Yasminelle, toimii.

käyttäjä
Mulla on Yasminelleista nyt 3. liuska menossa ja oon ollut kohtalaisen tyytyväinen. Ihan alussa oli vähän aikaa pientä pahoinvointia ja mielialanvaihteluita on ollut jonkin verran. Alussa oli muuten myös aika paljon ilmavaivoja, tosin en tiedä, johtuiko ne pillereistä..
Mutta sanoisin, että mielialaan Yasminelle on vaikuttanut huomattavasti vähemmän kuin muut merkit. Seksihalut on jonkin verran kans vähentyny, mut ei nyt mitenkään radikaalisti. Ihoon mulla ei oo nää pillerit vaikuttaneet juuri mitenkään.
 
Oon käyttäny Yasminellea tammikuusta lähtien ja taidan vaihtaa takasin Yasminiin. Tiputteluvuotoa on esiintyny lähes koko ajan, taisi olla vain yksi kierto kun sitä ei ollut. Todella rasittavaa.

Vuoto on ollut kyllä olematonta, että siitä kiitos Yasminelleille. Tosin eipä tuota vuotoa ihan hirmuisesti ollut Yasminienkaan aikana.

Muuten ei ole ollut mitään haittavaikutuksia, iho-ongelmia tai muuta. Tiedä sitten noista mielialanvaihteluista, kun taidan muutenkin olla aika tuuliviiri.

Pakkaus on kyllä tosi iso ja epäkäytännöllinen. Parempi olis sellainen kapea liuska eikä tuollainen moniosainen pakkaus. Avaa se siinä sitten huomaamattomasti. Voihan siitä tietysti repiä ylimääräiset pahvit pois, mutta kun siihen ei ole sitten esim. mitään muovitaskuakaan päälle niin kuin joissakin pillerimerkeissä ainakin aikanaan oli.
 
Yasminelle on ensimmäinen pillerimerkki mitä syön ja lääkäri määräsi niitä minulle aknen, jota on hieman selässä, takia.

Teissä on varmasti "kokeneempia" pillerin syöjiä, ajattelin osaisiko kukaan sanoa mitään tilanteeseeni..? Ensimmäisen yasminelle liuskan jälkeen ei juuri mitään sivuvaikutuksia ilmennyt. Aloitin toisen liuskan eilen, eli olen nyt syönyt 2 pilleriä toista liuskaa ja olen todella huonolla tuulella. Mikään ei kiinnosta ja tekisi vain mieli itkeä tai repiä hiuksia päästä. Mietin voiko tämä johtua pillereistä vai jostain muusta.. Mielestäni elämäntilanteessani ei ole mitään järjellistä mikä tämän negatiivisen tunnetilan voisi aiheuttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 15:46 martsu kirjoitti:
niin vielä sen verran että tietääkö kukaan voiko samaan aikaan pillereiden kanssa syödä esim antibioottia akneen? siis tarkoitan sitä aikaa kun odottelee että näiden pilsujen pitäsi ruveta toimimaan ihoa parantavasti.. vai täytyykö siis todella odottaa usemamman kuukauden ja katsoa toimiinko edes sitten...
Minä syön Tetralysalia (antibiootti, 3 kk:n kuuri, puolivälissä) akneen ja ensimmäistä liuskaa Feminelleä (koska ikää jo 41 v. ja tupakoin).
Saisin Yasminia ja Yasminelleakin iästäni ja tupakoinnista huolimatta ja niitä aion kokeillakin elleivät nämä Feminellet sovi.

Iho-ongelmista;
Antibiootti alkaa purra, eikä ehk.pillerit ainakaan vielä näytä pahentavan asiaa, ehkä ennemmin päinvastoin... tosin tätä ensimmäistä liuskaa on vielä viikko jäljellä. Eli aikaa haittavaikutusten ilmenemiselle on vielä.
Olen kuitenkin huomaavinani että nestettä kertyy hiukkasen enemän jo tässä vaiheessa. Toivottavasti menee ohi.

Mielialoista;
Olen käyttänyt yli 20 vuotta hormonalista ehkäisyä; aloitin aikanaan Marvelonilla ja loppuvaiheessa söin Mercilonia. Näillä ei ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia; ei lihomista, turvotusta, mielialan vaihteluita eikä aknea.
Pari vuotta sitten alkoi ilmetä lieviä PMS-oireita. Ajattelin, että on aika antaa kropan palautua "luonnon tilaan" ja omien hormonien löytää oikea järjestys. Jätin pillerit pois elokuussa 2006 (akne oli jo tuolloin puhjennut). Tuli ilmi, että hormonini olivat jo sekaisin (ikääntymisestä johtuvaa mullistusta), ja menivät entistä hullummaksi ilman e-pillereitä. Ihme etten ole listinyt ukkoani! ...mieli on useasti tehnyt... ja varmaan päinvastoin :saint:

