yh:n tuet?

No ei kai niitä automaattisesti kukaan saa. Kaikki riippuu tuloista ja esim. asuintuki myös asunnon koosta, henkilömäärästä jne. KELAsta saa tukihakemuksia, lastenvalvojaan yhteys, jotta elatusmaksuista saa sovittua (oletan, että jäät yh:ksi, kun tänne kirjoitit).
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 12:08 koululaisten äiti kirjoitti:
TÄYDET TUET????
Mitä ne on? Mä en ainakaan saa ko lapsilisään yh korotuksen,kelalta siis.
-lapsilisän yh-korotus
-asumistuki
-elatustuki jos mies ei maksa elareita
-ansiosidonnaisen lapsikorotus

eiköhän ne ollut tässsä
 
Niinpä niin
Vielä elää sitkeässä tämä "yksinhuoltaja saa kaikki tuet".
Minun yhteiskunnalta saamani tuki on myös edellä mainittu lapsilisäkorotus joka on 36 euroa.
Eikä YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA.
Käyn työssä; tavallinen keskipalkattu työ.
Maksan pphoitomaksua noin 150 euroa, maksan asuntolainaa, autosta (välttämätön ) on velkaa...
Riippuu tilanteesta, mutta tavalliselle työssä käyvälle velkaiselle pulliaiselle se tuki on todellakin vain 36 euroa.
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 14:58 Niinpä niin kirjoitti:
Vielä elää sitkeässä tämä "yksinhuoltaja saa kaikki tuet".
Minun yhteiskunnalta saamani tuki on myös edellä mainittu lapsilisäkorotus joka on 36 euroa.
Eikä YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA.
Käyn työssä; tavallinen keskipalkattu työ.
Maksan pphoitomaksua noin 150 euroa, maksan asuntolainaa, autosta (välttämätön ) on velkaa...
Riippuu tilanteesta, mutta tavalliselle työssä käyvälle velkaiselle pulliaiselle se tuki on todellakin vain 36 euroa.
Jos miehesi ei maksa elatusmaksuja olet oikeutettu saamaan tuen kunnalta ja se on 118? kuussa
 
en ymmärrä miksi juuri yh täytyy saada hirveästi kaikkia tukia eivät saa työttömätkään eläkeläilet sairaat, opiskelijat! ja samalla lailla hekin hekin elävät!! miksi yht pitäisi nosta eri asemaan kuin muut???
 
ehkäpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:27 vieras kirjoitti:
en ymmärrä miksi juuri yh täytyy saada hirveästi kaikkia tukia eivät saa työttömätkään eläkeläilet sairaat, opiskelijat! ja samalla lailla hekin hekin elävät!! miksi yht pitäisi nosta eri asemaan kuin muut???
Siksi kai kun 2 elää ja yksi tienaa...Olet oikeassa työttömien, sairaiden jne...suhteen. Mielestäni pitäisi tarkastella kokonaisuutta eli koko talouden tuloja. Mut mahdotontahan se on.
Kyllä itseäni joskus kiukuttaa kun maksan asumisesta, hoitomaksusta, ym, ym tuloihini verrattuna suuren prosentin.
Esim ennen maksoimme YHDESSÄ hoitomaksua 200, nyt minä yksin 145. Se ei minusta ole oikein.
Pariskuntiin kun vertaa, niin kenkuttaa, mutta jos esim opiskelijoihin, niin en saisi valittaa kyllä yhtään !
 
samoin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:47 vieras kirjoitti:
Opiskelija yh:na minulla ei ainakaan ole aikaa hankkia lisätienestejä toisin kuin muilla opiskelijoilla..
Ja miten ärsyttikään opiskelijakavereista ne nuoret, vapaat, lapsettomat, jotka valittivat aina miten EI JAKSA ja VÄSYTTÄÄ.
Tai perheenäidit, siis aviovaimot, joilla oli se mies ja koko suku lähettyvillä, ystäviä vaikka miten paljon, ja miehellä työpaikka yms., että kun ei ole aikaa lasten takia opiskella ja kun ei pääse iltajuttuun kun ei lapselle saa hoitoa ja rahat on lopussa ja tiukkaa tekee yms...

