yhteishuoltajuus

  • Viestiketjun aloittaja yhteishuoltaja
  • Ensimmäinen viesti
voi sentään
eihän tässä oikeasti riidellä edes rahasta. yksinhuoltaja (missä vaiheessa kahdesta yhteishuoltajasta tulee toisesta yksinhuoltaja ja toisesta eronnut tai vapaa?)on jotenkin vielä epäselvä rooli tässä yhteiskunnassa.

paljon näkee keskustelua että onko yh-äiti köyhä vai ei. saaako yh-äiti käydä baarissa vai ei. onko todellinen uhri yh-äiti vai miehen uusi.

anteeksi ilmaus, mutta tämä on niin tyypillistä naisten tapaa käsitellä suhteita joissa on todella monta mutkaa. koko tässä pyörityksessä loppujen lopuksi ne ovatkin ex-vaimo ja nykyinen vaimo jotka ovat toistensa kurkussa kiinni. mies on ikään kuin tahdoton möykky josta kumpikin yrittää saada jotain irti; toimeentuloa, isyyttä ja läsnäoloa.

todennäköiseti tilanne on niin että molemmissa talouksissa on pula rahasta ja näinpä ollaan köyhä toisen köyhän kurkussa.

Mistä löytyisi se kuuluisa naisten välinen solidaarisuus ettei pilattaisi omaa ja lasten elämää jostain luitimista tapellessa.

kaikkeen löytyy sovinto ja sopimukset joita jokainen noudattaa kun on ne hyväksynyt. ne pitää pitää mutta enempää ei tarvitse tehdä. jos ahdistaa sopimukset voi tarkistaa niin rahat kuin tapaamiset

PEACE SISTERS!!!!
 
vähän jatkoa
minulla on ollut "onni" kokeilla ns molempia puolia. olen ollut sekä se jätetty vaimo että uusi vaimo ja sanon että ainakin minä vasta molempia puolia kokeiltuani tajusin sitä toista osapuolta. tahdoin tai en.

ex-vaimo joka soittelee ja pyytää rahaa ,elatusmaksujen lisäksi, ei ole päässyt irti miehestä vaan heillä on vielä ero kesken. uusi vaimo joka sutena kärttää miehen ja exän lastenhoito pyöritystä tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja epävarmaksi suhteessa.

ehkä myös miehen hoitaa omat asiansa eikä työntäisi ongelmaa "naisilleen" ratkaistavaksi....

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 11:03 voi sentään kirjoitti:
eihän tässä oikeasti riidellä edes rahasta. yksinhuoltaja (missä vaiheessa kahdesta yhteishuoltajasta tulee toisesta yksinhuoltaja ja toisesta eronnut tai vapaa?)on jotenkin vielä epäselvä rooli tässä yhteiskunnassa.

paljon näkee keskustelua että onko yh-äiti köyhä vai ei. saaako yh-äiti käydä baarissa vai ei. onko todellinen uhri yh-äiti vai miehen uusi.

anteeksi ilmaus, mutta tämä on niin tyypillistä naisten tapaa käsitellä suhteita joissa on todella monta mutkaa. koko tässä pyörityksessä loppujen lopuksi ne ovatkin ex-vaimo ja nykyinen vaimo jotka ovat toistensa kurkussa kiinni. mies on ikään kuin tahdoton möykky josta kumpikin yrittää saada jotain irti; toimeentuloa, isyyttä ja läsnäoloa.

todennäköiseti tilanne on niin että molemmissa talouksissa on pula rahasta ja näinpä ollaan köyhä toisen köyhän kurkussa.

Mistä löytyisi se kuuluisa naisten välinen solidaarisuus ettei pilattaisi omaa ja lasten elämää jostain luitimista tapellessa.

kaikkeen löytyy sovinto ja sopimukset joita jokainen noudattaa kun on ne hyväksynyt. ne pitää pitää mutta enempää ei tarvitse tehdä. jos ahdistaa sopimukset voi tarkistaa niin rahat kuin tapaamiset

PEACE SISTERS!!!!