Haluista;
Hormonalinen ehkäisy tahi ei, halut eivät ole koskaan vähentyneet saatika kadonneet. Tosin, viimeisen 9 kk:n aikana on ollut niin paljon toraa ja mökötystä, että TARVETTA ehkäisylle on ollut keskimääräistä vähemmän. Noh, säästimmepä kondomien hinnassa :LOL:

Summa summarum;
Pääasiassa pillereistä on pelkkää positiivista sanottavaa, ilman niitä olemisesta ei, ja samaan aikaan voi syödä antibiootteja.
Hyvää jatkoa kaikille!
 
maaru
kuulumisia taas!
ihoni on nyt rauhallisemmassa vaiheessa..mutta uskon sen kyllä johtuvan lähes täysin antibiootista ja lukuisista "mönjistä" en yasminellesta..selän iho on huomattavasti siistimpi ja kasvojenkin iho hiukan parempi. Parantamisen varaa kyllä vielä on paljonkin.Ensimmäiset kuukautiset tulivat, mutta todella niukkana. Ongelmana nyt sitten ovat nämä helv***tin mielialojen vaihtelut. Nyt pillereitä syönyt noin 1 1/2 liuskaa ja näitä mielialojen heittelyjä sinä aikana ollut useita. En puhu mitään pienestä ketutuksesta vaan sellasesta että ensin on hyvä olla ja kohta niin paha olla etten tiedä mitä sen olon kanssa tekisin. Sitten se paha olo menee niin pahaksi, että kestää pari päivää toipua siitä..Elämäntilanteeni pitäisi nyt olla parempi kuin koskaan. Rakastunut ja ihastunut juuri ja kaikkea mitä nainen nyt voi haluta.. Silti kun paha olo tulee niin herranjestas se on paha..en ymmärrä tällästä..en osaa yhdistää muuhun kuin pillereihin.. :whistle:
 
Oli todella mielenkiintoista löytää tämä ketju, lukasimpa suunnilleen kaikki kirjotukset. Mulle lääkäri määräsi aikoja sitten nämä yasminellet, mutta aloitin nämä juuri. Eka laatta menossa. Aikasemmin söin melianea monta vuotta, kunnes tajusin lopettaa ne. Yasmin pillereitä kokeilin pari kuukautta. Ne veivät halut täysin. Kierukka ei mulle sovi. Toivotaan nyt että nämä pillerit sopisi.
 
Kysyisin, että milloin voi kyseiset pillerit aloittaa? Kävin lääkärillä viime viikolla ja sain ensimmäiset e-pillerini. Menkkani loppuivat juuri äskettäin enkä jaksaisi odotella kuukautta ennen kuin aloitan pillerit. Varsinkin jos sivuoireita tulee niin paljon niin ei koko kesä menisi niitä murehtiessa. Pillerit määrättiin lähinnä raskauden ehkäisyyn, mutta kondomin käyttö ei minulle ole ongelma sinänsä vaan haluaisin näistä näpyistä eroon. Niin että voiko pillerien syönnin aloittaa ennen menkkoja?? Jos aloitan aikaisemmin niin tuleeko ehkäisytehoa sitten ollenkaan??
:\|
 
mako
siis voihan ne pillerit aloittaa muullonkin, mutta silloin ehkäsyteho ei ole niin varma. Eli kondomia täytyy käyttää lisänä. Kannattaa kysyä lääkäriltäsi ohjeita pillereiden aloittamiseen mikäli et alota normaalisti eli ensimmäisenä vuotopäivänä..
Muuten edelleen olen tyytyväinen yasminelleihin, mutta tämä masennus ja mielialojen vaihtelut on kyllä yks pain in the a*s..Mietin nyt kokonaan pillereiden lopettamista tai vaihtamista..todella kova vauvakuume nyt päällä..nämä mielialojen vaihtelut on olleet kyllä niin rankkoja, että mietityttää vieläkö mulla kohta on mies kenen kanssa sitä lasta aattelin :eek:
 
Mulla on nyt toinen liuska menossa ja tuntuu olot vaan pahenevan! Mitään muita oireita ei ole kuin masennus, uupumus ja kiukkuisuus. Ja näyttää siltä että ne ei lopu ollenkaan, joten ajattelin lopettaa nämä pillerit tähän. Harmi vaan että tässä menee nyt iso osa kesää ihan pilalle! Voikohan noita lopettaa kesken, vai pitääkö aina syödä koko liuska! En millään jaksaisi tätä kamalaa masennusta ja uupumusta. Vasta 3 pilleriä mennyt tokasta liuskasta.
 
