Yasminelle, toimii.

Kirjoittelin tossa jokunen viikko sitten siitä, että aloitin yasminelle pilsut ja toivoin kanssapopsijoita.. Se eka viikko oli aivan kauheaa, luulin jo, että tulen hulluksi, sain harhoja, paniikkikohtauksia ja kauheita raivareita, mutta nyt eka lista ihan lopussa ja olokin helpottui sen eka viikon jälkeen. Enää ei ole mtään normaalista poikkeavaa mielialoissa, mutta rintoihin sattuu välistä aivan kuin imettäessä :/ . Se on vähän inhottavaa, mutta aika pieni vaiva.

Ajattelin vaa kirjoitta näitä kokemuksia taas, koska nämä pilsut tosiaan olleet markkinoilla vasta kuukauden päivät ja moni ei tiedä näisä. Ovat yhdistelmäpillerit, mutta markkinoiden pieni hormoonisimmat mitä estrogeenin määrään tulee. Mulle muut yhdistelmät ei sovi, mutta ilmeisesti näissä sit on minimaalinen määrä estrogeenia ja onneksi en lopettanut, vaikka vannoin sitä eka viikolla.

Kannattaa ainakin koittaa :) . Ja kiva ois kuulla muidenkin jo aloittaneiden kommentteja olosta.
Kivaa myrskypäivää kaikille!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 04:02 Villionniina kirjoitti:
kiitos vinkistä. Olen kokeillut melkein kaikki pillerit: mercilon, tri-minulet, yasmine, trikvilar, minipill, fenoden.... ja mikään ei sovi...mikä /mitkä hormoonit niissä pilsuissa on vaikuttavina?

Ethinylestradoiol 0,02mg (vissii just se estrogeeni) ja Drospirenon 3mg (ja toi sit se keltarauhas). No ainakin on yhdistelmä ja sisältää estrogeenihormoonia sekä keltarauhashormoonia. Jasminissa, joka aikasemmin oli kuulemma vähiten estrogeenia sisältämä pilsu, oli kai 0,03mg sitä..Että onhan tos vähemmän :D .
Kyl nää toimii, mullakin kellä pää levahtaa muute pilsuista, alku vaikeaa, mutta onneks en luovuttanu, lähellä oli!
 
Hämmentynyt
Itellä on takana Diane Novat, Melianet ja Yasminit. Tällä hetkellä syön Yasminelleja (ensimmäinen läpipainoliuska lopussa). Aikaisemminsta pillereistä sain pieniä haittavaikutuksia. Lähinnä pientä turvotusta ja mielialamuutoksia. Vaikka Yasminellet ovat merkkinoiden matalahormoonisimpia, niin jo kolme viikon jälkeen haittavaikutukset ovat paljon selvemmin esillä kuin koskaan aikaisemmin! Rinnat aristaa ja ovat vähän turvonneet, ilmaa kertyy vatsaan -> kipuja, tiputteluvuotoa kestänyt nyt jo yli kaksi viikkoa ja kasvoihin ja hartioihin on tullut paljon kipeitä finnejä(, mitä minulla tuskin koskaan on!). Odottelen tässä pari kuukautta tasaantumista, mutta muussa tapauksessa saa tämä uutuus kyllä jäädä!
 
katcas
Mielenkiintoista, että löysin tämän teidän kirjoituksen. Tänään nimittäin kävin neuvolassa juttelemassa Meliane pillereistä, jotka on aiheuttanut mulle alapään kuivamista/kutinaa. Melianea ehdein syödä reilun puoli vuotta, kun vaihdoin siihen Mercilonesta. Merciloneista sain hirveitä pääkipuja aina taukoviikon tiettynä päivänä. :\|
Nyt kuitenkin aiot pitää taukoa muutaman kuukauden, että elimistöstä häviäisi hormonit ja huomaisin, että häviääkö noi edeltävät oireet. Sain kuitenkin samantien mukaan Yasminelle reseptin, jota saan aloittaa, kun siltä tuntuu. Pillerithän on niin yksilöllisiä, ettei voi sanoa, mikä on oikee, mutta todella toivoisin löytäväni oikean. Merciloneja käytin noin 5 vuotta oireetta, kunnes tuli pääkivut..