niin ehkä joissakin on näin ,mutta uskon että ani harvassa kuitenkin!!
esim meillä voin sanoa että olemme varmasti keskitasoa paremmin toimeen tulevia, rahasta ei ole pulaa!! mutta se mikä minua #&%?$!* oli tuo miehen eän ainainen rahan ruikuttaminen mikään ei olisi riittänyt hänelle vaan kaikki!! mitä itse teki rahan eteenEI MITÄÄN EI EDES TÖISSÄ VIITTI KÄYDÄ!! niin hiukan pistää vihaksi me emme ole mikään pankki!! kyllä joo olen todella niin julma että käytän ihan itse hankkimani rahat ihan itseeni ja omaan perheeseni!! jos kerran halua lapsilleen hyvää miksei myös itse tee asian eteen jotain!! miksi sen pitää olla aina vain isä joka antaa kaiken!!
ja on ihan selvää että miehen nykyinen vaimo hermostuu ,totta hel..tesissä sinäkin jos joku koko ajan vain ruikuttaa ja vitisee!! ei sellaista kukaan jaksa!! ja kuten on mmonesti sanottu eipä kukaan maksa tukia isälle pitää hänkin lapsia luonaan ja ostaa ruokaa leluja ym.. lapsille luokseen!! eipä kommentoi yht tätä!!! eikä kuljettaminenkaan ole ilmaista!! ja niin naurettavaa kuin onkin sekin on ihan sossun keksintö että tapaava osapuoli kuskaa!!! sellaista lakia kun ei todellakaan ole ja siihen ei ole pakko suostua!!! tottakai sossu pitää aina äidin puolta!!! ettei vaan se yh äiti nyt joudu tekemään mitään!!
no me emme yksin kuljeta nyt se loppui meille mieheni ei enää jaksa ajaa 500 sataa kilsaa viikonloppuna!! no sossu saa keksia muun ratkaisun!!!
 


niin ehkä joissakin on näin ,mutta uskon että ani harvassa kuitenkin!!
esim meillä voin sanoa että olemme varmasti keskitasoa paremmin toimeen tulevia, rahasta ei ole pulaa!! mutta se mikä minua #&%?$!* oli tuo miehen eän ainainen rahan ruikuttaminen mikään ei olisi riittänyt hänelle vaan kaikki!! mitä itse teki rahan eteenEI MITÄÄN EI EDES TÖISSÄ VIITTI KÄYDÄ!! niin hiukan pistää vihaksi me emme ole mikään pankki!! kyllä joo olen todella niin julma että käytän ihan itse hankkimani rahat ihan itseeni ja omaan perheeseni!! jos kerran halua lapsilleen hyvää miksei myös itse tee asian eteen jotain!! miksi sen pitää olla aina vain isä joka antaa kaiken!!
ja on ihan selvää että miehen nykyinen vaimo hermostuu ,totta hel..tesissä sinäkin jos joku koko ajan vain ruikuttaa ja vitisee!! ei sellaista kukaan jaksa!! ja kuten on mmonesti sanottu eipä kukaan maksa tukia isälle pitää hänkin lapsia luonaan ja ostaa ruokaa leluja ym.. lapsille luokseen!! eipä kommentoi yht tätä!!! eikä kuljettaminenkaan ole ilmaista!! ja niin naurettavaa kuin onkin sekin on ihan sossun keksintö että tapaava osapuoli kuskaa!!! sellaista lakia kun ei todellakaan ole ja siihen ei ole pakko suostua!!! tottakai sossu pitää aina äidin puolta!!! ettei vaan se yh äiti nyt joudu tekemään mitään!!
no me emme yksin kuljeta nyt se loppui meille mieheni ei enää jaksa ajaa 500 sataa kilsaa viikonloppuna!! no sossu saa keksia muun ratkaisun!!!

[/quote]

[/quote]

Oletko todella sitä mieltä, että yh äiti ei joudu tekemään mitään?

Anteeksi, mietin vain, mitä teette, jos olette paremmin toimeentulevia. Olen itse akateemisesti koulutettu, keskituloa parempi palkka. Tuttavapiirissä, jossa erilaisa akateemisia koulutuksia, ei puhuta Sinun tyylilläsi.
 
hmmm
eihän silloin ongelma ole elatusmaksuissa jos ex vaimo kitisee. eikö silloin ongelma ole kitisevä ex vaimo?

minulle ainakin lastenvalvoja "määräsi" kuljetukset puoliksi. harvemmin kai näitä sossu pyörittelee, vai mitä.

aika hienoa jos voisi pistää exät vaikka kaivokseen töihin että ne tienasivat enemmän rahaa ja elatusmaksut pienenisi. kuten me kaikki tiedämme yksinhuoltaja ei ole ammatti vaikka anssi kela niin laulaakin.

aika komeaa sitä olisikin elää normaalikokoisilla elatusmaksuilla.

mistä tämä kauhea raivo ja katkeruus? jokainen on velvollinen elättämään omat jälkeläisensä.

ei se koulutus tässä auta suuntaan eikä toiseen ja vaikka taskussa on parikin akateemista tutkintoa, en katso että siitä olisi mitenkään apua näissä uusioperhepyörityksissä.
 
