Yhdellä munatorvella raskaaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa, itsellä pari kuukautta sitten tuli kohdunulkoinen raskaus ja jouduttiin toinen munatorvi poistamaan kokonaan. Kysyisinkin täältä että onko kokemusta samanlaisesta tilanteesta ja onko tämän jälkeen tullut raskaaksi? Ja jos tuli raskaaksi ni menikö kaikki hyvin ja kuinka kauan kesti tulla raskaaksi? Pelottaa voiko enää ikinä tulla raskaaksi kun on vaan yksi munatorvi :(
 
Hmm, no mulla oli yksi kaveri, jolta poistettiin munatorvi kohdunulkoisen raskauden takia. Käsitin hänen puheistaan, että olisi ollut mahdollista tulla luomusti raskaaksi yhdelläkin torvella, mutta heillä oli muita ongelmia (endometrioosi ja huonolaatuiset siittiöt), minkä takia HEIDÄN KOHDALLAAN luomuraskaus ei kuitenkaan onnistunut.

Tsemppiä tosi paljon ja onnea seuraavaan yritykseen!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Myös minulla on yksi kaveri, jolta poistettiin munatorvi kohdunulkoisen raskauden takia. Meni reilu puoli vuotta ja hän tuli luomusti raskaaksi, la on kuukauden päästä. Eli mahdollista on! :)
 
vierailija
Minulla ei munatorvea ole poistettu, mutta se oli muuten tukkeutunut jostain syystä. Umpeutuminen paljastui kun tehtiin aukiolotutkimus, kun raskautta oltiin yritetty vuoden ajan. Toinen torvi oli kuitenkin auki, joten sanoivat että raskaaksi voi kyllä tulla, mutta se saattaa viedä vain vähän aikaa. Puolivuotta aukiolotutkimuksen jälkeen olin raskaana. Eli kyllä yhdelläkin voi onnistua, mutta kannattaa henkisesti varautua siihen ettei raskaus välttämättä ala kovin nopeasti.
 
Hei

Toisen munajohtimen poistaminen ei pienennä raskauden mahdollisuutta. Kun munasarjoja on kuitenkin jäljellä kahdet, ne tuottavat saman määrän munasoluja kuin ennen johtimen poistoakin. Poistetun johtimen luona sijaitsevasta munasarjasta kypsyvän munasolun on vain kuljettava hieman pidempi matka toisen, jäljelle jääneen, johtimen luo. Munajohdin ikäänkuin imuroi kypsyneen munasolun sen irrottua munasarjoista.

Tsemppiä ja valoisia ajatuksia! :)
 
Viiden ihanan äiti
Hei!
Mulla oli ennen esikoistani kohdunulkoinen, oikein pitkän kaavan kautta sisäisine vuotoineen ja leikkauksineen.
1,5vuotta myöhemmin tulin pienen tytön äidiksi ja kaikki meni tosi hyvin, hieman oli kipuilua vatsan arvissa.
Sittemmin 10v sisällä olen saanut viisi ihanaa pientä, eli kyllä sillä yhdelläkin raskautuu. Yksi raskaus tutkimusten mukaan sai alkunsa vieläpä siitä leikatusta puolesta, erikoislääkärin mukaan "Munasolu löytää kyllä tiensä". Onnea tulevaisuuteen!
 

Yhteistyössä