Xylitolista myrkytys?!?!

  • Viestiketjun aloittaja nöpönuu
  • Ensimmäinen viesti
nöpönuu
Kuulin tuossa viikonloppuna väitteen että lapset voivat saada xylitolista myrkytyksen,pitääkö paikkansa??

Itse hieman epäilen koska pidän xylitolia kohtuullisesti käytettynä turvallisena ja eikös jos semmoista vaaraa olisi niin askeissa pitäisi siitä varottaa.Niissähän on teksti että liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia.Itse olen antanut silloin tällöin ruokailun jälkeen pari pastillia ja myöhemmin aion kyllä antaa purkkaakin.

Kuulostaa ihmeelliseltä kun kerran hammaslääkäriliittokin on sille suosituksensa antanut.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 15:33 nöpönuu kirjoitti:
Kuulin tuossa viikonloppuna väitteen että lapset voivat saada xylitolista myrkytyksen,pitääkö paikkansa??

Itse hieman epäilen koska pidän xylitolia kohtuullisesti käytettynä turvallisena ja eikös jos semmoista vaaraa olisi niin askeissa pitäisi siitä varottaa.Niissähän on teksti että liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia.Itse olen antanut silloin tällöin ruokailun jälkeen pari pastillia ja myöhemmin aion kyllä antaa purkkaakin.

Kuulostaa ihmeelliseltä kun kerran hammaslääkäriliittokin on sille suosituksensa antanut.
Allergikolle voivat monet xylitol-tuotteissa olevat ainesosat olla todella vaarallisia.
 
nöpönuu
Itse kyllä epäilen että on syönyt liikaa pastilleja ja siitä on mennyt maha löysäksi.Mitään allergioita hänen tytöllään ei ole.Siitä vaan itse mieleni pahotin kun rupesi räyhäämään ettenkö tiedä ettei pienelle lapselle saa pastilleja antaa.Rupesin sitten vaan miettimään että mahtaako pitää huonona äitinä kun niitä kuitenkin meinaan antaa.No pöh sanon minä.

Meillä kuitenkin popsitaan niitä hyvällä mielellä kohtuullisesti ja annetaan hammaspeikolle kyytiä. :wave: :wave: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 20:23 nöpönuu kirjoitti:
Itse kyllä epäilen että on syönyt liikaa pastilleja ja siitä on mennyt maha löysäksi.Mitään allergioita hänen tytöllään ei ole.Siitä vaan itse mieleni pahotin kun rupesi räyhäämään ettenkö tiedä ettei pienelle lapselle saa pastilleja antaa.Rupesin sitten vaan miettimään että mahtaako pitää huonona äitinä kun niitä kuitenkin meinaan antaa.No pöh sanon minä.

Meillä kuitenkin popsitaan niitä hyvällä mielellä kohtuullisesti ja annetaan hammaspeikolle kyytiä. :wave: :wave: :D
Niin, mun lapseni ei voi syödä yhtäkään pastillia, niissä on hänelle epäsopivat lisäaineet :(
 
nöpönuu
googletin tuo xylitolin ja sen verran viisaampi olen että koirille xylitolista voi tulla oireita ja lapsista sanottiin jotenkin näin: anna lapselle xylitolia ennen hampaiden puhkeamista ja varsinkin puhkeamisen aikaan.
Mistään myrkytyksestä ei siellä kyllä puhuttu eli päättelisin sitten näin että kyseinen tyttönen on syönyt liikaa.

Aurinkoista ja rentouttavaa juhannusta kaikille!
 
kaisuli
koivuallergiaa,ei missään tapauksessa xylitolinameja!!!Tulee ristiikäis reaktio.kuten kanelista.Kouluruokailun jälkeen purkka,johan selvisi syy oireisiinPurkka jätettiin pois,ei enää oireita!!!Liika xylitoli pistää myös vatsan ruikulille.
 

Yhteistyössä