Yasminelle, toimii.

vilmari
Niin mul tulee tänä vuonna ikää 37 ja sai juuri näitä edellämainittuja pilsui lääkäriltä.kauhulla aattelin et mitä tulee.Viikko syöty ja vielä ei mitään oireita ole ilmaantunut ja toivottavasti ei tuukkaan.olisiko toi finni ongelma nuorenpien noin 20v.
 
positiivistakin
Itse syön Yasminelleja kolmatta liuskaa. Ekat kaksi söin putkeen ja sitten pidin tauon. Menkat oli vähäisemmät kuin yleensä eikä tiputtelua ole esiitynyt ennen niitä eikä jälkeepäin. Näppyjä ei mielestäni ole sen enempää kuin ennenkään Enemmän pidän näitä viime aikoina olleita finnejä pakkasesta johtuvina, sillä ihoni kuivaa pahasti kovilla pakkasilla, mikä aiheuttaa patteja, kun iho kuivuessaan tukkeutuu.

Kärsin melko pahasta migreenistä, mutta lukuunottamatta kahta ensimmäistä Yasminelle viikkoa, ei migreeniäkään ole niin monesti ollut kuin Yasminien aikana. Ne aiheuttivat minulle kovan migreenin taukoviikolla sekä myös sen ulkopuolellakin.

Rintojen kipeytyminen on ollut paha ongelma pillereitä syödessäni, jonka vuoksi olen kokeillut mm. Harmonetit, Minuletit, Nuvaringin jne. Ainut, joka edellisistä vei rintojen arkuuden pois oli Nuvaring, mutta se ei sopinut minulle muuten. Nyt Yasminellet ovat auttaneet myös tähän vaivaan.

Mielialan muutokset ovat myös olleet aika pahoja kaikilla edellä mainitsemillani merkeillä enkä vielä ole huomannut Yasminellen auttaneen tähän suuremmin. Suurin ongelma on ollut ehkä alakuloisuus, josta toivottavasti pääsee Yasminelleilla eroon.
 
Jeps
Minä pidän nyt kk taukoa. Voi tietysti johtua muustakin? mutta tullut ikäviä sydämen lisälyöntejä. Varsinkin hengästyes. Käytin samaan aikaan erästä lääkitystä ja se teki kyllä närästystä mikä saattaa myös aiheuttaa että pistelee tai tulee rytmihäiriötuntemuksia. Ehkä kokeilen vielä jatkossa kun sopivat muuten mutta halut vähän kyllä menivät noista yasminelleista. Jonkin verran huomannut ettei samalla tavalla enää ole haluja. Muilla samaa?
 
Joo halut on ihan tipotiessään.. oon nyt syöny 4 liuskaa ja viides menossa.. Rinnat on ollu yllättävän arat! Välillä paremmat, välillä tosi kipeet.. Nyt viime aikoina tuntuu et arkuus on helpottanut.. Näppyjä tuli alkuun tooosi tooosi paljon.. Nyt tasoittunut se :)

Jaksakaa vaa syödä ainaki se kolme liuskaa jos ei mitään ihan hengenvaarallista oo. Oikeesti mulla alko aikas tarkalleen siinä kolmannen liuskan lopussa - neljännen alussa noi ikävät sivuoireet mennä ohi.. Tarviihan se elimistä aikaa totuttautuu tohon hormonimuutokseen.

Tsemppiä kaikille! :wave:
 
jefa
Itse hain tammikuussa kyseiset pillerit.. Ennen en ole mitään e-pillereitä syönyt, mutta nyt päätin sellaiset hankkia, kuukautiskipuihin ja ehkäisyyn.

Kun olen lukenut kokemuksia näistä pillereistä, niin tuntuu siltä etten edes uskalla aloittaa niiden syömistä :\|

Kannattaako siis kokeilla??
 
