Yhdistelmävaunut urheilevalle perheelle

Heippa

Tarvitsen teidän apuanne. Meille syntyy toukokuussa esikoinen ja olemme aivan pulassa vaunuhankinnan suhteen. Onko teillä kokemuksia Gessleinin Swing-Fi vaunuista ja Emmaljungan Cerox-vaunuista? Ovatko hyvät? Entä onko muita varteen otettavia vaihtoehtoja?

kriteerit ovat:
- menevät pieneen tilaan
- yhdistelmät
- kestävät todella kovaa kulutusta, eli käymme päivässä kaksi kolme kertaa lenkillä (kaupungissa, maastossa ym.)
- kangas edes hieman sateen kestävää (aina ei jaksaisi alkaa vetämään sadesuojaa)
- kevyet, mutta tukevat (iso koira seurana)

Kiitän jo nyt teidän apua! :heart:

 
Ei kannata edes miettiä tuollasia perinteisiä yhdistelmiä. Tuollaiseen käyttöön Joggeri tyyliset vaunut vauvakopalla voisi olla ratkaisu..

Esim Phil & Teds sport
Quinny Speedi
Hauck
Kannattaa ihan suosiolla kattoo 3 pyöräisiä jos meinaa lenkkeillä ahkerasti ja haluaa ne pieneen tilaan.
 
Itsekin mietin ensiksi ovatko kolmipyöräiset tai yleensäkin kääntyväpyöräiset kiikkerät koiran kanssa. Meillä kaksikin tassuttelijaa ja ostimme kaverilta käytettynä ulkoilurattaiksi kolmepyöräiset Panther Junior rattaat. Ovat aivan mainiot. Jos koirat vähän sivulle vetävätkin, rattaat eivät ala kaatua, vaan kääntyvät mukana Kokemuksena pidän kolmipyöräisiä kääntyvällä etupyörällä parempana kuin kökköjä nelipyöräisiä, joiden kanssa aina täytyi pysähtyä kuin seinään, jos koirat lähtevät vähänkin sivulle nuuhkimaan. Lisäksi noissa PJ:n rattaissa on etuna pieni koko kasattuna, vaikka ovatkin muuten isot kunnon rattaat.
 
Suosittelen teille I'coo peak 4 air rattaita. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_100&products_id=442 Tuossa on linkki, josta näkee rattaitten toimintoja. Lenkillä nuo rattaat on tosi kätevät. Helppo juosta niiden kanssa ja maastossa tosi tukevat ja kuoppaisella tiellä ei kuopat tunnu matkaajalle hyvän jousituksen ansiosta. Kaupoissakin rattaat kääntyy helposta noiden kääntyvien etupyörien ansiosta. Rattaat ovat tarkoitettu moneen eri käyttöön. Suosittelen. Onnea valintaan.
 
On Emmaljungallakin kolmipyöräiset rattaat.. Emmaljunga Cangaroo...

Meilläkin tullaan aikanaan liikkumaan paljon ulkona lapsen kanssa, koska meille otettiin koira tuossa ennen joulua...
Meille tulee (toivottavasti käy tärppi) aikanaan Emmaljungan Edge Duot..
Ja autoon mahdollisesti Gracon Quoattro Deluxe matkarattaat...
 
Ääni Swing Fi:lle. On meinaan kevyt työntää, menee sormenpäillä eteenpäin. Kannattaa vertailla siis pyörien materiaalit ja laakerit myös. Menee koottuna järkevänkokoiseksi. Pystytään säätämään eri kokoisille työntäjille hyväksi. Ei kaadu, painopiste matalalla. Ei mennyt nurin vaikka liukastuin pahasti viikonloppuna jäisessä alamäessä ja ainoa paikka mistä pitää kiinni oli vaunut....

Kulkee hyvin niin asvaltilla, hiekassa, sorassa ja vastaavassa. Myös lumella ja jäällä kulkee hyvin. Pitkälläkään reitillä vaunujen työntäminen ei ole se raskain homma. Olen minä juurakoidenkin yli tuolla hyökkäysvaunulla metsässä mennyt. Silloin oli kyllä vauhti hitaampi.

Pitkäikäinen käyttää - teidän ei tarvitse hankkia kävelyretkiä varten toisia rattaita enää. Meillä poika täyttää kohta 3v ja hyvin mahtuu istumaan kuomun alle.
 
Mie tilasin Englannista just Bebe confort high trek rattaat ja aikeissa on juostakkin niiden kanssa. http://www.ebaby.co.uk/strollers/strollers-3-wheels/bebe-confort.html

Meillä on tähän asti ollu saadut retrovaunut, mutta jos alusta asti oisin tarttenu menopeliä, niin oisin varmaa tilannu noi kopan kanssa. Mulle oli rattaissa tärkeetä et saa lapsen nassun kumpaanki suuntaan (aika monis kolmipyöräsis lapsi katsoo vaan eteenpäin ratasosassa istuessa/maatessa), on kevyet ja jousituskin löytyy.

