Yhteinen harrastus vauvan kanssa - kokemuksia?

Moikka! Aattelin aloittaa vauvani kanssa yhteisen harrastuksen (14 vkoa). Onko jollain kokemusta jostain kivasta harrastuksesta ja erityisesti Helsingin läntiseltä pohjoisalueelta akselilta Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Malminkartano, Konala, (Leppävaara)? Kiitti vastauksista! :)
 
dddd
Kaikki nämä vauvaharrastukset ovat oikeasti äidin harrastuksia eli tee sitä, mikä itseäsi kiinnostaa. Vauva ei vielä harrastuksia kaipaa eikä ymmärrä niiden päälle.
 
vieras...
Me käytiin Mama&Baby-bailatinossa, josta tykkäsin. Minä sain liikuntaa ja vauva keikkui mukana, usein nukahti kantoreppuun.

Sit käytiin myös vauvajumpassa jossa se jumppaaja oli vauva. Mun vauva oli tuskin koskaan sopivalla tuulella, eli nukkui, söi tai teki jotain muuta, ja aikuisten jutustelulle siellä ei oikein ollut aikaa eli vertaistukikin jäi, mutta lorut, laulut ja leikit jäi kuitenkin mieleen, ja niistä oli paljon iloa kotona :)

Sen lisäksi käytiin jonkun kerran avoimessa päiväkodissa joka oli rajattu alle 1,5-vuotiaille, ja se olisi varmasti ollut paras paikka omien aikuiskontaktien saamiseksi, mutta löysin sen vähän liian myöhään.

Mutta niin kuin joku sanoikin, harrastus on SINULLE. Mikä sinusta olisi mukavaa ja luontevaa?
 
Kaikki nämä vauvaharrastukset ovat oikeasti äidin harrastuksia eli tee sitä, mikä itseäsi kiinnostaa. Vauva ei vielä harrastuksia kaipaa eikä ymmärrä niiden päälle.
Tuo on totta ja siksikin haluaisin löytää paikan, missä vauvan (ja äidin) tarpeita olisi tarpeeksi huomioitu. Olen tykännyt käydä kuntosalilla, mutten lähtisi sinne vauvan kanssa. Eipä sitä oikein yhdessä voi harrastaakaan. Mama&Baby-bailatino ja sen tyyliset jumpat kuulostais hyvältä :) jotain missä kuntoilla vauvan kanssa ja vois ehkä kokeilla uutta lajia..
 
no jaa
Tuo on totta ja siksikin haluaisin löytää paikan, missä vauvan (ja äidin) tarpeita olisi tarpeeksi huomioitu. Olen tykännyt käydä kuntosalilla, mutten lähtisi sinne vauvan kanssa. Eipä sitä oikein yhdessä voi harrastaakaan. Mama&Baby-bailatino ja sen tyyliset jumpat kuulostais hyvältä :) jotain missä kuntoilla vauvan kanssa ja vois ehkä kokeilla uutta lajia..
Mitäs jos vain haet sellaisen kuntosalin, jossa on babyparkki. Yrität katsoa ja säädellä käyntisi vauvan rytmiin sopivaksi niin että hän todennäköisimmin nukkuisi seuraavan tunnin, ja meet sinne kuntosalille.
 
Jumppari
Meiän seurassa on tarjolla vauvataekwondoa, mihin olen ajatellut itsekin meneväni mukulani kanssa. On kuulemma ollut oikein mukavan muikeaa, mutta hien kuitenkin saanu halutessaan pintaan. Treeneissä jumpataan, tehään lihaskuntoa ja kokeillaan lajin perusteita. Seuran sivuilla tarkempia tietoja aiheesta: http://www.taekwondourheilijat.fi/taekwondo/harjoitusryhmat/vauvataekwondo/
 
Viera s
MÄ kävin tuon nyt yksivuotiaani kanssa vauvakerhossa n. 4-kuisesta ja vauvauinnissa noin 6-kuisesta.

Tyttö tykkäsi aivan valtavasti uimisesta heti alkuunsa. Vesi on ihana elementti ja pisarat senkuin roiskuivat omalle ja muiden naamalle.

vauvakerhossa rupesi todenteolla viihtymään, kun pääsi ryömien eteenpäin. Ihan viimeisinä viikkoina ennen kesätaukoa oli niin mukavaa, kun samanikäisiä vauvoja oli vieretysten tutustumassa toisiinsa. Niistä leveistä hymyistä ei voi erehtyä, vauvat nauttivat tästä "harrastuksesta".

Toki minullakin äitinä oli kivaa, kun vauvalla oli kivaa :D
 
yhteinen harrastus
Meiän seurassa on tarjolla vauvataekwondoa, mihin olen ajatellut itsekin meneväni mukulani kanssa. On kuulemma ollut oikein mukavan muikeaa, mutta hien kuitenkin saanu halutessaan pintaan. Treeneissä jumpataan, tehään lihaskuntoa ja kokeillaan lajin perusteita. Seuran sivuilla tarkempia tietoja aiheesta: Vauvataekwondo - Taekwondourheilijat 2011
Mitäs se vauva siellä taekwondossa tekee? Onko oppinut jo paljonkin?
 
Jumppari
Niin, osaatko sanoa tarkemmin, mitä vauvat tekee tunnilla? Minkälainen laji taekwondo on?
Vauva toimii lämmiteltäessä ja lihaskuntoa treenattaessa lisäpainona. Muissa harjoitteissa huomioidaan hassutteluin sun muin aktivoivammilla tavoin. En osaa aivan tarkkaa sanoa, ennen kuin parin viikon päästä, kun kurssi alkaa :)

Taekwondo on erityisesti urheilulaji, jossa oppii potkimaan. Lajissa kehittyy kivasti kestävyys ja lihaskunto, erityisesti jalat ja keskivartalo ovat koetuksella :)
 

Yhteistyössä