Onneton
Hei Kaikille,

Takana noin 9 vuotta Harmonet, lopetin sen vuosi sitten ja hiukset alkoivat lähtemeään ihan vauhdilla. Tilanne pysähtyi hetkeksi Terolutin avulla ja nyt toinen liuska Yasminellea menossa ja nyt tukka lähtee taas vauhdilla.
Harmittaa jatkuva hormonien popsiminen...onko kellään ollut vastaavanlaista e-pillereistä johtuvaa hiustenlähtöä ja mikä siihen olisi auttanut ?
Olen kokeillut Priorin, Viviscal, Activeur 7, maidoton ruokavalio, Bio+ jne
keinot loppuvat. Kaikista vinkeistä olisin erittäin kiitollinen., koska kohta joudun tukeutumaan peruukkiin jotta kehtaan mennä töihin.

T: 27-vuotias
 
Oih omituista tuo hiusten lähtö. Ja varmasti ikävää :/ Olethan keskustellut gynekologisi kanssa asiasta..? Varmasti oletkin..

Sinä, joka epäilit uskallatko aloittaa liuskan, et voi tietää mitä sivuoireita sinulle tulee vai tuleeko mitään ennen kuin aloitat ja syöt muutaman liuskan :) Rohkeasti vaan! Täytyy myöntää, että itseänikin jännitti ja pelotti aloittaa ja ärsytti ne sivuvaikutukset mitä minulle tuli, mutta nyt ovat tasantuneet ja helpottaneet. Tosiaan elimistö tarvitsee aikaa hormonimuutokseen tottuakseen. Kaikille ei tule edes haittavaikutuksia, osalle tulee ja häviävät yleensä muutaman liuskan jälkeen. =)
 
vilmari
kuinka moni teistä syö säännöllisesti 2 liuska yhteen menoon ja sit pitää tauko.Itse mietin jos siirtyisin siihen tyyliin.Onko menkat pahemmat jos ei pidä taukoja? =)
 
Itse oon nyt syönyt yasminelleja 3 liuskaa, kaksi viimeisintä niistä putkeen. Nyt sitten odotin tuosta putkeensyömisestä johtuen menkkojeni olevan suht runsaat. Kuinkas kävikään: menkat kesti noin kolme päivää ja vuoto sinä aikana oli olematon. ainoa suoja koko aikana yhteensä oli kaksi mini tamponia. Niitä käytin työaikana, eivätkä nekään paljoa verta keränneet. Todella outoa. En tiedä, pitäisikö niukkuudesta huolestua vai olla vain tyytyväinen?

Muuten kyl on ihan hyvä fiilis näistä pillereistä jäänyt. ihoni on paljon parempi, kuin mitä edellisten pillereiden aikana(meliane) ja vatsakivut myös helpottaneet. =)
Kuukautismigreenistä en kylläkään ole päässyt eroon.
 
Kyllä rupes mullaki vähän jännittään.. tänään lääkäri kirjoitti Yasminelle reseptin.. Saas nähä mitä siitä tulee. Vähä pelottaa ettei naama menis huonoks...

Olen syönyt kohta vuoden verran Melianea mutta ajattelin sit kokeilla jotain toista merkkii ku tuntuu et on melkein kaikki sivuvaikutukset. Turvotusta, päänsärkyjä, rintojen arkuutta, mielialan vaihtelua, haluttomuutta yms... Tosin akneeni on vähän vaikuttanu ja nyt sit jännittää että mitenhän tuon minun naaman kans käy kun vaihdan Yasminelleihin...

Olen tosiaan vuoden verran syöny noita Melianeita, tuntuu että sivuvaikutukset on vain lisääntyneet mitä kauemmin olen niitä syönyt... Muuten kyllä ihan hyvät ja maistuu jotenki hyvälle :D No sokeriahan siin päällä onki..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 23:42 humppeliromppeli kirjoitti:
Mitenkäs teille on käynyt vuodon kanssa? Itsellä jo muutenkin niukat kuukautiset niukkenivat entisestään ja lyhenivät. Muuten olen ollut Yasminelleen tyytyväinen.
Eka liuska loppui 5 päivää sitten eikä viekään ole näkynyt menkkoja.Ei edes tiputtelua.Tietty ne voi jäädä myös väliin ohjeiden mukaan.Onko muilla käynyt näin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 08:19 poju 03 kirjoitti:
Heippa! minulla ei ole varsinaista ihottumaa mutta iho kovasti kutiaa ja nousee kutinakohtaan pieniä näppylöitä?

