Vuosimallia -91

Ultrassa ei näkynyt vielä mitään (tehtiin siis vatsan päältä). Kahden viikon päästä uus aika. Menkkojen mukaan nyt olis siis 7+3. Hoitaja sano, ettei mikään ihme vaikkei näykään, kun niin vähän viikkoja. Mutta varmaksihan ei tiedä paljon niitä nyt tosiaan on, kun synnytyksestä niin vähän aikaa, ettei tiedä olisiko seuraavat menkat tullut normaalisti vai ei, ei tiedä koska hedelmöitys on tapahtunut, onko ovis ollut myöhemmin jne. Inhottavaa tää odottelu, kun koko ajan on itsellä tunne, että kyseessä on tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen :(
minäminä, tervetuloa! Ja tutulla varmaan meinasit mua? ;D
 
Viimeksi muokattu:
idamaria123 toivotaan nyt vielä, että vauva on löytänyt tiensä sinne kohtuun, mutta on vasta niin pikkuruinen, ettei vielä näkynyt! Synnytyksen jäljiltä kierto varmasti vielä niin sekaisin, että vaikea tietää nuita raskausviikkoja, eiköhän siellä seuraavassa ultrassa sitten selviä :)

Täällä ei nyt oikein muuta, kun masun kasvattelua. Kovasti jo odotan, että alkais liikkeet tuntumaan, veikkaisin, että rv15+ alkaisin tuntea ne.
Kotidopplerilla kun yrittää vauvan sykettä kuunnella, niin toinen vaan monottaa siihen minkä kerkeää! Hyvin siis kuuluu liikkeetkin dopplerilla, ainakin täällä päin :DD
Mulla on niin matala verenpaine, että nyt varsinki raskausaikana meinaa ylösnoustessa sumeta silmissä ihan hirveän helposti! Onko kellään muulla tämmöstä ollu? Sillon toki myös tulee helpommin tota sumentumista ja pyörrytystä ku ei oo hetkeen syönyt :)
Meillä on muuten rakenneultra maaliskuun oisko ollu 21. pv. Ja seuraava neuvola 1.2.!

Täällä olis nyt huimat rv12+4 :)
 
Täällä yksi 91-syntynyt äiti lisää :) onko hämeenlinnan läheltä ketään äitejä? ja mamma91 mulla oli kanssa raskauden aikana tosi alhanen verenpaine ja pyörrytti usein, oli pakko olla kokoajan salmiakkia laukussa mukana ettei pyörtynyt :)
 
Hei.

Ajattelin nyt täällä tulla kysymään neuvoa teiltä. Itse olen raskaana, tosin 3 päivää sitten tehty testi neuvolassa, positiivistä näytti. Mutta eilen illalla alkoikin menkat, ei ole samanlaista runsastavuotoa kun yleensä, vaan semmoista niukempaa. Onko kellään kokemuksia samasta asiasta? Jotenkin epäilyttävä olo tällä hetkellä.
 
Riina91: Luulen että on kiinnittymisvuotoa, riippuu kuinka paljon verta on tullut? Tai sitten valemenkat raskauden aikana. Osta se clearblue raskaustesti (näkyy monella viikolla olet), tai sitten tavallinen testi. Jos verta tulee paljon sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin ja ne ottais veritestillä raskaustestin!
 
mama1991: Verta ei tullut paljoa edes. Normaalisti oisin saanut juosta vessassa vaihtamassa siteen, mutta nyt ei tarvinnut niin monesti edes käydä ja itse asiassa vuoto loppu aika nopeasti. Tiistaina on neuvola aika, silloin näkee mitä tuleman pitää. Vaikka ei yritetty lasta, mutta silti haluan että kaikki hyvin.
 
Riina91: Sitten se on ollut kiinnittymisvuotoa. Jos paperiin tai siteeseen tulee vaan vähän. Itselläni luulin et kuukautiset alko ku paperiin tuli verta ja olin et "huh",mutta olinkin raskaana ja se oli varmaan juuri sitä kiinnittymisvuotoa tai ovulaatiosta tulevaa verta. Mulla ovulaatio oli 3 viikkoa myöhässä epäsäännölliisistä kuukautisista johtuen. Ei mekään lasta yritetty, mutta kaikki menee hyvin sinullakin - ei hätää. :) Hyvä että aika sinulla neuvolaan varmaan sieltä saat tietoa vähän enemmän. Itse olen nyt jo rv 15.
 
mama1991: Kiitos. Jännityksellä odotetaan mitä tuleman pitää :) Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta miten ihmeessä noi raskausviikot lasketaan? Lasketaanko ne viime menkkojen ekasta päivästä vai hedelmöityksen ekasta päivästä?
 
Raskausviikot joo lasketaan kuukautisten ekasta päivästä kun kuukautiskierto säännöllinen.

Epäsäännöllisissä kuukautisissa tilanne on vähän eri kun ovulaatio voi tapahtua koska vaan 4 viikkoakin myöhässä. Ultrassa sen näkee sitten monella viikolla mennään tarkalleen kun se tehdään varhaisultrassa kun se on se tarkin. Minun LA saatiin ultraamalla ja näin tarkka raskausviikko mikä meneillä :) Ja Riina91 tsemppiä vaan- kaikki menee hienosti mitään stressiä :)
 
Jep Enkeliini meillä LA 1.8. ja tänään viikkolla 13+6 :)
Oliko siellä teillä pikkuisella ultrassa kaikki hyvin? :)

Mä täällä just makoilen sängyllä selkäkivuissa. Esikko on onneks päikkäreillä niin saa vähän levähtää, todella inhottavaa tää särky. Tänään ainakin aamulla vauva oli (ilmeisesti nokosilla) aika paljolti vasemmalla puolella masua, melkein lantionluun kuopassa saakka :) Että kaipa se siellä ärsyttää mun selkää samalla, kun vain tuolta vasemmalta puolelta särkee.
 
