x-adventure twinco

Heippa!

Löytyykö kokemuksia x-adventure twincoista? Plussia ja miinuksia kaipailisin =)

Hakusessa kapeat tuplarattaat isoilla pyörillä.. Osaatko suositella jotain muuta merkkiä?

-Kiitos =)
 
mä kävin katsastamassa sellasia just pari viikkoa sitte...huonos totesi sen kun siinä ei saanut aissaa säädettyä alemmaksi tuntu jotenki "tökeröltä" työntää niin korkeelta rattaita....päädyttiin sitte ostamaan nuo emmaljungan twin ceroksit...ja tyytyväinen olen ollut...pois en vaihtaisi
 
Mulla taas ihan päinvastoin kuin aiemmalla vastaajalla, eli ekana oli emmaljungan twinceroxit (lapsilla ikäeroa 1v3,5kk) ja ne oli niin kammot käytössä että huh,isompi ei enää 1,5v ikäisenä mahtunut kuomun alle ja heittoaisalla en tehnyt mitään,samoin nivelaisan koin heikoksi kun joutuu painavia rattaita hoplailemaan katukivetysten ylitse!!

JOten päädyimme sen jälkeen Twincoihin ja sillä tiellä meinataan jatkaa nyt kolmannenkin kanssa,eli kyydissä on jatkossa 1v10kk ikäinen keskimmäinen ja vastasyntynyt kantokopassaan!

On kevyet nostaa,työntää,kääntää,menee pieneen tilaan, kulkee keli kun keli kunnon renkaidensa ansiosta,on vakaat (esikoinen mm.kiipeää itse kyytiin ja pois kyydistä eikä kippaa),työntöaisa on hyvin muotoiltu joten menee erikokoisille työntäjille mainiosti (itse olen 164cm ja mies 195 eikä kummankaan ole huono työntää).
Työntäsuunnan vaihdettavuuttakaan en ole kaivannut,pärjäämme näinkin!

Ja tosiaan ovat tilavat istua ja maata, kolmivuotiaammekin mahtuu loistavasti ottamaan unet kaupungilla ollessamme näissä!

RUngon muotoilun ansiosta leveys on kapea (renkaat rungon alla eikä sivuilla) mutta silti istumaleveys on isompi kuin esim noissa twinceroxeissa!!

Ja enpä oo kertaakaan jäänyt mihinkään jumiin vielä näillä vaikka paljon liikutaan, ceroxeilla oltiin jopa ruokakaupan kassoilla välillä jumissa... :headwall:

Joten voin vain suositella twincoja!! :flower:
 
Mikä liike/ nettikauppa näitä vaunuja myy? Et mistä kannattaa kysellä? Meijän kylässä ku ei liikkeitä mitkä myis mitään lastentarvikkeita.... Lähin taitaa olla yli 200km päässä! Minkä hintasia?
 
ME tilattiin twincot vaunuttaresta vai vauvatar...

http://www.littlepurpleonion.com löytyy x-adventuresien jälleenmyyjä listaa, tietoa rattaista ja tuo maahantuojakin myynee suoraan jos omalla paikkakunnallasi ei ole hänen jälleenmyyjää lähellä! =)
 
Kiitos vastanneille =)

Tilasin tohkeissani sitten nyt nuo rattaat.. Joku kyseli osoitetta niin mä tilasin tällasesta kun www.babyjungle.nl (hintaa rattaille tuli 339 kotiin kuljetettuna =))

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 18:03 mä kirjoitti:
Kiitos vastanneille =)

Tilasin tohkeissani sitten nyt nuo rattaat.. Joku kyseli osoitetta niin mä tilasin tällasesta kun www.babyjungle.nl (hintaa rattaille tuli 339 kotiin kuljetettuna =))
Taisi olla hollantilainen firma. En halua peloitella, mutta varmista vielä että saat uudemmalla muoviseoksella nuo rattaat,sillä niistä ensimmäisitä suomeenkin tuoduista on paukkunut rikki ja maahantuoja vaihtanut kaikkiin etuhaarukan!! Sen jälkeen ainakin pohjoismaihin tuotaviin vaihdettiin muoviseos joka kestää myös pakkasen. Muuta vikaa siinä ei siis sinällään ollut,ei vain kestänyt täällä olevia kovia lämpötilan vaihteluita.

Sama kannattaa tarkistaa jos ostaa näitä pari vuotta vanhoja käytettynä että edellinen omistaja on vaihdattanut sen etuosan silloin kuin sen sai maahantuojalla vaihdettua!