Onko tota menkkojen niukentumista ollut muilla?
:hug:
Mulle iski toi ihottuma heti kun pillerit alotin

http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=6002836

Menkat niukkeni tosi paljon. Normaalisti vuodin viikon mut yasminellen kun alotin kesti max 3 päivää ja tosi vähän vuoti.
 
poju 03
MINULLA menkat tekivät juuri tuon saman , ennen kestäneet (yasminien aikaan) 5pvä nyt hädintuskin näillä yasminelleilla 3 päivääkään
Ja todella niukkaa vuotoa tein jopa raskaustestinkin joka oli negatiivinen.

Mutta tämä oli minulla vasta eka liuska yasminelleja kokeilen nyt jokatapauksessa tuon 3kk ja jos oireet jatkuu siirryn takaisin yasmineihin

;)
 
Santukka
Onkohan kukaan muu huomannut muutosta orgasmin saamisessa noiden pillereiden aloituksen jälkeen? Olen nyt syönyt kohta 5 liuskaa Yasminelleja, ja melko pian sen jälkeen kun ne aloitin, tuntuu että orgasmia on ollut todella vaikea saada.. Ennen ei ollut mitään ongelmaa, ja Femilareja söin aiemmin (lääkärini halusi vaihtaa merkin koska olen vasta 20) ja mitään vastaavaa en huomannu. Äh ja nyt olis sitte mahollisesti taas lääkärireissu edessä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 08:47 Santukka kirjoitti:
Onkohan kukaan muu huomannut muutosta orgasmin saamisessa noiden pillereiden aloituksen jälkeen? Olen nyt syönyt kohta 5 liuskaa Yasminelleja, ja melko pian sen jälkeen kun ne aloitin, tuntuu että orgasmia on ollut todella vaikea saada.. Ennen ei ollut mitään ongelmaa, ja Femilareja söin aiemmin (lääkärini halusi vaihtaa merkin koska olen vasta 20) ja mitään vastaavaa en huomannu. Äh ja nyt olis sitte mahollisesti taas lääkärireissu edessä...
Kyllä..nyt yhdistin asian pillereihin. Lopetin pillerit kaksi viikkoa sitten. Ei pää kestänyt ja ihottumaa teki myös. Ja halut katos \|O
 
poju 03
Mulla kans lensi nyt yasminellet HEMMETTIIN!!!!

Tää ihon kutina on ihan KAMALAA!!!!

Vaihdoin takaisin ysaminelleihin ja toivotaan että tilanne tasaantuisi ja ÄKKIÄ!

Minä en voi suositella näitä Yasminelleja yritin asenoitua että syön ne 3kk vaikka mikä olisi mutta kun ei pysty! Ikinä ei ole näin kovia sivuoireita tullut yksistäkään e-pillereistä!

Ja nuo menkatkin oli ihan ihme juttu! Yasminit ei koskeen olleet ethneet tuollaista vaikustusta menkkoihin kun taas nämä ysaminellet.... :/
 
poju 03
Mulla kans lensi nyt yasminellet HEMMETTIIN!!!!

Tää ihon kutina on ihan KAMALAA!!!!

Vaihdoin takaisin ysaminelleihin ja toivotaan että tilanne tasaantuisi ja ÄKKIÄ!

Minä en voi suositella näitä Yasminelleja yritin asenoitua että syön ne 3kk vaikka mikä olisi mutta kun ei pysty! Ikinä ei ole näin kovia sivuoireita tullut yksistäkään e-pillereistä!

Ja nuo menkatkin oli ihan ihme juttu! Yasminit ei koskeen olleet ethneet tuollaista vaikustusta menkkoihin kun taas nämä ysaminellet.... :/


JA HETI TULI KIRJOITUSVIRHEITÄ !! Eli vaihdan takaisin YASMIN pillereihin :attn:
 
Itse olen nyt reilun viikon syönyt Yasminelleja.. vaihdoin Melianesta usean vuoden jälkeen, kun halusin pillerit joissa vähemmän kaikkee.. apteekissa kehuttiin, että siihen on oltu tyytyväisiä ja olen itsekkin ainakin vielä.. :)
 

Yhteistyössä