Onkos kukaan koskaan ajatellut asiaa näiden uusioperheiden miesten kannalta. Esim. mulle exä maksaa 118?/lapsi, nyt olen hoitovapaalla kuopuksen kanssa, joka on siis tämän "uuden miehen" lapsi. Ja kuten kaikki tietävät, ei kotihoidontuella hurrata. Ja ihan ilman kitinöitä ja raivonpurkauksia exääni kohtaan joka niin nihkeesti lompakkonsa nyörejä raottelee, tämä nykyinen osallistuu näiden vain minun lasteni elättämiseen! Mitäs sit jos ei suostuiskaan osallistumaan? Exältähän ei saa pyytää eikä vaatia lisää elaria, se on merkki siitä että olen ahne ex ämmä joka vaan makaa per.se homeessa kotona. Ainut vaihtoehto ois sit pistää kuopus hoitoon ja alkaa etsimään työpaikkaa. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:41 vieras kirjoitti:
niin ehkä joissakin on näin ,mutta uskon että ani harvassa kuitenkin!!
esim meillä voin sanoa että olemme varmasti keskitasoa paremmin toimeen tulevia, rahasta ei ole pulaa!! mutta se mikä minua #&%?$!* oli tuo miehen eän ainainen rahan ruikuttaminen mikään ei olisi riittänyt hänelle vaan kaikki!! mitä itse teki rahan eteenEI MITÄÄN EI EDES TÖISSÄ VIITTI KÄYDÄ!! niin hiukan pistää vihaksi me emme ole mikään pankki!! kyllä joo olen todella niin julma että käytän ihan itse hankkimani rahat ihan itseeni ja omaan perheeseni!! jos kerran halua lapsilleen hyvää miksei myös itse tee asian eteen jotain!! miksi sen pitää olla aina vain isä joka antaa kaiken!!
ja on ihan selvää että miehen nykyinen vaimo hermostuu ,totta hel..tesissä sinäkin jos joku koko ajan vain ruikuttaa ja vitisee!! ei sellaista kukaan jaksa!! ja kuten on mmonesti sanottu eipä kukaan maksa tukia isälle pitää hänkin lapsia luonaan ja ostaa ruokaa leluja ym.. lapsille luokseen!! eipä kommentoi yht tätä!!! eikä kuljettaminenkaan ole ilmaista!! ja niin naurettavaa kuin onkin sekin on ihan sossun keksintö että tapaava osapuoli kuskaa!!! sellaista lakia kun ei todellakaan ole ja siihen ei ole pakko suostua!!! tottakai sossu pitää aina äidin puolta!!! ettei vaan se yh äiti nyt joudu tekemään mitään!!
no me emme yksin kuljeta nyt se loppui meille mieheni ei enää jaksa ajaa 500 sataa kilsaa viikonloppuna!! no sossu saa keksia muun ratkaisun!!!
[/quote]

Oletko todella sitä mieltä, että yh äiti ei joudu tekemään mitään?

Anteeksi, mietin vain, mitä teette, jos olette paremmin toimeentulevia. Olen itse akateemisesti koulutettu, keskituloa parempi palkka. Tuttavapiirissä, jossa erilaisa akateemisia koulutuksia, ei puhuta Sinun tyylilläsi.