Itse opiskelin yh:na paikkakunalla josta en tuntenut ketään eikä minua huolittu edes opsikelijakaveritteni joukkoon, koska oli "yhteiskunnan avustuksilla elävä" yh ja ennenkaikkea yh.
Elin opintorahalla, -lainalla, lapsilisällä, sen yh-korotuksella, elatusmaksulla. Niin ja asumistuki, päivähoitomaksu oli 0 mk, koska ei ollut virallisia tulojakaan, mikä herätti kummastusta päiväkodin tädeissä.. ja kun en ikinä valittanut rahan vähyyttä, en mehettömän elämän kurjuutta, ja kuljimme kaikki ihan normaalin näköisissä vaatteissa, minun luutliin saavan mielettömän isot elarit ja sossusta kaikki mahdollinen ja loput.

Entien v**tutti kun nuoremman lapsen uusi fillari varastettiin. Oliko opsikejalija-varkaalla ajatus, että sossu maksaa kyllä uuden, kun sossu on tämäkin ostanut??? OMillani olin ostanut, säästänyt ja uuden hienon ostanut ja lapsi oli järkyttynyt, että kuinka joku voikaan varastaa toisen omaisuutta! :ashamed:
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:27 vieras kirjoitti:
en ymmärrä miksi juuri yh täytyy saada hirveästi kaikkia tukia eivät saa työttömätkään eläkeläilet sairaat, opiskelijat! ja samalla lailla hekin hekin elävät!! miksi yht pitäisi nosta eri asemaan kuin muut???
Asumistukeen ovat oikeutettuja kaikki edellä mainitut tuloista riippuen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:27 vieras kirjoitti:
en ymmärrä miksi juuri yh täytyy saada hirveästi kaikkia tukia eivät saa työttömätkään eläkeläilet sairaat, opiskelijat! ja samalla lailla hekin hekin elävät!! miksi yht pitäisi nosta eri asemaan kuin muut???
Mitähän tukia me yh:t niin hirveästi saadaan?
Ite saan:
kotihoidontukea
asumistukea(johon ovat oikeutettuja myös eläkeläiset,työttömät ym.)
elatustukea(isä ei elareita maksa)
lapsilisä+yhkorotus

Nää ei kyl mun mielestä niin hirveästi tukia ole ja rahallisesti saan vähemmän kuukaudessa mitä työttömänä olevat ystäväni korvauksia ja soppalan rahoja.

Joten miten meidän on nostettu eri asemaan?Ainoastaan opiskelijoilla menee pääosin "huonommin" ku osalla yh:sta,joten älä yleistä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 13:41 juupajuu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 10:27 vieras kirjoitti:
en ymmärrä miksi juuri yh täytyy saada hirveästi kaikkia tukia eivät saa työttömätkään eläkeläilet sairaat, opiskelijat! ja samalla lailla hekin hekin elävät!! miksi yht pitäisi nosta eri asemaan kuin muut???
Mitähän tukia me yh:t niin hirveästi saadaan?
Ite saan:
kotihoidontukea
asumistukea(johon ovat oikeutettuja myös eläkeläiset,työttömät ym.)
elatustukea(isä ei elareita maksa)
lapsilisä+yhkorotus

Nää ei kyl mun mielestä niin hirveästi tukia ole ja rahallisesti saan vähemmän kuukaudessa mitä työttömänä olevat ystäväni korvauksia ja soppalan rahoja.

Joten miten meidän on nostettu eri asemaan?Ainoastaan opiskelijoilla menee pääosin "huonommin" ku osalla yh:sta,joten älä yleistä!
Pitäsikö sitten enempi saada eikös tossa ole jo ihan riittävästi!!!! pitäis jo pystyä elämään!!
 
Hyvä äiti
\Pitäsikö sitten enempi saada eikös tossa ole jo ihan riittävästi!!!! pitäis jo pystyä elämään!!

