Yhdistelmät... kovat vai pehmeät?

  • Viestiketjun aloittaja kesävauva-05
  • Ensimmäinen viesti
kesävauva-05
Ajatuksenamme on ostaa yhdistelmävaunut, MUTTA kovalla vai pehmeällä kantokopalla? Monia kysymyksiä vailla vastauksia... esim. Lapsemme la on kesäkuussa, joten onko pehmeä kantokoppa liian kuuma? Jne jne... Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne =)
 
Meidän neiti syntyi viime kesäkuussa ja käytössämme oli pehmeä kantokassi. Mielestäni ei ollut kuuma, ainakaan meidän joka on Teutonian ja puuvillakankainen sisältä. Itse tykkäsin kovasti siitä sillä se oli kevyempi kantaa kerrostalon yläkertaan ja nyt talvella olemme käyttäneet sitä lämpäpussina kun siitä sai pohjan ja kahvat pois. Esikoisella oli käytössä kova koppa ja siitä tykkäsin kans mut jäi aika nopeasti pieneksi ja oli hiuikan painava kantaa.
 
äitä
Heippa.
Itse voin sen verran sanoa että sain elokuussa(-97) kasostytöt ja pehmeät kantokassit olivat kyllä aivan liian kuumat!
Nyt meidän pienimmällä( -03) on ollut kovakoppaiset yhdistelmät ja olen ollut enemmän kun tyytyväinen. ( vaikka poju syntyikin lokakuussa eli ei ollut kesävauva, mutta oli niin iso kokoinen että ei olisi kauan pehmeään koppaan mahtunut) :D
ystävä perheemme saivat heinäkuussa 3:n lapsensa ja he ostivat myös kovakoppaiset yhdistelmät ja poju on nyt mennyt vielä tähän asti kopassa. Ja ovat hekin olleet tyytyväiset, on mukavampi kun on kopassa tilaa että ilma vaihtuu kun vauva nukkuu suurimman osan ajasta kuitenkin kesälläkin vaunuissa.
Toivottavasti tästä oli jotain apua ;)
 
koppis
Mulle neuvoi vaunukaupan täti, että loppukevään/kesän vauvoille voi olla kova koppa parempi ja vilpoisempi ja pitäisi mahtua vielä talvellakin siiihen. Kevät ja talvivauvoille taas pehmeä parempi, kun kesällä ikää on jo sen verran että voi olla vaunussa ilman pehmeää pussia jos on kovin lämmin ja toisaalta mahtuu pehmeään pussiin vielä talvellakin. Tietysti nuo kaikki kantamiseen ja asumiseen liittyvät seikat vaikuttaa myös valintaan.
Itselle tulossa alkukevätvauva ja yhdistelmät pehmeällä kantokassilla on tuossa odottamassa.
 
Meidän tyty syntyi toukokuun lopussa 2004 ja olimme ostaneet yhdistelmät kovalla kantokopalla. kun kylmät ilmat ja pakkaset alkoivat marraskuussa niin tytypä ei sopinutkaan toppavaatteissa enää siihen koppaan vaan täytyi laittaa jo ratasosaan vaikka ikää oli vasta 6 kk.

joten kovin isoksi siinä ei mahdu vaavi olemaan. eikä meidän tyttö ole edes mikään "jättiläinen".

Itse ostaisin kevät/kesä vauvalle duopussin/pehmeän kantokopan. ja alkaa tuo puolivuotias jo olemaan sellainen et haluaa välillä jo istua eli ei enään viihdy välttämättä koko vaunuilu aikaa pitkällään. jää turhan lyhyeksi tuo kovan kantokopan käyttöikä.
 
kotiäitykkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 09:01 NäkymätönNinni kirjoitti:
Meidän tyty syntyi toukokuun lopussa 2004 ja olimme ostaneet yhdistelmät kovalla kantokopalla. kun kylmät ilmat ja pakkaset alkoivat marraskuussa niin tytypä ei sopinutkaan toppavaatteissa enää siihen koppaan vaan täytyi laittaa jo ratasosaan vaikka ikää oli vasta 6 kk.

joten kovin isoksi siinä ei mahdu vaavi olemaan. eikä meidän tyttö ole edes mikään "jättiläinen".

Itse ostaisin kevät/kesä vauvalle duopussin/pehmeän kantokopan. ja alkaa tuo puolivuotias jo olemaan sellainen et haluaa välillä jo istua eli ei enään viihdy välttämättä koko vaunuilu aikaa pitkällään. jää turhan lyhyeksi tuo kovan kantokopan käyttöikä.

meidän poika oli 5kk ikäsestä ratasosassa eikä tuon hullumpi ole :LOL:
ois kyllä koppaan mahtunu mutta heräs ulkona ollessamme niin halus jo kattelemaan...
itse ostaisin kova koppaset yhistelmät kesävauvalle.talvella just sopivan kokonen koppaan toppauksineen!
 
Meidän esikoinen syntyi kesällä ja meillä oli pehmeä koppa eikä todellakaan ollut liian kuuma, ja kun neiti oli pienikokoinen niin mahtui siihen koppaan vielä seuraavan talvenkin ihan hyvin.....ja onhan noiden pehmeiden kantokoppien koossa eroja, ei ole kaikki samankokoisia!! Tykkäsin pehmeästä kun on kevyempi kantaa ja menee pinempään tilaankin.
 
syysmamma-82 harmaan
me ostettii kovakoppanen,vaavi syntyny viime syyskuussa.ja tämän talven loppuun käytetään ainakin,on tosi tilava..ja toimi alussa kätevänä matkasänkynä ollessamme yökylässä.kaveri sai vauvan viime kesäkuussa ja vauva ei ole enää aikoihin mahtunu koppaan,sil on emmaljungat pehmeällä kopalla.
 
Miten niin kesävauvalle tulee liian kuuma pehmeässä kantokassissa? Meillä ainakin saa kantokassista irrotettua vetoketjulla sen päälliosan. Eli ei siellä tule sen kuumempi kuin kovassa kantokopassakaan. Mikä parasta, siitä saa tehtyä lämpöpussin!
 
äitä
Onhan se nyt selvä että kovassa kopassa ilma pääsee kirtämään ihan toisella tavalla kuin "vanutetussa" kantokopassa.
Itselläni kolme lasta ja siltä pohjalta tämä neuvo. kukin tehköön kuten parhaaksi näkee :D
 
Katso kuinka pitkiä ovat vanhemmat. Jos lapsi kasvaa kovaa vauhtia niin pehmeästä kantokopasta saa lämpöpussin talvella (ei todennäköisesti mahdu enään kumpaankaan), ja pehmeään kantokoppaan saa laitettua valjaat kun tukilevyt on poissa , eli istumaan nousu on helpompi.
Itsellä heinäkuussa syntynyt pitkä lapsi ja olen tyytyvainen valintaani.
 

Yhteistyössä