kotia ja syötin pojan. Ja mies lähtee keikalle, saadaan viettää pojan kanssa kahestaan koti iltaa:)
 
Mamma91, hassua ku teiän typy herää päikkäreiltä kuudelta nii meidän menee jo yöunille melkein siihen aikaan:D Sais kyllä mun mielestä valvoa myöhempään, mutta raukka ei osaa päivällä kunnolla nukkua. En kyllä tiedä miks. Miten teidän viikko on mennyt?
 
Meillä menee tyttö yleensä nukkumaan 20-21 :D Yleensä nukkuu päikkärit 11.00-12.30 ja 16.00-17.30, mutta vaihteluitakin toki on :D Meillä on ollut ihan tavallinen viikko. Ei mitään sen kummempaa oo tapahtunut :) Ens viikolle jänskätään joskos toi isukki sais työpaikan :>
Mites siellä on taas yksi viikko lisää sujunut? :)
 
Mamma91, toivottavasti teille työpaikka napsahtaa! Meillä ihan hirvee aamu. Mulla eilen illalla alko pääkipu ja aamulla marssittiin sitten terveyskeskukseen ku migreeniin ei enää mikään auttanu.
Hassua ku poika yleensä nii huonosti nukkuu päivällä, nii ku päästiin sairaalasta nukahti ja nukkui kaks tuntia. Aistikohan että äitin on pakko saada nukkua?!:O Ken tietää..
No, mun äiti onneks tarjoutu tulemaan töitten jälkeen vähän auttelemaan, jospa sais sitten nukuttua lisää tai jos ei väsytä nii vaikka siivottua. Onko kellään muulla nii että sais koko ajan olla siivoomassa? Taidan olla lirissä sitte ku tuo pikkunen lähtee liikkeelle ja rupeaa sotkemaan oikeen urakalla:D
 
Enkeliini Migreeni on varmaan ihan kamalaa! Mullei oo koskaan ollu :whistle:
Kyllähän tuota siivottavaa riittää täälläkin! :mad: Aina ku tyty on päikyillä niin saa jotain olla siivoamassa. Saan just kaikki lelut kerättyä täältä ympäri lattioilta lelukoppiin niin tyttö herää ja menee 5 min niin kaikki on taas levällään :LOL: Tiskattavaa, pyykättävää ja järjestelyä on aina, mutta ei sille mitään voi, sellaista se vaan on :D
 
kamalaa kyllä juu on. Mutta onneks ei oo enää pää kipee:)
No, kyllä mä sittenki siivosin jo ennen ku äiti tuli. Äiti lähti sit pojan kans pihalle kävelylle nii käytiin miehen kans kaupassa ja apteekissa. Pitkästä aikaa kahestaan, oli kyllä ihanaa:D Mutta nyt ruokaa laittamaan:wave:
 
Mulla olis ollu tänään neuvola, mut nukuin pommiin. Ottaa päähän ihan sikana, jos ei enää tälle viikolle oo vapaita aikoja! Aina se on kiva mennä kuuntelee ja kattoo, mitä pienelle kuuluu :) Tsemppiä, Amp2! Sen ekan neuvolan myötä vauvantulo on heti astetta konkreettisempi asia! =)
 
idamaria123 Satpahan ainakin nukuttua! :D Se on kyl mukavaa kun on kunnollinen neukkutäti, ihan mielissään aina voi lähteä neuvolaan kun saa puhua mukavan ihmisen kanssa. Olis kamlaa jos neukkutäti olis joku nuoria äitejä sorsiva. :O
 
Mites teillä muilla muuten, onko ollu syysflunssaa? Meillä alko joku päivä sit niin, että toi mies tuli kipeeks ja nyt eilisestä asti minä. Saapas nähdä tarttuuko tyttöön. Sillä on kyl kausi-influenssarokote, että jospa se vähän lieventäis oireita jos on tullakseen =)
 
Me ollaan molemmat vähän sairasteltu (meikäläinen ekan kerran tämän raskauden aikana!), mutta ollaan selvitty ilman kuumetta. Miehellä ollu huomattavasti pahempi, varmaan koska tupakoi. Mä valvoin pari yötä, ku se kuorsas niin kovaa, ku ei henki kulkenu :D Sillon huomas taas kuinka paljon parempi on, ku ei polta enää ;)
 

Yhteistyössä