[/quote]

Kotihoidon tuesta, joka on alle 400 ? kuussa, menee verot. Siitä maksat lopun vuokrasta, koska asumistukea ei saa koko vuokran osuutta, kaikki laskut (sähkö, vakuutukset ym) ja ruoat. Lapsilisä ja elatustuki on noin 250 ? kuussa ja ainakin vauvan vaippoihin menee kiva summa kuukaudessa rahaa, puhumattakaan siitä, että poika kasvaa vauhdilla, niin uusia vaatteita joutuu ostamaan vähän väliä. Myös pojan harrastuksiin menee jo nyt noin 10 ? viikosaa, kun käydään vauvauinnissa, sekin varmaan tarvis lopettaa?

Kyllähän tuolla summalla elää, mutta en ymmärrä, miksi joku on siitäkin kateellinen. :kieh: Onko tossakin liikaa?

Olishan sitä kiva saada joskus vaikka rahaa vähän säästöön, jos tuleekin isompia menoja, mutta hiljaista on...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 18:38 vieras kirjoitti:
miksi olla kotihoidontuella?? menee töihin!! nikuin muutkin tekee!!
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta lapsi/lapset ovat pieniä vain kerran, siksi varmastikin moni on kodinhoidontuella. En ymmärrä tätä syyttelyä heti, jos on kyse tuista ym. Ja tiedoksesi myös, että itse saan yhteiskunnan tukea tasan tuon lapsilisäkorotuksen verran, mutta jos joku on tukiin oikeutettu, mielestäni hänen niitä kuuluu ilman syyllistämistä saada.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 20:57 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 18:38 vieras kirjoitti:
miksi olla kotihoidontuella?? menee töihin!! nikuin muutkin tekee!!
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta lapsi/lapset ovat pieniä vain kerran, siksi varmastikin moni on kodinhoidontuella. En ymmärrä tätä syyttelyä heti, jos on kyse tuista ym. Ja tiedoksesi myös, että itse saan yhteiskunnan tukea tasan tuon lapsilisäkorotuksen verran, mutta jos joku on tukiin oikeutettu, mielestäni hänen niitä kuuluu ilman syyllistämistä saada.
Eikä niitä töitä niin vain saada niin kuin jotkut luulee.
 
Cinderella
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 22:11 vieras kirjoitti:
silloin ei myöskään ruikuteta, ja nyhdetä sitä muilta, jos omaehtoisesti on pienellä rahalla!!! ja kyllä tässä massa töitä on jos vain viitsiii ja haluaa tehdä!!
Mä olen tehnyt töitä 16-vuotiaasta asti ja maksanut veroni. Enköhän mä ole oikeutettu siinä tapauksessa olemaan poikani kanssa kotona ja häntä hoitaen, koska tämä voi jäädä ainoaksi lapsekseni ja voisin myöhemmin katua päätöstäni. Pakkohan sitä jotain rahaa on saada, että pärjää. Ihmisen on syötävä aina silloin tällöin. Ja vuodessa useamman tuhatta maksanut veroja, niin tarvisko niitten kanssa sitten elättää white trashia, ym. mutta mä en ole oikeutettu niihin?
Sitä paitsi mä olen työssäni niin hyvä, että firma on joutunut palkkaamaan 2 työntekijää tekemään mun työni. Eli mähän autan jotain toista ihmistä pysymällä pois työpaikaltani.
Eikä parane yleistää... Mä en ruikuta vähistä rahoista vaan pidän sitä mahdollisuutena viettää laatuaikaa lapseni kanssa. Nähdä uudet asiat, mitä toinen oppii ym. Tätä en voisi tehdä, jos olisin työssä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 18:38 vieras kirjoitti:
miksi olla kotihoidontuella?? menee töihin!! nikuin muutkin tekee!!
No haloo, äly hoi älä jätä, Ihmisellä voi olla useitakin syitä olla kotihoidon tuella, ja ne ei sinulle kuulu. Kylläpä on sairas maailma kun tällaisia tyyppejä löytyy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 22:11 vieras kirjoitti:
silloin ei myöskään ruikuteta, ja nyhdetä sitä muilta, jos omaehtoisesti on pienellä rahalla!!! ja kyllä tässä massa töitä on jos vain viitsiii ja haluaa tehdä!!
Ei niitä töitä niin vain saa. Täälläkin haettiin keittiöapulaista koulun keittiölle ja moni paikkakuntalainen haki sitä. Mutta kuinka ollakaan niin paikan sai ulkopaikkakuntalainen eikä ole eka kerta, kun täällä käy niin jossain työpaikassa! Tämä ulkopaikkakuntalainenhan maksaa veronsa sinne kotikuntaansa, ei tänne meidän kuntaan... :headwall:
 