[/quote]
EIKÄ NÄKÖJÄÄN JÄRKEÄKÄÄN!!! minäkin tiedän paljon hyvätuloisia ihmisiä ilman akateemisia koulutuksia!!! kuten esim me ja monia ystäväpiirissämme!! ja ihan normaalia työtä tehdään!! ei se koulutus tee susta yhtään parempaa ihmistä tee #&%?$!*ärkeilevän jupin ehkä!!
jaa juu kyllä meidän tapauksessa äiti ei todellakaan tee yhtään mitään!!! kuten varman monissa muissakin tapauksissa, kuten ylläkin on mainuttu!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:41 vieras kirjoitti:
niin ehkä joissakin on näin ,mutta uskon että ani harvassa kuitenkin!!
esim meillä voin sanoa että olemme varmasti keskitasoa paremmin toimeen tulevia, rahasta ei ole pulaa!! mutta se mikä minua #&%?$!* oli tuo miehen eän ainainen rahan ruikuttaminen mikään ei olisi riittänyt hänelle vaan kaikki!! mitä itse teki rahan eteenEI MITÄÄN EI EDES TÖISSÄ VIITTI KÄYDÄ!! niin hiukan pistää vihaksi me emme ole mikään pankki!! kyllä joo olen todella niin julma että käytän ihan itse hankkimani rahat ihan itseeni ja omaan perheeseni!! jos kerran halua lapsilleen hyvää miksei myös itse tee asian eteen jotain!! miksi sen pitää olla aina vain isä joka antaa kaiken!!
ja on ihan selvää että miehen nykyinen vaimo hermostuu ,totta hel..tesissä sinäkin jos joku koko ajan vain ruikuttaa ja vitisee!! ei sellaista kukaan jaksa!! ja kuten on mmonesti sanottu eipä kukaan maksa tukia isälle pitää hänkin lapsia luonaan ja ostaa ruokaa leluja ym.. lapsille luokseen!! eipä kommentoi yht tätä!!! eikä kuljettaminenkaan ole ilmaista!! ja niin naurettavaa kuin onkin sekin on ihan sossun keksintö että tapaava osapuoli kuskaa!!! sellaista lakia kun ei todellakaan ole ja siihen ei ole pakko suostua!!! tottakai sossu pitää aina äidin puolta!!! ettei vaan se yh äiti nyt joudu tekemään mitään!!
no me emme yksin kuljeta nyt se loppui meille mieheni ei enää jaksa ajaa 500 sataa kilsaa viikonloppuna!! no sossu saa keksia muun ratkaisun!!!
[/quote]

Oletko todella sitä mieltä, että yh äiti ei joudu tekemään mitään?

Anteeksi, mietin vain, mitä teette, jos olette paremmin toimeentulevia. Olen itse akateemisesti koulutettu, keskituloa parempi palkka. Tuttavapiirissä, jossa erilaisa akateemisia koulutuksia, ei puhuta Sinun tyylilläsi.


[/quote]
:LOL: :LOL: :LOL: :kieh: ja siis vain akateemisesti koulutettu voi tienata!!?? ei voi muuta sanoa että voi elämän kevät vaan sullekin ja akateemiselle tyhjänpäiväselle elämällesi!!! :LOL:
 
oho
tästähän kehittyy kohta luokkasota!

tuo on kyllä totta että kukaan ei paljon mieti ns uutta miestä. hän usein on ottanut tietoisesti "koko paketin" ja maksaa kuluja miettimättä mikä on oma lapsi ja mikä vaimon. miksi miehet näyttävät sopeutuvan uusioperheen elatusmutkiin helpommin?
 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 22:32 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:41 vieras kirjoitti:
niin ehkä joissakin on näin ,mutta uskon että ani harvassa kuitenkin!!
esim meillä voin sanoa että olemme varmasti keskitasoa paremmin toimeen tulevia, rahasta ei ole pulaa!! mutta se mikä minua #&%?$!* oli tuo miehen eän ainainen rahan ruikuttaminen mikään ei olisi riittänyt hänelle vaan kaikki!! mitä itse teki rahan eteenEI MITÄÄN EI EDES TÖISSÄ VIITTI KÄYDÄ!! niin hiukan pistää vihaksi me emme ole mikään pankki!! kyllä joo olen todella niin julma että käytän ihan itse hankkimani rahat ihan itseeni ja omaan perheeseni!! jos kerran halua lapsilleen hyvää miksei myös itse tee asian eteen jotain!! miksi sen pitää olla aina vain isä joka antaa kaiken!!
ja on ihan selvää että miehen nykyinen vaimo hermostuu ,totta hel..tesissä sinäkin jos joku koko ajan vain ruikuttaa ja vitisee!! ei sellaista kukaan jaksa!! ja kuten on mmonesti sanottu eipä kukaan maksa tukia isälle pitää hänkin lapsia luonaan ja ostaa ruokaa leluja ym.. lapsille luokseen!! eipä kommentoi yht tätä!!! eikä kuljettaminenkaan ole ilmaista!! ja niin naurettavaa kuin onkin sekin on ihan sossun keksintö että tapaava osapuoli kuskaa!!! sellaista lakia kun ei todellakaan ole ja siihen ei ole pakko suostua!!! tottakai sossu pitää aina äidin puolta!!! ettei vaan se yh äiti nyt joudu tekemään mitään!!
no me emme yksin kuljeta nyt se loppui meille mieheni ei enää jaksa ajaa 500 sataa kilsaa viikonloppuna!! no sossu saa keksia muun ratkaisun!!!
Oletko todella sitä mieltä, että yh äiti ei joudu tekemään mitään?