Voi kylä olla että on valmistajakin nykyisin teettänyt kaikki samasta seoksesta eikä vain pohjoismaissa olevia..

MEillä oli ensin näistä se eka suomeen tuotu versio mutta siitä jouduttiin purkamaan loipulta kaupat myyjän kanssa tuosta aiemmasta asiasta olleiden erimielisyyksien takia ja sit tilattiin netitse uudet jotka olikin jo uudempaa mallistoa. =)
 
meillä kans noi twincot ja tyytyväisiä ollaan, käytettynä ostin ja niis oli ollu rikki just se etupyörän lukko ja niihin vaihdettiin osa. ne meni sillain rikki et etupyörä oli lukos ja talvella tökkäs seinään mut enään en oo lukkoon sitä rengasta laittanut ja ihan täydelliset on, tosi tilavat sisältä ja silti mahtuu sisään mistä ovests vaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 18:03 mä kirjoitti:
Kiitos vastanneille =)

Tilasin tohkeissani sitten nyt nuo rattaat.. Joku kyseli osoitetta niin mä tilasin tällasesta kun www.babyjungle.nl (hintaa rattaille tuli 339 kotiin kuljetettuna =))
Miten tuon kautta tilataan? Mulle ihan hepreaa... Saitko selville et oliko ne niitä uudempia versioita? Miten pitkä toimitus? Laita vaikka YV:tä jos haluut ja joudat

Kiitos :flower:
 
YV:tä en pysty laittamaan, koska en ole rekisteröitynyt..

Eli siis sieltä tilataan näin kutakuinkin näin:

* Mene kohtaan order on-line

* Valitse To other countries within the EC: (delivery within about 1 week) Eli tässä sanotaankin että tavaran tulisi perille viikossa

* Valitse välilehti prams english (Jos haluat tilata x-adventure twincot niin ne löytyvät sivulta 2) Sitten vain valitset haluamasi rattaat ja niiden värin ja klikkaat order

* Sitten pitäisi kirjoittaa kunka monet rattaat haluaa ja add to shopping cart

Tämän jälkeen voit jatkaa tekemään tilausta kohdasta [/i]to shopping cart tai mikäli haluat jatkaa ostoksia ja tilata lisäksi jotain muuta niin continue shopping
Mikäli et halua muuta tilata ja haluat jatkaa tilauksen loppuuntekemistä niin sitten pitäisi valita
select your shipping method jatästä valitaan kohta shipping costs to all countries within EC 40e tämän jälkeen valitaan next

Ja sitten pitäisi täyttää henkilötiedot, osoitteet yms ja sen jälkeen valita maksutapa (joko luottokortti tai pankkisiirto)

Minä maksoin rattaat pankkisiirrolla.. Epäilivät pankista että kestää noin viikon ennenkuin he hollanninpäässä näkevät suorituksen tulleen.. Eli se toimitusaika (viikko) lasketaan ilmeisesti vasta siitä päivästä kun rahat näkyvät heillä. Luottokortillahan suoritus näkyy nopeammin.. Sain sähköpostiini tilitiedot yms jonka jälkeen maksoin rattaat verkkopankissa..

Sitä en kysynyt, että onko nuo niitä uudempia versioita, mutta uskoisin näin.. Ilmeisesti niitä vikoja on ollut -04 vuoden malleissa.. (korjatkoon joku jos olen väärässä..)

Täällä oli myös keskustelua samaisista rattaista ja joku oli myös tilannut samasta paikasta rattaat onnistuneesti http://perheklubi.net/index.php?showtopic=47564

Tämä viesti taitaa nyt olla totaalisen sekava, mutta toivottavasti saat jotain selvää =) Kysy vaan jos haluat lisätarkennuksia =) Opastan mielelläni jos vain osaan :D
 
Kyllä alko tosissaan kiinnostamaan nyt nuo vaunut vaikkei mitkään komistukset oo... Kuulostaa olevan todella käytännölliset ja moni vaihtanut "hienot" emmaljungat niihin. Ja halvalla sais tosiaan tuolta baby junglen kautta. Joku oli kuulemma saanut 05mallit kolmessa päivässä kotiovelle asti! Et kai ne sit niitä uusittuja malleja myy. Mut jos menee joku rikki niin mitenhän takuu huolto? Pitääkö hollantiin asti lähettää takas? Mulla on niin huono kokemus tilauksista et mielummin ostasin "kasvotusten" mut jos kerran nui paljo halvemmalla saa tilaamalla niin pitänee tosissaan harkita...
 