Suomessa noita myy enfantti ( http://www.enfantti.fi/product_info.php?cPath=63_83&products_id=1265 ), mut tosiaan halvemmallakin löytyy. Niihin sais vielä saman merkin turvakaukalonkin kiinni jos koko setin haluu ostaa. Tos koko setti. http://www.ebaby.co.uk/bebe-confort-1/bebe-confort-trio-high-trek-full-col-choco-mint.html
 
Meillä on nyt reilun vuoden ollut todella kovassa käytössä Hartan Top Line:t ja olen ollut tyytyväinen. Noilla on käyty päivittäin n.2 tunnin koiralenkillä säässä kuin säässä. Kalliomaastossa, leveillä metsäpoluilla, pururadoilla, mukulakivillä ja joskus paremmillakin teillä ja edelleen on jousitus kunnossa ja vaunut hyvät työntää.

- Olen huomannut, että heittoaisa on hyvä epätasaisessa maastossa. Jos vaunut meinaa jäädä kiinni ahtaalla polulla juurakkoon eikä ole tilaa kääntää, niin helpoiten ne saa irti heittämällä aisan toiselle puolelle ja vetämällä vaunut pois pahasta paikasta.
- Jarrulukituksen kanssa on pari kertaa käyny siten, että kivi on ollut sopivalla korkeudella ja lyönyt lukon päälle. Se on vähän ikävä ominaisuus.
- Aisan korkeutta saa säädettyä nivelestä. Minkä olen myös todennut hyväksi epätasaisessa maastossa. Välillä on hyvä työntää vähän matalampaa.
- Ihan keveimmät vaunut nämä eivät ole, mutta jämäkät ja ilmeisen kestävät. Kangas on kosteutta hylkivä. Ja vaikka meillä on tummat vaunut, niin eivät kuumene. Kangas heijastaa hyvin valoa ja lämpöä pois.

Kannattaa aika tarkkaan miettiä millaisissa maastoissa tulette kulkemaan. Mitä epätasaisemmassa liikutte sitä alempana kannattaa vaunuissa olla painopiste. Ja minusta hyvin kevyet ovat kiikkerät ohjata ja työntää poluilla. Kun vaunuissa on hiukan omapainoa ne on hiukan helpompi hallita. Mutta se on vain oma kokemukseni. Maastossa löysempi jousitus on parempi. Tasaisissa kaupunki/ ostoskeskus oloissa taas jäykempi on parempi.

Mutta mitkä vaunut valitsetkin, niin kiinnitä huomiota myös kuomuun. Ja siihen miten hyvin se suojaa auringolta istuvaa lasta. Koiran kanssa tulee varmasti ulkoiltua paljon kesällä vaunuillen. Itse kaipaisin hiukan pidempää aurinkolippaa. Muutenkin kannattaa eniten kiinnittää huomiota siihen millaiset vaunut ovat rattaina. Varsinaisina vaunuina ei tule kuitenkaan kauaa pidettyä, rattaina kauemmin.
 
kesä vauva tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja Vio-la:
Mie tilasin Englannista just Bebe confort high trek rattaat ja aikeissa on juostakkin niiden kanssa. http://www.ebaby.co.uk/strollers/strollers-3-wheels/bebe-confort.html

Meillä on tähän asti ollu saadut retrovaunut, mutta jos alusta asti oisin tarttenu menopeliä, niin oisin varmaa tilannu noi kopan kanssa. Mulle oli rattaissa tärkeetä et saa lapsen nassun kumpaanki suuntaan (aika monis kolmipyöräsis lapsi katsoo vaan eteenpäin ratasosassa istuessa/maatessa), on kevyet ja jousituskin löytyy.

Suomessa noita myy enfantti ( http://www.enfantti.fi/product_info.php?cPath=63_83&products_id=1265 ), mut tosiaan halvemmallakin löytyy. Niihin sais vielä saman merkin turvakaukalonkin kiinni jos koko setin haluu ostaa. Tos koko setti. http://www.ebaby.co.uk/bebe-confort-1/bebe-confort-trio-high-trek-full-col-choco-mint.html
Olisin kiinnostunut kuinka kaupan teko Suomeen onnistui. Sivustolla puhutaan vain Englantiin toimituksesta ja sen kustannuksista. Otitko yhteyttä sähköpostilla ja kysyit vai kuinka sait selville toimittavatko myös Suomeen? Itse olemme myös harkinneet Bebe Confortin koko setin tilaamista ja haluasimme tilata sen ulkomailta halvemman hinnan vuoksi. Paljonko on toimituskulut Suomeen? Osaisitko auttaa? Kiitos jo etukäteen!
 
Hankimme Teutonia Spirit S3:t ja olemme olleet niihin tosi tyytyväisiä. Olen jopa juossut niiden kanssa. Mallin saa joko käsijarrulla tai ilman. Käsijarru olisi varmasti rullaluistinhommissa hyvä. Hankimme itse myös kovan vaunukopan. Erityisen hyvää vaunuissa on se, että ne ovat niin kevyet ja menevät pieneen tilaan.

Hommasin vaunut Saksasta Baby Paradiesista. Teen nykyään tämän firman kanssa pienimuotoista yhteistyötä ja voin myydä heidän tuotteitaan erikoishintaan. Esim. http://www.babyparadies-shop.de/store/product_info.php?info=p3475_Teutonia-Verdecksportwagen-Spirit-S3-Dessin--3400-.html hintaan 446,45? + postikulut 18?. Samoilla postimaksuilla voit tilata niin paljon kuin haluat. Voin tarvittaessa auttaa myös tilausasiassa. Jos kiinnostaa, niin kysy lisää annamarleena@gmail.com
 

Yhteistyössä