yh ja oma aika

Hei!!

Kuinkas paljon te yh:t saatte omaa aikaa? Eli kuinkas paljon olette/teette asioita ilman lapsia? Miten olette sopineet tapaamisista lapsenne/lastenne isän kanssa? Ovatko paljon isällään? Tai muuten hoidossa jollakulla ette voitte joskus viettää aikaa yksinkin?
Ja sitten vielä, käyttekö baljon baareissa? Ja minkä ikäinen/ikäiset lapsenne on?

Kiitos.

(olen ollut tässä yh itse jo jonkun aikaa ja tällaiset asiat mietityttävät kovasti.)
 
Mulla on kolme lasta 8,5 ja 3v.Ovat isällään 250km päässä 2-3 viikon välein neljä päivää kerrallaan.Lisäksi mun sisko perheineen asuu lähellä ja hänellä saman ikänen tyttö kun mulla,lastenhoitoapua saadaan ja annetaan puolin ja toisin.Eli voin rehellisesti sanoa,että olin enemmän kiinni lapsissa ollessani ydinperheellinen,mies kun löysi oman vastuunsa vasta,kun muutin pois lasten kanssa... :/ No parempi myöhään kun ei sillonkaan...Nyt ei siis ole jaksamisen kanssa mitään ongelmaa.Toivottavasti näin hyvin jatkossakin!

Baareissa en käy,vaikka siihen olis mahdollisuuskin.Ei vaan jaksa kiinnostaa! B)

 
Mä oon yyhoo ollu kohta 2kk.. eli vauva kohta kans 2kk ja olen kyllä n.3-4 kertaa viikossa pääsyt jumppaan kun mun vanhemmat haluu hoitaa vuorotellen mun pikkusta ja baariin lähen eka kertaa synnytyksen jälkeen jo pääsiäisenä :p
En malta oottaa!
 
Baareissa ei ole mulle mitään!!!! Yleensä käyn kerran vodessa todistaakseni asian taas itselleni. Isät ei ota lapsia, toinen ei edes tiedä lapsesta. Mun elämä on nyt lasten kanssa enkä kaipaa yhtään omaa aikaa, no ehkä hammaslääkäriin ja gynelle olis helpompi mennä ilman tenavia, mut yleensä ovat aina mukana.

 
tytön-äiti harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 22:09 Äiskä kirjoitti:
Baareissa ei ole mulle mitään!!!! Yleensä käyn kerran vodessa todistaakseni asian taas itselleni. Isät ei ota lapsia, toinen ei edes tiedä lapsesta. Mun elämä on nyt lasten kanssa enkä kaipaa yhtään omaa aikaa, no ehkä hammaslääkäriin ja gynelle olis helpompi mennä ilman tenavia, mut yleensä ovat aina mukana.
mulla samoin paitsi on vaan yks lapsi (1v3kk) ja isä on kerran tytärtään tullut katsomaan...oma on tappionsa...
 
Mulla lapsia viisi, neljä täällä luonani ja yksi enkelinä... Lapset ovat 18, 16, 12 ja 9-vuotiaat. Kolme nuorinta on isällää kerran kuussa pe-su. Mut enää ei tuo 16-vuotiaskaan aio lähteä. Lisäksi meillä on sijaisperhe, jossa lapset täysi-ikäistä lukuunottamatta viettävät vuorokauden kerran kuussa, jotta minä saan hengähtää. Baareihin en silloin lähde vaan lueskelen, kirjoitan kirjeitä, neulon, tapaan ystäviä kahvilassa, lenkkeilen yms. tai vain nukun. Pidän omaa aikaa todella tärkeänä ja olen luvannut itselleni, että silloin en tee kotihommia vaan käytän vapaa-ajan itseeni ja itselleni. Tosin sen opettelu kesti...
 
Yh myös
Mitä se on? Oma aika? Voiko sitä syödä? Ei ole lapsenhoitoapua juurikaan. Juuri välillä olen miettinyt, miten ihanaa olisi jos saisi lapsen vaikka 1-2 kertaa kuussa yökylään!

Mutta tilanteessani ei liene paras mahdollinen ratkaisu lapsen kannalta. Lapsen isä kuoli ja kaikki "ylimääräiset" muutokset eivät liene kovin hyväksi.
 
saan 1,5-vuotiaan lapseni kerran viikossa isovanhempien luokse kokonaiseksi päiväksi/yöksi hoitoon jos vain haluan ja useinkyllähaluan. isäeilastaanole ottanut vasta kuin kerran hoitoonja sen jälkeen ei toistaiseksi ole pyytänyt. Tämäainut kerta oli kuukausi sitten. Silloin yleensä rentoudun, olen ystävien kanssa, baarissa käyn kerran kuukaudessa.
 
-lehmu-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2005 klo 13:02 Lumina kirjoitti:
...meillä on sijaisperhe, jossa lapset täysi-ikäistä lukuunottamatta viettävät vuorokauden kerran kuussa...
Yleensä tästä käytetään tukiperhe-nimitystä. sijaisperhe on se, kun lapsi tai lapset on sijoitettu pidemmäksi aikaa pois biologisilta vanhemmilta. tosi hieno juttu, että olet oppinut käyttämään itseesi sen ajan kun lapset ovat muualla!
 

Yhteistyössä