Anteeksi, mietin vain, mitä teette, jos olette paremmin toimeentulevia. Olen itse akateemisesti koulutettu, keskituloa parempi palkka. Tuttavapiirissä, jossa erilaisa akateemisia koulutuksia, ei puhuta Sinun tyylilläsi.


[/quote]
EIKÄ NÄKÖJÄÄN JÄRKEÄKÄÄN!!! minäkin tiedän paljon hyvätuloisia ihmisiä ilman akateemisia koulutuksia!!! kuten esim me ja monia ystäväpiirissämme!! ja ihan normaalia työtä tehdään!! ei se koulutus tee susta yhtään parempaa ihmistä tee #&%?$!*ärkeilevän jupin ehkä!!
jaa juu kyllä meidän tapauksessa äiti ei todellakaan tee yhtään mitään!!! kuten varman monissa muissakin tapauksissa, kuten ylläkin on mainuttu!!


[/quote]

Täällä keskustellaan kovin ala-arvoisella tyylillä. Niin muuten, miksi naiset toistensa kimpussa, miestensä asioita nokkien, tuskin miehet sentään vastaavaa tekevät?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 22:30 juuh kirjoitti:
ehkä siksi että nämä exät tekevät tahallaaa toisten elämästä #&%?$!*ä!!! se pistää jossain vaiheessa vihaks!!
Ei pidä yleistää. Täällä valittaa vaan ne nyxät joita v.......aaa. miehen eksät. Oisitte miettiny etukäteen kenen kanssa ootte!
 
juuri näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 23:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 22:30 juuh kirjoitti:
ehkä siksi että nämä exät tekevät tahallaaa toisten elämästä #&%?$!*ä!!! se pistää jossain vaiheessa vihaks!!
Ei pidä yleistää. Täällä valittaa vaan ne nyxät joita v.......aaa. miehen eksät. Oisitte miettiny etukäteen kenen kanssa ootte!
Niinpä.Kun nyxät peräänkuuluttavat ex:ien vastuuta jopa täysin itsenäisesti, niin missä lie heidän oma vastuunsa, kun ottavat miehen, jonka rahoista kuukausittain osa napsahtaa sen ex:n tilille...Ja toteuttakaa omaa mantraanne, eli lapsistanne (yhteisistäkin) se suurin vastuu, myös taloudellisesti.
 