Kun vaihdoitte yasminelleen niin oliko teillä taukoa pillereiden käytössä vai vaihdoitteko suoraan siihen toisesta merkistä?
 
..olen syönyt kyseisiä pillereitä nyt 3vkoa eli viimeinen viikko menossa. Muista pillereistä rinnat turposivat ihan kauheasti - nämä eivät ole turvottaneet niin paljoa, mutta kun ole muutenkin rinnakas niin masennun turvotuksesta. Minkätakia todennäköisesti lopetan nämäkin pilsut on että minullakin on tullut ihan kauheita näppyjä naamaan - suorastaan aknea! Siis sellasia kunnon kipeitä paukkuja joita ei saa meikilläkään piiloon ja näyttää aivan karmealta! Muilla pillereillä on ollut täysin päinvastainen vaikutus ihoon. En tiedä uskallanko jatkaa enää seuraavaa levyä vai voiko elimistö jotekin muuntua/tottua pilsuihin niin nopeasti, että akne lievittyisi tai häviäisi? :/
 
iik. :S mulle just tänään määrättiin yasminelleä kun oli taukoa pillereiden käytössä kun lihosin paljon melianea käyttäessäni. (pillerit toi siis syömishalua ja itse söin kun teki mieli ruokaa vaikka nälkä ei ollut, tiedänn, oli osittain oma vikani.. ) mutta niin siis, nyt paino laskenut 9kg ja vakiosuhteessa kun olen niin pillereitä tarvittaisiin.

eli suositteletteko että aloitan nyt noilla yasminellellä vaiko vanhalla tutulla melianella jossa ei turvotusta kummempaa sivuvaikutusta ilmennyt... ?

=)
 
maijja
itselläni pian ensimmäinen liuska yasminelleja lopussa.. tänä aamuna vannoin että yhtäkään en enää suuhuni laita! ennen finnitön ihoni on nyt täynnä pientä näppyä, ehkä enempi ihottumaista kuitenkin, joskin eivät ole kipeitä, mutta inhottavia ja rumia! yasmineita olen syönyt jopa 3liuskaa putkeen, mutta ajatuskin siitä näiden pillereiden ja finnien kanssa kauhistuttaa! muita sivuvaikutuksia ei ole tullut, että sinänsä hyvät mutta näppyjä en siedä ja yasminet aloitan taas tänään.. en tiedä sitten koska iho paranee, varmaakin vasta taukoviikolla?
..enpä ole kovinkaan montaa positiivista asiaa näistä pillereistä kuullut!
 
aloittaja
Pakko tulla taas kertoileen kuulumusia, kun kokeneempi oon, toka liuska lopuillaan..Mulla kans on pamahtanu atooppinen ihottuma tosi pahaks ja tullu vaik minne, missä ei ennen ollut, pientä syheröö maha ja kädet täynnä. Ja noi V***n finnit! :kieh: . Mulla ei ole koskaan , ikinä, ever ollut finnejä, ei edes teininä, et kyllä ärsyttää. Naama pientä finniä ihan täynnä, RUMA :'( .
Halut on menny, en ees viitti ajatella seksiä, ku alkaa ärsyttää..En oo normaalisti tällanen, suhde kärsii jo mun haluttomuudesta, oltasko kahden luiskan aikana pari kertaa lemmitty..Et empä taida enä kolmatta liuskaa alottaa, liian paljon kaikkee huonoo..Masistakin pukkaa aikaajoin.

En suosittele.
 
aloittaja
Pakko vielä lisätä tohon edelliseen painonnousu, 2kg tullu 2 liuskan aikana, normaalisti en liho helpolla ja ne kauheet ilmavaivat myös, yök.

Miehen kaa just tuumattiin, että on tähän asti parhain ehkäisy, 110% ehkäsyteho vähintään, ku halut menee ja seksi ei kiinnosta..ei paljoo ajattele itseään hehkeänä iho ruvella ja finneillä, lihonneena ja ilmavaivaisena..ei kauheesti kiihota. :/
 
joku
söin aiemmin yasmineita ja nyt juuri vaihdoin niistä yasminelleihin... jäi sillälailla vaan hieman epäselväks et onko niillä muuta eroa noihin yasmineihin ku että ovat hieman miedompia...??sinänsä mukavat on ku ei ollu vaikea siirtyy yasmineista niihin, jatko vaan popsimista samallalailla ku niidenki kanssa heti taukoviikon jälkeen... kummistakaan ei oo mitään sivuvaikutuksia tullu.
 