Pakko kirjoittaa vielä... Soitin just tuonne littlepurpleonionille ja sieltä sai nää vaunut kotiinkuljetettuna 380euroa!!! Arvatkaa kuka tilas :D Ja vaunut saadaan huomiseksi! Toivottavasti sitten ovat kehujen arvoiset ja uskon kyllä että ovat :heart: <br><br>
 
Purpple onionilla on myös nyt tulevana viikonloppuna maahantuojan varastomyyntipäivät Lemillä, sieltä saa varmaan ainakin jotain poistuvia värejä tms edullisesti ja varmaan muutakin tavaraa ku vaunuja,eli jos on ajomatkan päässä niin varmaan kannattaa kurvata käymään!! :wave: Näytti lehti-ilmoituksessa olevan sekä la&su.
 
Ei kai tuo "äittä77" ole juuri tuo maahantuoja, kun tietää noin tarkkaan asiat. Vikojen korjauksista hollantilaisten mollaamiseen ja viikonloppumyynteihin jossain Lemillä, missä lie. Haiskahtaa aika lailla
spämmiltä. Sitten vileä moittii Ceroxit, kun noista Twincoista hajoaa pyörät, mikä nyt on jo aika paha vika.

Ja niin löytyihän ketjusta vielä se tarjoushintakin yllättäen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 12:59 vieras kirjoitti:
Ei kai tuo "äittä77" ole juuri tuo maahantuoja, kun tietää noin tarkkaan asiat. Vikojen korjauksista hollantilaisten mollaamiseen ja viikonloppumyynteihin jossain Lemillä, missä lie. Haiskahtaa aika lailla
spämmiltä. Sitten vileä moittii Ceroxit, kun noista Twincoista hajoaa pyörät, mikä nyt on jo aika paha vika.

Ja niin löytyihän ketjusta vielä se tarjoushintakin yllättäen.
NO enpä ole vaan oikeasti asun aika lähellä tätä kyseistä kuntaa jossa maahantuoja asuu ja paikallisista lehdistä saa noita mainoksia lukea mitä ei ehkä netissä ole... ;)
Ja kuka on mollannut hollantilaisia? Kerroin maahantuojan olevan mukava hollantilainen mies, ja kuten omista kokemuksistamme olen oppinut näistä rattaista niin teidän että hollannissa on myyty suoraan niitä rattaita jotka on sinne oölosuhteisiin tehdyt ja täällä taas nuo ihanat talvikelimme -20 astetta ja niin poispäin vaativat muoviosilta himppa enemmän kuin mitä tarvitaan jossain maassa jossa mittari ei juurikaan alle nollan mene...joten...

Lemi taas on paikkakunta Lappeenrannan,savitaipaleen yms lähellä ja maahantuojalla on osoite laksiaisissa lemillä, voisihan se olla vaikka espoossa mutta sittenkin varmaan joku olisi mainosta lehdistä lukenut.

Älytöntä että heti pitäisi olla joku asiaan kytköksissä oleva jos kertoo muille jostain josta itse tietää ja jolla tiedolla saattaa toista auttaa vaikka säästämään paljon rahaa ja vaivaa.

MEille ensimmäiset rattaat twincoja tosiaan ostettiin eräästä Lappeenrantalaisesta liikkeestä jonka kanssa taistelimme niistä aikamme, ja nyt uudet ovat www.vauvatar.fi liikkeestä (jossa niitä ei tällä hetkellä taas ole myynnissä... Kaivanko kuitit ja skannaan ne tänne jottei luulla mainostajaksi firman kautta?

Ettet vaan itse olisi emmaljungan edustaja kun älähdit...vanhan sanonnan mukaanhan se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 12:59 vieras kirjoitti:
Ei kai tuo "äittä77" ole juuri tuo maahantuoja, kun tietää noin tarkkaan asiat. Vikojen korjauksista hollantilaisten mollaamiseen ja viikonloppumyynteihin jossain Lemillä, missä lie. Haiskahtaa aika lailla
spämmiltä. Sitten vileä moittii Ceroxit, kun noista Twincoista hajoaa pyörät, mikä nyt on jo aika paha vika.

Ja niin löytyihän ketjusta vielä se tarjoushintakin yllättäen.

No jo on kumma taas.... Keskity johinki olennaiseen, minäki yritän.... Meillä myös uudet emmaljungan ceroxit kävi kääntymässä, lähtivät samantien takas ku ei mahtunu ovesta ulos...
Ja saakait sitä mainostaa jos tietää ale myyntien alkavan, niinhän täällä kaikki tekee! Mikähän sulla nyt oli tässä ongelmana?
 