ettkö omista vähääkään itsekunnioistusta? siis ihan oikeasti minä en ainakaan kehtaisi ruikuttaa toiselta rahaa!! hävettävää!!! vaikka kuinka sitten selittäisi että mee lapsiin!! varsinin kun saa jo elareita!!minusta on nöyryyttävää jos pitää ruikuttaa rahaa!! ihan varmasti se toinen sitä antaa jos sitä haluaa!! ja varsinkaan kun sitä ei ole pakko antaa!! on eletettävä sillä mitä saa niin valitettavaa kuin se onkin!! toisilla menee hyvin ja toisilla ei! pitää vaan mennå eteenpäin eikä jäädä roikkumaan menneeseen!! koska on selvää että ne toisen rahat on sen toisen rahat, jolle et voi mitään, ja hän antaa tai on antamatta elareiden lisäksi rahaa!! ja iham mielenkiinnosta miksi se isän nykyinen aina on paha`? kateuttako? tottakai he perheenä käyttävät rahaa yhdessä!! samalla tavalla kuin sinä silloin joskus!! miksi tilanteen nyt sitten pitäisi muuttua?? pitäisi järjenkin sanoa että tottakai heille perheenä sitä rahaa kuuluu enemmän kuin edellisenliiton lapsiin, kuitenkin varmasti ihan tasapuolisesti, on selvää että perhe jossa on esim. 5 ihmistä menee enemmän rahaa kuin esim kahteen lapseen yksistään!!!!
miksi ei voi päästää menemään sitä entistä vaan pitää väkisin roikkua!!
sillän ihan vaab itdän pari tuttua jotka pitävät pilkkanaan porukassa näitä rahaakerjääviä entisiä!! ja se säälittää!! siksi en itse ikinä moiseen menisi sen verta pitäisi löytyä selkärankaa!! koska pienmmälläkin toimeen tulee!!! olkaa onnellisia että ne lapset ovat eillä, eikä sillä toisella!! ja te olisitte "pohjaton pankki"!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 18:26 vierailija kirjoitti:
ettkö omista vähääkään itsekunnioistusta? siis ihan oikeasti minä en ainakaan kehtaisi ruikuttaa toiselta rahaa!! hävettävää!!! vaikka kuinka sitten selittäisi että mee lapsiin!! varsinin kun saa jo elareita!!minusta on nöyryyttävää jos pitää ruikuttaa rahaa!! ihan varmasti se toinen sitä antaa jos sitä haluaa!! ja varsinkaan kun sitä ei ole pakko antaa!! on eletettävä sillä mitä saa niin valitettavaa kuin se onkin!! toisilla menee hyvin ja toisilla ei! pitää vaan mennå eteenpäin eikä jäädä roikkumaan menneeseen!! koska on selvää että ne toisen rahat on sen toisen rahat, jolle et voi mitään, ja hän antaa tai on antamatta elareiden lisäksi rahaa!! ja iham mielenkiinnosta miksi se isän nykyinen aina on paha`? kateuttako? tottakai he perheenä käyttävät rahaa yhdessä!! samalla tavalla kuin sinä silloin joskus!! miksi tilanteen nyt sitten pitäisi muuttua?? pitäisi järjenkin sanoa että tottakai heille perheenä sitä rahaa kuuluu enemmän kuin edellisenliiton lapsiin, kuitenkin varmasti ihan tasapuolisesti, on selvää että perhe jossa on esim. 5 ihmistä menee enemmän rahaa kuin esim kahteen lapseen yksistään!!!!
miksi ei voi päästää menemään sitä entistä vaan pitää väkisin roikkua!!
sillän ihan vaab itdän pari tuttua jotka pitävät pilkkanaan porukassa näitä rahaakerjääviä entisiä!! ja se säälittää!! siksi en itse ikinä moiseen menisi sen verta pitäisi löytyä selkärankaa!! koska pienmmälläkin toimeen tulee!!! olkaa onnellisia että ne lapset ovat eillä, eikä sillä toisella!! ja te olisitte "pohjaton pankki"!!
No niinhän tässä ollaankin pohjattomia pankkeja, vaikka lapset mun luona asuukin :D Noloa se on sekin, että pistää omat juttunsa esim. lasten opiskelun edelle, mut onneks ei oo mun häpee.
 
Täällä saa sellaisen kuvan että kaikki yksinhuoltaja naiset ovat rahanahneita ruikuttajia. Varmasti sellaisiakin on mutta ei tosiaan kaikki. Itse en ole saanut edes elareita isältä vaan ne on tullut kaupungilta. En ole olut yhteydessä mitenkään isään saatika olisin rahaa ruikuttanut.

Suurin osa yksinhuoltajista on ihan tavallisia ihmisiä jotka käy töissä eivätkä makaa pérseellään himassa. Mutta eipä täällä näy ihmisiä kehumassa kuinka hyvin asiat hoituu.

Täällä vaan haukutaan.

Mutta tässäkin haukkuja määrässä on varmasti niitä tulevia yksinhuoltajia ainakin muutama ja heille toivon sitten jaksamista kun asia onkin omalla kohdalla.
 
korostan
että en todellakaan haluu yleistää, ja itsekkin tiedän useita yh:a jotka käyvät töissä ja ovat todella kovilla lasten kanssa!!!! ja ovat YKSIN!!!

sitä en sitten ymmärrä, meidän tilanteessa ollaan uusperhe, 1 yhteinen ja miehen poika, joka meillä vähint.10 pvää kk:ssa! miehellä ja exällä yhteishuoltajuus!! mutta tämä exän rahanahneus, ja selvä rahastus lapsella on törkeää, ja MINÄ NYKSÄNÄ en valita kun mies tietysti maksaa elarit, ja osallistuu paljon muuhunkin, minä haluun kritisoida tätä rahastamista!!! ja kuinka pitkälle ahneuksissaan on menemään,ja lasten kustanuksella!!!

eli mies maksaa hyvät elatusmaksut, 170e kk:ssa sekä matkakulut, ja maksaa lapsen harrastukset ja niihin tarvittavan bussilipun jne..ja mielellään maksaakin!!

mutta joka vko tulee useita puheluita, "pitää ostaa lapselle toppapuku, mutta maksaa yli 100e että laitatko ainakin puolet"..johon mieheni vastaa etteikö halvempaa löydy, että aika kallis toppapuku..exän kommentti,haluutko että lapses kulkee ryysyissä, ihan sama jos teillä (minun ja mieheni lapsi) kulkee halppiskuteissa, mutta etis ansaitsee parasta!!!