Itse aloitin kanssa 3 viikkoa sitten Yasminellen syönnin, aikasemmin Yasmin merkkisiä söin. Lääkäri suositteli kun on vähemmän hormoonia. Voi kuulemma syödä kaksi 3vkon liuskaa peräkkäin...Tiedä sitten.
Ekat viikot oli kauheita, huimas, oli kamalan paha olo...Mutta sisulla söin vaan, ja nyt alkaa helpottamaan... Meinasin näitä kuitenkin syödä..
Hinta oli kyllä aika sama...
Kannattaa kokeilla!
 
riipu
mä luulin et yasminellet ois enemmän oireettoomat! Mulla itsellä on yasminit käytössä ollut jo useamman vuoden ja nyt yasminellet odottelee korkkausta. Olin ihmeissäni kun teillä on ollu paljon täällä iho-oireita..?? onko mitään ideaa mistä moinen johtuu?
tokihan varmasti sivuvaikutukset on kaikilla erit, toisilla on toisilla ei..mulla kun ei ole aikaisemminkaan ollut mitään oireita, ni oletan että matalahormonisillakaan ei tulis, mut nyt alko vähä kauhistuttaan??!! :x :snotty: :whistle:
 
aloittaja
Mä en kans oikein tajuu noit iho-oireita :/ . Mulla kun on kahdesti ollu MIrena-kierukka, atooppinen iho parantui ja ei ollut finnin finniä. Gyne iha sano, että suosittelee sitä, mun atoppisen ihon takia, ku rasvottaa ishoa hyvin, ja näin kävi, ongelmat hävis..Nyt sit kierukan jälkeen noi yasminellet, ei viulu, atooppinen ihottuma kauhee ja naama ihan kirjava, joka kierron vaiheessa..vaik onhan tossa keltarauhashormonia, mitä kierukassakin, ja se just vaikutti parantavasti aikasemmin.
Mä söin kaks luiskaa, nyt on se väliviikko ja mensut, iho terve atooppisen osalta, näppyjä kylläkin, mä en aio jatkaa! Olen ihan luomuna, ei mulle taida mikää sopia :'( . Melkei mitä tahansa muuta, ku naama ruvella!!!
Oli niis noi mieliala ym jututkin, joten edelleen, en suosittele!

Kertokaa, jos ois viel joku ehkäsy olemassa..Ne miesten ei-hormonaaliset pilsut kyl tulee piakkoin markkinoille, mut ne estää laukeamisen :/ ..öö, mitähän kivaa siinä sit on?? :headwall:
 
Hompsu
Näiden kokemusten perusteella en taida uskaltaa kokeilla noita pillereitä. Syön itse Diane Novaa siksi että mulla on aknea (sekaiho). Lukisin tietenkin mielellään useampien ihmisten kokemuksia Yasminelleista. Diane Novassahan on etinyyliestradiolia huimat 0,035 mg verrattuna Yasminelleen. Tiedä sitten mikä noissa on se joka auttaa akneen. Mutta ovat tehonneet :)
 
Larati
Minäkin olen tässä kohta ensimmäisen liuskan yasminelleja syönyt. Oon kyllä oikeestaan aika tyytyväinen! :) Tosin eka viikko oli hankala ja vähän finnit lisääntyneet. Söin ennen yasmineja, jotka tekivät musta ihan raivohullun! hih! Olin niin äkänen koko ajan, ettei rakas poikaystäväkään jaksanut katella minua. Nyt helpottanut olo jo todella kovasti! :D Noi finnit vaan tosissaanki ärsyttää! Taidan siis jatkaa yasminellen käyttöä, jos uusia sivuoireita ei ilmene.
 