Minusta tuo vieras kyllä kirjoitti aika lailla asiasta. Kyllä täällä aika paljon jutut haisee välillä sisäpiirin jutuilta ja myyjien sukulaiset ja kaverit pistetään kirjoittamaan. Pitäytyisivät nyt edes omansa kehumisessa, mutta toisten tuotteiden haukkuminen samassa jutussa on liikaa.

Eihän se tuotteen vika ole jos jollakin on kapeat ovet. Tuo nyt oli jo tyhmyyden huippu alallaan.


Sitäpaitsi minulla ei sitten ole Emmaljungia, ettäsiitä turha syyttää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 14:57 Anna kirjoitti:
Minusta tuo vieras kyllä kirjoitti aika lailla asiasta. Kyllä täällä aika paljon jutut haisee välillä sisäpiirin jutuilta ja myyjien sukulaiset ja kaverit pistetään kirjoittamaan. Pitäytyisivät nyt edes omansa kehumisessa, mutta toisten tuotteiden haukkuminen samassa jutussa on liikaa.

Eihän se tuotteen vika ole jos jollakin on kapeat ovet. Tuo nyt oli jo tyhmyyden huippu alallaan.


Sitäpaitsi minulla ei sitten ole Emmaljungia, ettäsiitä turha syyttää.
Mun mielestäni taas tuo vieraan tyyli ilmaista epäilynsä oli aika mielenkiintoinen...

Ja oudoksi tekee keskustelun myös se jos ei enää saa kahta eri merkkiä mainita saman otsikon alla toisiinsa verrraten tai kertoa mihin hintaan on itse mistäkin tuotteensa ostanut.

Suomi kuulemma on ainoa maa jossa kateus menee kiiman edelle-kiima sentään luontainen vietti ja tämä sanonta tuntuu pitävän täällä paikkansa.
Heti on joku niskassa kiinni jos jollain toisella on enemmän kokemusta, saanut paremmalla hinnalla, joku tykkää muusta merkistä enemmän kuin toinen.

Hyvin hedelmällisiä on jatkossa äitien (ja muidenkin) kokemusten vaihto jos saa kertoa vaikka rattaistaan tyyliin: 'meillä oli ennen yhdet rattaat joista en niin tykännyt mutta sitten ostime toiset rattaat yhdestä toisesta firmasta ja myytiin entiset pois ja säästimme hieman...' Siinä voi sitten toinen vain miettiä mistä on kyse ja etsiskellä itse vastauksensa siihen mitä haluaa.

On totta että monikin täällä myy itse jotain jota 'mainostaa' mutta kyllä ne on ollu sitten ihan omina avauksinaan ja jokainenhan saa itse tehdä valintansa meneekö sen mainostuksen mukana vai ei,reagoiko vai ei.

Itselläni on jo kolmas lapsi tulossa joten jostain kumman syystä on kertynyt kokemuksia erimerkkisistä rattaista ja muistakin lastenhoitoon tarvittavista välineistä turvaistuimista vaippaharsoon, hyvän ja huonon välillä.
Rattaissa meillä on nyt käytössä jo kahdeksannet rattaat koska sitä ennen emme ole löytäneet niitä jotka olisivat tarpeisiimme olleet hyvät. Ja ensimmäiselle lapselle oli ensin yhden istuttavat (Hartanit) ja matkarattaita (näitä jopa kahdet ja molemmat vielä erimerkkiset jotta oli molemmissa autoissa omat kyydissä aina, Pikku-Piiat ja Mothercaret), Sitten ostimme nuo Emmaljungan tuplat joista emme pitäneet, niiden tilalle tulivat ekat twincot joista hajosi etuhaarukka ja oli muuten vikaa jonka tämä kyseinen maahatuoja olisi korjannut mutta myyjä ei siihen suostunut,joten taistelujen jälkeen peruimme kaupat ja tilasimme netistä uudet tilalle,samaa merkkiä tosin. Lisäksi matkarattaat eivät vastanneet tarpeitamme niin myimmepä nekin pois ja ostimme toiset yhden istuttavat rattaat tilalle (Carenat) ja kaiken kukkuraksi mökillämme on ikivanhat Brion ponyt... Että tavallaan olen noille kaikille jälleenmyyjä kun olen ostamani eteenpäin myynyt-bisnes idea vaan ontuu hieman kun käytetyistä ei saa enää omiaan takaisin...voitosta puhumattakaan... ;) :whistle:

Niin että eiköhän anneta äitien ja isien jatkossakin vertailla kokemuksiaan, joskus siitä saattaa olla jopa itselleen hyötyä jos välttää huonoksi havaitun ostamisen ja samalla rahojensa tuhlaantumisen toisen kokemuksen perusteella. Kaikilla ei kuitenkaan ole kaikkeen samat vaatimukset ja tarpeet joten jokaiselle tuotteelle lienee oma kannattaja kuntansa jatkossakin tuttipulloista turvaistuimiin...