kun vauvamme syntyi, MINÄ ostin istuimen ja vaunut, tuli puhelu, kun TEILLÄ varaa ostaa uudet kalliit vaunut ja vehkeet. on sitten varaa ostaa etikselle sitä ja tätä!! :eek:

kun MINÄ sain lahjaksi 2hengen ulkomaanmatkan, johon päätimme lähtee mieheni kanssa kahdestaan, niin etis ois pitänyt ottaa mukaan, ettei tule paha mieli, ja maksaa vielä se matka!!! yhteisemme oli mummolassa hoidossa!!!

kun yhteisemme sai mummolasta pyörän synttärilahjaksi, tuli puhelu että etis tarttee kanssa!!!! ei ees vaivautunut selvittämään ettei mieheltäni kulunut lanttiikaan tähän pyörään!!!!

nyt etis tarttee tietokoneen, kun onhan meilläkin..mutta eihän äidillä ole rahaa,mies sentään käy töissä, ja jos on varaa ostaa itsellekin kone, niin miksei etikselle!!!!

me olemme ajattelemattomia, ajelemme 2 autolla, ja asumme omakotitalossa,joka sekin vielä pankin ja kauan..toinen auto on minun, ja itse maksan kustannuksetkin siitä!
mieheni maksaa olematonta elarii exän mielestä, ja meillä VARAA tähän kaikkeen, että ajattelis nyt poikaansakkin vähän!!!!

hallloooo, eikö ex rouvalla ole mahista omaan taloon, hakee lainaa kuten mekin, jos saa..hänelläkin on auto,mutta haluisko 2 kun meilläkin on!

siis tässä vain muutama esimerkki tästä vertailusta, suorastaan hiekkalaatikko käytöksestä!!!
onko se pelkästään isän vastuulla että lapsella on elintasoo, edes minkäänlaista..kun ei niitä toppapukuja ym sitten osteta ollenkaan jos ei rahaa kilahda tilille ylimäärästä!! :eek:

koitimme joskus kierrättää etiksellä saamammiamme vaatteita, jotka eivät sopineet yhteisellemme,tuli katkera viesti,että luulemmeko että hänen lapsensa kulkee vanhoissa rytkyissä, että on isällä pokkkaa!!! niinkö vähän ajattelee lastaan, ettei uusia osta!!!
jaa kyllä kelpas tolle yhteiselle mukisematta, ja ei se keppikerjäläistä muistuta..
tässä vaan yksi esimerkki mitä voi olla ahneus ja toisen omasta kateellisuus,sekä yhtään ei voi jäädä huonommaksi ainakaan, mutta yhtään ei olla valmiita itse panostamaan.. :eek:
mun mielsetä tuo on jo älytöntä!!!
ja minä en rutise kuinka mieheni maksaa lapsensa elannosta, se on tosi hieno juttu!!! meinaan minä tienaan itse rahani, ja pärjään ilman mieheni tilipussi varsin mainiosti!!! vaikka toki me jaammekin kuluja, kun yhteisiä ovat!!!
 
en mä usko että kukaan siitä valitta että mies lapsestaam maksaa vaan siitä että kun mikään ei riitä!! tulee väsymys!! kun olet vuosi tolkulla kuunnellut samaa vinkunaa!! en minä tietenkään yleistä on monelaista ihmistä ja moneen junaan!! mutta uskon että ne jotka täällä kirjoittavat se on todella on ongelmana tuo ex ja hänen temppunsa!! ja ihan varmasti ihan jokaista alkaa jossain vaiheessa tuo #&%?$!*, ei kannata tulla väittään muuta ennenmin tai myöhemmin.. mu on kyllä sit täyttä jeesustelua!! pärjäänminäkin ilman miestänikin ei siinä!! mutta joo tuo exän touhu alkoi jossain vaiheessa #&%?$!* kun se alkoi turhan paljon vaikuttaa perheen elämään ei siis raha vaan soittelut mihin kellon aikaan tahansa ym... mutta niinkuin sanottu jokainen elää tulojensa mukaan!! lapsi ei ei ole rahastuskone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
sama
täällä,mua ahdistaa ja ketuttaa suorastaan suututtaa tuo ahneus rahaan ja tavaraan, ei todellakaan se elatusmaksujen ja joihinkin kuluihin osallistuminen!!! tarkoitan nimenomaan JOIHINKIN, kun ei ainakaan meillä mies saa sanoo mielipidettään yhtään hankintaan,ja hintaan, se on maksettava tai sitten ollaan jo niin huonoo isää,ja kelpaa haukkuu nykynen ja yhteiset lapset,kun ei vastuuntunnoton isä osta etälapselleen kaikkee mitä EXÄ pyytää!!!!
kyllä mä ymmärrän että lapsi kuluttaa, ja elatusmaksut ei aina riitä kattamaan edes sitä puolikasta osuutta, mutta eikö sitä voi silti olla tyytyväinen edes johonkin!!!???
ei meilläkään lapset saa kaikkee mitä keksivät pyytää,ei meidän tienesteillä hankita joka kk:si hienoja vaatteita ja leluja, ja matkustella sinne tänne!!! meillä eletään tasan kulujen mukaan, ja välillä jopa valitetaan kun on tiukkaa!!!


