Yh ja vuorotyö

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
yh
Onko paikalla ketään yh:ta ketä käy vuorotöissä? Miten lapsi on sopeutunut hoitoon? Minkä ikäinen/ikäisiä lapsia? Miten itse jaksat jne..? Olen työttömänä tällä hetkellä ja etsin päivätyötä juuri lapseni takia mutta mun alalla on enemmän tarjolla vuorotöitä tällä hetkellä. En millään raaskisi vuorohoitoon viedä mutta alkaa tuntumaan kohta siltä että ei oo muuta vaihtoehtoa.. Mulla on 3v lapsi.
 
Itse
teen 2-vuorotyötä, lapset olleet kuitenkin tavallisessa päikyssä koska ovat olleet hoidossa sitten isällään tai isovanhemmilla. Kun aloitin, olin päätoiminen opiskelija enkä saanut paikkaa vuoropäikystä. Nyt nuorempikin aloitti jo koulun, onhan tämä aikamoista aikataulujen sopimista, mutta toisaalta tarha-aikana oli myös arkivapaita ja kiireettömiä aamuja :)
 
yh
et jos yh niin sit eletään lapsille ja vuorotyö ei sillon sovi.Siis mä jopa teen vaan 6h päivä siks et mun lapset saa sen mitä tarvitsee ja mun työaika on 9-15 ja oon niin tyytyväinen.=))
 
toinen yh
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
et jos yh niin sit eletään lapsille ja vuorotyö ei sillon sovi.Siis mä jopa teen vaan 6h päivä siks et mun lapset saa sen mitä tarvitsee ja mun työaika on 9-15 ja oon niin tyytyväinen.=))
Mukavaa että joku tietää, miten pitää elää. Millä tulet toimeen? Itse en pärjäisi, jos työaika lyhenisi. Saatikka jos jättäisin työni.
 
ap
Juu mulla ei hoitoapua ole missään päin eli lapsi olis aina hoitopaikassa oli sit kumpi vuoro hyvänsä. Isällään on joka toinen viikonloppu mut hän ei pysty viikolla hoitamaan kun on aamusta iltaan töissä. Ja mummoista ei ole avuksi eikä muistakaan sukulaisista.. Eli täytyy varmaan sitkeesti ettiä niitä päivätöitä..
 
:wave:
Täällä yksi neljän lapsen yh ja kolmivuorotyö. Lapsia hoitaa meillä kotona kunnallinen pph, ja lapsista vanhin on eskarissa. Nyt onnistuu mun mielestä ihan hyvin mutta sitten ei taida onnistua enää kun vanhimmat kouluun lähtee, kun eivät kuulu enää päivähoidon piiriin. Lapset on isällään jokatoinen viikonloppu, mutta mitää lastenhoito apuja ei paljon sukulaisilta saa. Kyllä me hyvin lasten kans pärjätään ja vuorotyö tuo aika paljon vaihtelua arkeen mikä on minun mielestä hyvä juttu.
 

Yhteistyössä