yh + 2 koiraa? kokemuksia kyselen täälläkin.

Heippa!

enpäs fiksuna huomannut tätä aluetta täältä keskustelusta joten kyselen nyt täälläkin.

Haluaisin kysellä kokemuksia yksinhuoltajilta joilla on koiria? Miten olette selvinneet erityisesti kun vauva on ollut ihan pieni ja oletteko saaneet paljon vauvan- / koiranhoito-apua?

Itsellä on 2 koiraa ja ilmeisestikin vauva tulossa eikä tietoa joudunko pärjäämään asian kanssa ilman miestä. Kiinnostaisi kaikenlaiset kokemukset

Rintarepusta olisi varmaan tosi iso apu, rattaiden kanssa on ainakin parin koiran kanssa todella vaikea lenkkeillä.
 
Hyvin selvisin...olin yh ja mulla oli 3 koiraa. En ole saanut apua, mutta en ole kyllä apua kokenut tarvitsevanikaan.

Kyllä ne rattaat on ihan ehdottomasti kätevin kulkupeli, ei ole nimittäin talvella pelkoa siitä että itse kaatuu mikä siis olisi lähinnä katastroofi jos vauva olisi rintarepussa.

Osta rattaat hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja opeta koirat kulkemaan rattaiden vieressä. Näinollen mitään ongelmaa ei muodostu.
 
Hyvin on täälläkin selvitty. Yksi koira tosin vaan, joten helpompaa. Mutta toisaalta meillä on pentukoira, joka ei ole vielä oppinut kävelemään 'nätisti' jne. Hankaluuksia on tuottanut vaan kovat pakkaset, jolloin en ole voinut viedä vauvaa (9 kk nyt) ulos. Silloin on pitänyt viedä koira vaan pikapissalle ja -kakalle lähelle. Vaunujen kanssa on hyvä apu, kun on vielä tuota vetämisintoa niin kovasti, ei ole hankaluuksia selvitä hangissa ja nietoksissa. =)
Sinä taidat saada lapsesi keväämmällä (?), joten ei ole tuota pakkasongelmaa ennen kuin sitten ensi talvena, jolloin toivottavasti koirat ovat jo tottuneet vauvaan ja vaunuihin.
Toisaalta koirasi voivat tulla mustasukkaisiksi uudesta tulokkaasta. Meillä ovat alusta asti tulleet hyvin juttuun, kun ovat molemmat vauvoja eivätkä ole oikeastaan muuhun kerenneet tottua. :D

Omat vanhempani tarjoavat apua, mutta asuvat noin 300 kilsan päässä, joten aikas harvakseltaan.

Ja olen joskus vienyt liinassakin, mutta talvella ei ehkä niin hyvä vaihtoehto, koska voi liukastua. Kun ei ole lunta, niin varmaan parempi vaihtoehto viedä repussa kuin vaunuissa, jos on kaksi tai useampi koira. Tietenkin riippuu myös siitä, miten vauva viihtyy repussa. Mutta jos koirat kulkevat hyvin vieressä, niin en näe ongelmaa vaunujen kanssa kulkemiseen.
 
Heippa!

vauvan olisi tarkoitus syntyä lokakuussa.

Oletteko ihan vauvan syntymästä asti olleet yh:nä koirien kera vai jääneet yksin myöhmemäksi? todella paljon jännittää se että miten pärjään koirien ja vauvan kanssa sekä toimeentulo kun olen työttömänä ollut pitkään ja kerkeän puoli vuotta tehdä töitä ennen lapsen syntymää..

mustasukkaisuusongelmaa en usko että tulee sillä ovat hyvin sopeutuvaisia. Veto-ongelma on ja kova, nyt ollaan sitä treenattu ja aika hyvin sujuu mutta kyllä edelleen aika paljon kiskovat. toisella on kuonopanta käytössä, täytyy varmaan ostaa molemmille sellainen sitten kun vauva tulee.

saanko kysellä vielä että minkä kokoisia koiria teillä on? :)
 
Meillä on siis pentukoira, jonka hankin viime lokakuussa. Tyttäreni syntyi viime toukokuussa. Säkä taitaa olla noin 50 senttiä (sekoitus lapukkaa ja lapinporokoiraa), tokkopa tuosta ihan hirveästi korkeutta enää kasvaa. Mutta tosiaan on myös kova vetämään ja hankinkin kuonopannan, jonka avulla on todella helppoa kulkea, kun koira ei vedä yhtään.
Onhan tuossa koiruudessa niin paljon hyviäkin puolia vauvankin kannalta. Kun vaan totuttaa kulkemaan nätisti vaunujen kanssa ja antaa koirien tutustua uuteen tulokkaaseen. Meillä ainakin on koira niin kova vahtimaan vauvaa ja 'leikkivät' keskenään. Ja koira siivoaa ruokailusotkut yms. :D
Meillä on rajattu myös koiran lepo/rauhoittumisalue keittiöön turvaportilla, koska on niin pieni asunto. Olisi mahtavaa, jos olisi oma piha, johon voisi laittaa happihyppelylle, mutta kun ei niin ei. Mutta tuo turvaportti on hyvä homma tällaisessa pienemmässä kerrostaloasunnossa.

Hyvin ollaan selvitty rahallisesti tähän saakka. Toki olen jo miettinyt kouluun tai töihin menoa, mutta ei minulla ole kiire. Ainakin nyt syksyyn saakka kotona ja ehkä sitten jotain pikkuhiljaa voisi aloitella. Tottakai vauvaan menee paljon rahaa ensimmäisenä vuotenaan, mutta kaikesta voi selvitä pienilläkin menoilla (vaatteet, vaipat yms. tarvikkeet). Itse olen saanut omilta vanhemmiltani jonkin verran avustusta eri hankintoihin, mutta kyllä ne omasta pussistakin olisi kaivettu.

Onnea vielä tulevasta perheenlisäyksestä!! :flower: Kyllä ne asiat vaan tuppaavat lutviutumaan. :)
 
Jäin yh:ksi jo alkuraskaudesta.

Toimeentulotuean avulla pärjää jos ei muu auta, eli ei sitä taloutta aknnata stressata.

Mulla oli keskikokoisia/isohkoja koiria...painoivat 20-40 kiloa per koira.


 

Yhteistyössä