Yksi -91 äppä täältä vielä jononjatkeeksi!

Ihana lukee, miten kaikki täällä kauheesti tsemppaa toisiaan ja tukee ja avustaa! Huikee juttu, että löysin itsekin tänne ^^ (Muutenkin herkistyttää nyt kamalasti kaikki. :D)

Meillä masuasukki nopean puhelinkonsultaation jälkeen vasta 6+5, mutta ens viikolla eka neuvola ja sitten näkee miten asia on.
Perhetuttu kätilö kyllä sanoi, että mahankasvu on jo niin mieletön ja jos edelliset menkatkin joulukuussa oli vaan parin päivän tihkuvuotoa, voidaan olla jo paljon pidemmälläkin. Toivottavasti!

Missä vaiheessa teillä muilla alkoi mahakumpu nousemaan? Mulla oli jo joulukuussa pahaaoloa ja turvotusta, ja turvotusta etenkin iltaisin, mutta nyt olo on erilainen. Pahoinvointia on edelleen, mutta nyt masun koko ei vaihtele vuorokauden ajan mukaan, vaan on kokoajan kasvusuhdanteinen.
Kohta on vaikea pitää piilossa avopuolison vanhemmilta :D

Toivoisin vaan, että kaikki menisi mahdollisimman hyvin, kun kolme eri lääkäriä tähän mennessä ehtineet sanomaan, että lapsensaaminen on todennäköisesti mahdotonta. Vaikea endometrioosi ja kaksi aikaisempaa keskenmenoa tuo ikäänkuin sellaisen oman jännitysmomenttinsa tähän :/

Oli vaan huikea tunne, kun menkat lopultakin jäi pois ja plussasin testin. Tein seuraavana kahtena päivänä vielä uudet testit, kun en millään meinannut uskoa sitä ensimmäistä!

Ihanaa odotusaikaa kaikille ^^
 
Mä vuodin 5 päivää ihan kunnolla (ihan, ku olis menkat ollu), ei oo ollu kipuja, ei tullu hyytymiä, ei mitään. Soitin ä-polille ja sanovat, että lääkärille ja lähetteen kanssa sinne. Menin lääkäriin, se ei ultrannu, ei mitään! Sano vaan, että "Aika runsasta vuoto, todennäkösesti keskenmeno. Odottele (viikko!!!) neuvolan ultraa". Ei antanut lähetettä ä-polille vaikka pyysin. Tämä siis tapahtu viikko sitten, ei vaan oo ollu aikaa käydä päivittää. Huomenna siis ultra ja ei mitään hajua onko matkassa enää mitään vai ei. Ä-polilla olivat sitä mieltä, että voi olla myös kuukautiset. Vuoto alko siis 7+9, joten niillä paikkeilla mulla olis pitänytkin olla menkat. Mutta... Ite oon nyt asennoitunut niin, että meistä ei tule (vielä) neljää. Meillä on Luca ja hätä ei ole tämän näköinen :heart:

Uusille tervetuloa ja pahoittelen omaa napaa :D Ei oo nyt oikein aikaa kirjottaa, kun meillä on tänään "Äitinkiusauspäivä". Kiukuttelua kiukuttelun perään :D
 
Viimeksi muokattu:
Idamaria - täytyy kiukutella, että jaksaa sitte olla kiltistiki! :D
Harmillista, jos teistä ei vielä tuu neljää :hug: Mut niinku sanoit, teillä on kuitenkin se yksi pikkuinen :heart:
Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin. Aika kumma juttu vaan tuo, ettei lääkärissä suostuneet edes ultraamaan!

Ja minäminä, mulla on tunne, että tunnen sut ja myös idamarian, jos se ees muistaa enää =)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Jemmiksi olkoon sitten rv6+5 tai pidemmällä, niin pääasia, että masussa on elämää! Mulla alkoi esikoisesta masu kasvamaan näkyvästi vasta joskus rv15-20! Nyt tän toisen kohdalla kumpu on tullut kyllä jo aikaisemmin, vaikkei vielä mikään huima olekaan. Ehkä rv7-12 alkoi tulla kunnolla esiin :) Iloista masun kasvatusta sinulle :flower:

idamaria123 todella pökerryttävää tuo lääkärin toiminta. Mutta eipä tainnut hällä olla kokemusta siitä, miten raastavaa voi olla viikon odottaminen tietämättä, onko enää raskaana vai ei. Kaikkea hyvää huomiselle, ja toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin! :)

Omaa napaa, tänään oli neuvola. Kaikki kunnossa! Sain ensi viikoksi ajan viereiselle paikkakunnalle terveyskeskukseen, jumppauttamaan selkää. Yritetään vähän selvittää missä mättää ja miten oloa voitaisiin helpottaa. Nyt rv12 eteenpäin selkäkivut vain yltyneet. Muttamutta, en haluaisi valittaa, ihanaa raskausaikaa kun tässä elellään :)

Rv 14+0 :heart:
 
idamaria, ei se mitään :D

omaa napaa: Jännittää tänpäivänen lääkäri. Oon jo ehtiny panikoimaan, että mitä tästä tulee ja onhan kaikki hyvin. Toivottavasti täti viittis ultrata kans, tietäis et onko kaikki niinku pitää.
 

Yhteistyössä