Itse ainakin jatkossakin toivon kuulevani jostaintarvitsemastani tuotteesta muiden kokemuksia joiden perusteella lähden valintaani tekemään enkä myöskään pane pahakseni jos joku vinkkaa jostain alennusmyynnistä jonka on vaikka paikallislehdestä huomannut-kaikille kun e ihesaria kanneta aamiaispöytään ja pikkukylien putiikeilla ei taitaisi siihen olla varaa mainoksiaan laittaa,ehkä joku hesalainenkin saattaisi tilata ivalolaisesta nettipuodista jotain jos kuulisi joltain firman mainostaneen tarjouksessa tuotteitaan vaikka paikallisessa ilmaisjakelulehdessä tai vaikkapa jonkun yhdistyksen jäsenlehdessä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 11:26 VilliPurri kirjoitti:
Kävimpä minäkin tuolta rattaat tilaamassa :) Nyt ei kun odotellaan... Tuli vaan mieleeni että kuuluukohan pakettiin sadesuoja???

Tuolta lisätavaroiden joukosta en ainakaan twincoihin sadesuojaa löytänyt...
Hollannista tilattuihin Twincoihin kuului sadesuoja. Ainakin me saimme sellaisen, kun viime vuonna tilasimme omat rattaamme sieltä.
 
Mulla tuli vasta tänään ne rattaa vaikka perjantaiksi luvattiin. Ja täytyy myöntää että rumemmat on mitä kuvissa :D En siis tykkää nuiden kolmipyöräisten näöstä... Mutta toivottavasti sit käytössä ovat rahan arvoiset! Ainakin sisällä kokeillessa liikkuu kuin unelmat. Vähän kyllä mietityttää tuo kestävyys ku näyttää kaikki olevan tarranauhoilla kiinni nuo kankaat yms. On tottunu Brion luotettavaan laatuun niin tuntuu nää tosi hepposilta. MUTTA TOIVOTAAN ETTÄ OLEN VÄÄRÄSSÄ NÄIDEN SUHTEEN!!!
Mikähän tuo irrallinen putki on rattaiden mukana, en kyllä saa sitä mihinkää laitettua, oisko joku pakkauksessa tarvittava juttu vaan...
Onneksi sai kunnon sadesuojan mukana, se joka kuuluu vakiovarustesiin on ihan hirvee!

Ja Annalle tuosta emmaljungan leveydestä ja ostajan tyhmyydestä... Moni on menny tähän halpaan siis ettei muista mitata oven leveyttä ennen ostoa. Ja siitähän vaan valmistaja kärsii kun monella jää ostamatta just tuon leveyden takia. Mun onneksi ne ei mahtuneet ja sain palauttaa vaunut, on kuulemma niin huonot ja raskaat vaunut käytössä! Kaverilla on semmoset ja kiroaa joka ikinen kerta ku kasaa ne että saa lähettyä lenkille...että mahtuvat siis ovesta :LOL:

Mutta hauskoja vaunutteluja kaikille :heart:
 
Se irrallinen putki on vain kuljetustuki, taitaa lukea kasausohjeissakin...

Itse taas tykkään noiden ulkonäöstä ja siitä alkuperäisestä sadesuojasta koska siitä ei pääse mitenkään tuiskuttamaan vastatuulessa lasten naamalle niinkuin tavallisissa joissa naaman kohdalla aukko. MUtta tosiaan noi tarranauhat on himppa kökköjä varsinkin talvella hanskat käsissä viritellä. Jalkapeitossa tarttee melkein laittaa jatkopalat koska ainakin meillä se on tosi naftilla mitoituksella tarrojen kanssa tai sit esikoisella isot jalat jotka ei mahdu sisään... ;)

Meillä muuten tuosta ovesta mahtumisesta emmaljungien kanssa piti avata aina ulko-oven pariovipuoli jotta mahtui mutta twincot menee ihan tavallisesti oven avaamalla! Ja silti kun silloin mittasin tuon istuin leveyden niin twincoissa oli pari senttiä leveämpi istuin per lapsi!! =)
 

Yhteistyössä