whirlpool astianpesukone, vikakoodi 8F

  • Viestiketjun aloittaja tukossa
  • Ensimmäinen viesti
tukossa
Miten olette korjanneet, missä oli vika?

Sihtien puhdistus ei auta, onko siellä nyt muka joku iso tukos jossain??

Voinko selvitä tuosta ongelmasta ilman ammattilaisen apuja..?
 
Blondi korjaa
Mulla vilkutti vikakoodia 8F ja EI
Ohjelma ei lähtenyt käyntiin.
Soitin Whirlpoolin huoltoon ja sain seuraavat neuvot ja nyt kone hurisee pesuohjelmaa läpi. Mulla koneessa ikää vain pari vuotta.
- töpseli irti seinästä puoleksi tunniksi
- siivilät irti ja pesuun
- kuumaa vetta ja astianpesuainetta siivilän reikään vaikuttamaan puoleksi tunniksi
- harjataan tiskiharjalla reikä puhtaaksi
- pannaan pyörimään kuumin ohjelma
 
Huojentunut
Mallissa Whirlpool ADPS 5540 IX auttoi "Blondi korjaa" -nimim. tarjoama kikka. Pohjassa oleva siivilä pois ja pesuun jonka jälkeen koneen pohjalla olevaan aukkoon kaadoin kuumaa vettä ja astianpesuainetta. Annoin aineen vaikuttaa n.30 min ja hinkkasin tiskiharjalla aukkoa kiihkon vallassa!

Ennen tätä tarkistin kaikki; tulo- ja -poistovesiputket sekä hajulukon tukosten varalta.

Tällä tavalla koneemme ongelma E1 F8 poistui, säästyipä pitkä penni siinäkin, kannatti kokeilla :).

Suuret kiitokset Blondi korjaa -nimimerkille
 
Illan torkku
Meillä kone alkoi oikuttelemaan eilen illalla ja vasta nyt aamusta jaksoin perehtyä vikaan ja googlata neuvoja. Samat vikakoodit vilkkuu täälläkin, joten aloitampa koneen tyhjäyksen ja puhdistamisen.

Kiitos neuvoista :)
 
"brunetti"
Ilmeisesti tuo töpseli pois puoleksi tunniksi on avainsana. Olen saanut koneen osittain pelittämään, pesee siis puolet ohjelmasta ottamalla töpselin välillä irti mutta katko ei ole kestänyt kuin 5min. ilmeisesti vaatii nollautuakseen tuon 30min.
 
vierailija
Meillä sama ongelma.. kaikki toimenpiteet tehty mutta virhekoodien vilkutus ei lopu. Koneesta ei tunnu sammuvan virta muuten kuin vetämällä töpseli seinästä. Voiko virhekoodit ns nollata jotenkin ja jos voi niin miten? Pääsisi kokeilemaan että saisiko koneen pesemään läpi kuuminta ohjelmaa.
 

Yhteistyössä