Isotooppi
Itse olen käyttänyt nyt kuukauden ko. merkkiä, ja mielestäni nämä ovat huiput! Aluksi oli hieman näppyläisyyttä, mutta nyt huomaa selvästi, että ovat katoavaista sorttia. :p
Kärsivällisyyttä vaan ihmiset!
 
gulps
Itse oon käyttäny ko. pillereitä nyt kohta yhden liuskan, muuta haittavaikutusta ei ole kuin päivittäinen tiputteluvuoto. Iho on pysynyt samanlaisena. Aion vielä pari kuukautta käyttää näitä ja sitten vaihtaa jos tiputteluvuoto ei lopu..
 
riipu
no kohtahan sen sit näkee et miten mulle käy, alkaa perjantaina uusi ja eka yasminelle levy! iiks! pidetää peukkuja! ja onhan noissa sivuvaikutuksissa niin paljon yksilöllistä eroa, joillain on joillan ei..
 
mie
Moi!

Oon syönyt nyt kohta kaks liuska yasminelleja. Lääkäri suositteli, koska ovat markkinoiden matalahormonisimpia ja siksi itsekin näihin päädyin. Mulla oli ennen aivan järkyttävän kovat kuukautiskivut aina monta päivää et särkylääkekään ei auttanu. Nyt oon huomannu et kuukautiskivut väheni aivan minimaalisiks jo ekoilla menkoilla pillereiden aikaan! :) Et kuukautiskipuihin tuntus kyllä auttavan ja hyvin! :)

Mullakin on ollu nyt vaan sit tän ihon kans ongelmia. Näppyjä on tullu. Osa isoja ja kipeitä, osa pieniä ja vähän kutisevia.. :'( Ärsyttää. No onhan mulla ennenki ollu aina sillon tällön joku näppy naamassa mut ärsyttää ku parhaimillaan jopa yli kymmenen näppyy pamahtaa nyt ku oon syöny noita.. :( No mut syön nyt vielä sit ton kolmannen liuskanki loppuun, jos vaikka näppyjen tulo lakkais. Onhan tottakai selvää et iho reagoi elimistön hormonimäärän muutokseen!

Tekin jotka ootte vaihtanu pillerit korkeahormonisemmista yasminelleihin nii jaksakaa vaa syödä vaikka tulis niitä näppyjä. Kyllä se iho siitä rauhottuu ku tottuu taas hormonimuutokseen.. B)
 
riipu
noi iho-oireet on edelleen minusta aika jänniä, ja aika monella niitä kuulostaa olevankin? Sillä ainakaan mulla, kun jätin pillerit pois niin ei tullu näppyjä.. Et onkohan sit noissa pillereisä joku aine joka aiheuttaa ne eikä se että on matalampi hormonitaso? Koska kun lopettaa pillerit niin elimistöhän jää kokonaan sit ilman niitä hormoneja...Niin no arvailematta paras, mulla ei oo vielä ekanlevyn aikana mitään oireita, hyvälle vaikuttaa, näyttäs turvotuskin kadonneen. i´m keeping my hopes up;) varmaa tosiaa ei kannata sit kuitenkaa heti luovuttaa vaa antaa elimistön tottua jos jotain tulee.. (toisaalta ainaki mun kohdalla asiakaspalvelutyössä näpyt ei oo kivoja:(..iiks)
 
Mulla on nytten kolmas lista puolivälissä yasminellejä. Aiemmista pilsuista vaihoin mielialan vaihteluiden ja iho-oireiden takia. Haittavaikutuksena tähän saakka on ollut jatkuva tiputteluvuoto.. (aivan raivostuttavaa) Kuinkahan kauan pitäs elimistön tottumiseen mennä? Tosissaan mietityttää kannattaako apteekista käydä hakemassa uusia listoja, jos tiputtelun suhteen ei muutosta parempaan ole tiedossa.

Mielialan muutoksia on edelleen näilläkin pilsuilla vanhaan tapaan. Mutta näppyläongelma on helpottanut selkeesti. Josta syystä olenkin sietänyt tiputtelua näinkin pitkään.

 
mie
Tuosta tiputtelusta.. Kun alotin ekan liuskan niin mullakin oli tiputtelua ja ne ekat menkat oli jtn 7päivää pitkät, yleensä viis. Mulla ei oo sit enään ollu tiputtelua =) Ja nyt kuukautisetkin lyhentyny n. 3 päivään, ennen se viis oli normi. Jotenki alkaa tuntuu et toi näppyjen tuloki on alkanu jo vähentyy :) Pitää vaa jaksaa uskoo noihin pilsuihin ja syödä niitä nii kyllä se siitä! :)
 

Yhteistyössä