Tämän 3 lapsen yh:n tuet:

-asumistuki (kaikille pienituloisille/vähävaraisille)
-kotihoidontuki (kaikilla alle 3 vuotiaan lapsen vanhemmalle on
mahdollisuus tähän etuuteen)
-lapsilisät (saa kaikki vanhemmat) + yh korotus VAIN YKSINHUOLTAJILLE
-elatukset (yhdessä asuvat vanhemmathan ei niitä tarvitse kun kerta
yhdessä asuvat ja huoltavat)

Poikkeuksena minun tuloihin kuuluu myös
-sairaan lapsen hoitotuki (keskitaso) kun 1 lapsista kuulu erityislapsiin.

Kotihoidontuella olen siihen asti kunnes nuorin on 3v. Rahasta en ole koskaan ruikuttanut. Meille nämä tulot riittää vallan mainiosti. Autoa ei ole eikä tule näillä tuloilla mutta ei sen väliä.
 
äly hoi itte ei sitten valiteta ettei yhteiskunta ym maksa tarpeeksi tai varsinkaan isä!! katos aina ei voi tehdä kuinka haluaa!!! kyllä varmaan aika moni haluais olla lapsensa kanssa kotona mutta ei voi kato jostain on tehtävä rahaa että elää!!! ja joo mitäs jos kaikki alkais että joo olen tehnyt niin ja niin monta vuotta töitä ja nyt voin sit maata ja olla!! miettipäs kyllä ne sun veromarkkas menee sairaanhoitokuluihin koukuun johon lapses joskus menee päivä hoitoo hei ei kuule asiat ole noin yksinkertaisia!! jos valitsee tykisysteemin elintavakseen niin on sitten tyytyväinen ja hiljaa!!
 
Sitä paitsi mä olen työssäni niin hyvä, että firma on joutunut palkkaamaan 2 työntekijää tekemään mun työni. Eli mähän autan jotain toista ihmistä pysymällä pois työpaikaltani.
hienoa että olet noin täydellisen hyvä :kieh: :kieh:
 
Emakko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 10:46 vieras kirjoitti:
äly hoi itte ei sitten valiteta ettei yhteiskunta ym maksa tarpeeksi tai varsinkaan isä!! katos aina ei voi tehdä kuinka haluaa!!! kyllä varmaan aika moni haluais olla lapsensa kanssa kotona mutta ei voi kato jostain on tehtävä rahaa että elää!!! ja joo mitäs jos kaikki alkais että joo olen tehnyt niin ja niin monta vuotta töitä ja nyt voin sit maata ja olla!! miettipäs kyllä ne sun veromarkkas menee sairaanhoitokuluihin koukuun johon lapses joskus menee päivä hoitoo hei ei kuule asiat ole noin yksinkertaisia!! jos valitsee tykisysteemin elintavakseen niin on sitten tyytyväinen ja hiljaa!!
Meillä isä ei maksa mitään ja yhteiskunnaltakin olen hakenut "pakolliset" tuet että toimeen tultaisiin pojan kanssa. Vaikka tuet ei hurjia olekaan,niin niillä tullaan hyvin kyl toimeen ja lisää ei kaivata.
Tällä hetkellä haluan olla ainokaiseni kanssa kotona ja se ei ilman tukia onnistu. Isompia ostoksia jos joskus haluan ruveta tekemään,niin sitten lähden töihin.Mut täl hetkel meil on hyvä näin.

Ja luuletko tosiaan,että kotiäiti,joka saa tukia yhteiskunnalta ehtii kotona vain maata ja olla?Töitä oon tehny kersasta asti,mut ei tääl kotona olo mitään makailua ole...
 

Yhteistyössä