mako
mä olen huomannut kanssa masentuneeni näiden pillereiden alotuksen jälkeen. lisäksi olen koko ajan mielestäni todella väsynyt, tuntuu ettei kunnon yöunet edes helpota väsymystä. Lisäksi vielä nuo mielialojen vaihtelut on yhtä tuskaa. Ajattelin syödä vielä yhden liuskan ja sitten mietitään että jos vauva on tullakseen niin tulkoon..
 
majio
nyt minulla sitten loppuu yasminelle käyttö. Pahaa sanottavaa minullla ei juuri ole. Minulle kyseiset tabletit eivät sopineet, sillä migreeni paheni aikalailla. nyt sitten päätä särkenyt jo neljättä viikkoa putkeen :( Ensiavussa käyty ja kortisoonit aloitettu. Nyt seuraavana sitten olisi nuvaringin kokeilu. Jännittää kun ihoni parani jonkin verran kyllä näiden pillereiden aikana. onko kellään kokemuksia nuvaringista ja aknesta tai sen suhtautumisesta migreeniin?? olisin kiitollinen vastauksista :flower:
 
mä taidan kans lopettaa nää... oon syönyt noin 7kk ja joo...hyvä on ehkäisyteho kun EI TEE MIELI enää juur lainkaan!!! en oo koskaan ollut näin haluton!! aluks tuntu hyvältä nämä pilsut mut ei..ei mulle käy mikään hormonihomma.. sterilisaatioo ollaan miehelle mietitty.. lapsia kolme ja sijaisvanhemmuus harkinnassa tulevaisuudessa, ei siis biologisia enää. selkäkään kestäis.. iho ongelmia mulle ei ole tullut yhtään. mielialat vaihtelee aikalailla mitä inhoan myös. kamalaa kun on paha olla ja itkettää ja raivostuttaa eikä oikein tiä miksi!!!plaaah.
 
Mä söin kanssa ( ensin yasmineita joista vaihdoin yasminelleihin ) 4vuotta.
Nyt sit viimisen vuoden aikana aloin yhdistämään salakavalasti tulleet mielialavaihtelut noihin pillereihin. Oli lääkärit ehtineet syöttää mulle ties mitä depressiivinappulaa kun olin vaan niin sekaisin... Noh, sit päätin et jätän pillerit pois ja olo parani silmissä.
Myös se että menkat ei tullu, seksiä ei tehny mieli, olin kokoajan kun perseeseen ammuttu karhu jne vaan vahvisti sitä etten noita enää aio syödä.

Kuinkas ollakkaan kun menkat ei sitten edes lopettamisen jälkeen tulleet ja marssin mehiläiseen gynekologille. sano että itse pirun keksintö nuo yasminellet ja yasminit vähäisen hormoninsa takia.
Mulle määrättiin korkeempihormooniset pilsut ja okei, eka viikko niiden kanssa oli helvettiä kun masens niin kovin, mutta nyt ei mitään oireita :) tai no, on, mutta lieviä, mutta ei mun ole pillereitä tarkoitus syödäkään kuin muutama kk :whistle:
 
Onko teistä kukaan käyttänyt Yasmin/Yasminelle pilsuja imetysaikana, onko niistä jotain haittaa lapselle?? Itellä 1v3kk ikäinen lapsonen ja imetän enää harvakseltaan ja mietinkin joko voi aloittaa yhdistelmäpilsut..Yasmin paketti odottaa kaapissa. Maidontuotantoon e-pillerit vaikuttaa vähentävästi, mutta ei sillä enää tässä tilanteessa ole merkitystä. Kokemuksia/ tietoa asiasta kaivataan! :)
 
Mulla on Yasminellet olleet vuoden. Menkat alkaa joka kerta muutamaa päivää ennen taukoviikkoa, kestää silti kokonaisuudessaan melkein taukoviikon lopulle.

Lisäksi nyt on viime aikoina ollut päänsärkyä ja pahantuulisuutta. Tekisi mieli vaan itkeä, raivoan ja tiuskin. Eikä mitään syytä. En keksi muuta aiheuttajaa kuin pillerit, kai se on nämäkin siis heivattava :/ Nyt kun löytyisi jotain sopivaa siihen asti että ollaan valmiita vauvalle. Tää on kyllä jotain ihan hirveetä, eloa painajaisessa suunnilleen...eikä tosiaan kauheasti mieli tee, että hyvin ehkäisee |O

Kaikesta tästä huolimatta nää on olleet parhaat kaikista kokeilluista merkeistä. Voipi olla, ettei mua siskon lailla ole rakennettu ylimääräisiä hormoneita sietämään :/
 

Yhteistyössä