sitten on tämmä rouva ääripää-exä..joka maksattas miehellä kaiken, jopa lasten harrastuksiin kuluvat bensat!!! :eek: kun HÄN kuskaa mies maksaa..mutta kun mies kuskaa, maksaa hän MYÖS bensat!

tyttö halusi rippileirille ulkomaille, exäpä oli luvannut että isi kyllä maksaa matkan, kyllä sen verran pitää löytyy OMALLE LAPSELLE!!! vaan kun ei löytynyt, exähän jopa sanoi että haeppa vaikka lainaa!!! sitten se oli täysin isän syy kun ei rippileirille löytynyt rahottajaa, kun ei se äitikään maksanut matkaa, kun ei ollut rahaa, ja nyt tytöllä edelleen katkeruus isää kohtaan, kun ei maksuanut vaikka lupasi (huom! exä lupasi)!!!

mutta tämmöstä tää on, ja tästä ei tietty pitäis ees narista, varsinkaan minun!!! no narisen ja kummastelen ihmisten käytöstä!!! musta ainakin on hienoo, kun lapsellani on isä, vaikkemme yhdessä asukkaan, isä tapaa lastaan usein, ja heillä on ihana suhde! kivakun isä välillä ostaa jotain lapselle, ja lapsikin on riemuissaan,ei tartte mitään suurta kun on jo ilo ylimillään!!! elatusmaksuja meillä ei maksella,sillä lapsi lähes yhtä paljon molemmilla!!! mun mielestä ihan reilua näin! toki mieheni osallistuu harrastuksiin ja kuskaamisiin, mutta sen tekee ihan omasta aloitteesta! en oo ikinä PYYTÄNYT tai VAATINUT mieheltä mitään rahallisesti, mutta hän on HYVÄ ISÄ!!! mulle riittää se! ja kumpikin elämme uusperhettä tahoilamme, ja olemme väleissä lapsen takia! toimii hyvin!

mutta tuo oman miehen exä on sitten tätä luokkaa että lapsella tienataan, ja kaikki maksatetaan isällä, joko hyvällä tai pahalla, ja opettaa lapsetkin siihen!! ja sitten tässä koitetaa luotsata jossain tasapainossa vielä yhteisetkin eteenpäin!!!
 
Lapsen elatus maksaa... mutta on se kyllä pirun yksilöllistä. Siksi laskukaavoihin ei voi tuijottaa suoraan, vaan ohjeissahan lukee, että summien tulee vastata todellista kulutusta. Meillä miehen ex ei paljoakaan lapsille esim. vaatteita hanki, kun lapset saavat niitä niin paljon lahjaksi, sekä vielä serkuiltaan käytettyjä. Urheiluvälineet ostaa isä yleensä kirppikseltä (sekä isän että äidin luo). Lapsilisillä kai voi rahoittaa esim. ruokailua. Sitten on asuminen, mutta äitikin on elatusvelvollinen, ja isänkin luona lapsille on varattu tilaa. Että ihmetyttää mihin niitä elareita sitten käytetään? Harrastuksia ei ole, ja isä maksaa tapaamisten matkat, samoin lasten puhelinlaskut.
Ja kun täällä ollaan sitä mieltä, että nyxillä ei itsellä ole lapsia, kun eivät tiedä, mitä lapsi kuluttaa, niin ainakin minulla on lapsi. Ja jos minä haluan käyttää lapseeni enemmän kuin vain tarpeellisen (mihin ei tosiaan paljoa mene, jos ei ole päivähoitomaksuja), niin yleensä nipistän omista kuluistani, itselleni en ole aikoihin hankkinut mitään, koska ostan mieluummin lapselleni. Mutta jos yh laittaa lapseensa enemmän, seuraa hirveää ruikutusta. Kyse on kuitenkin omasta valinnasta. Elatusmaksujen maksajalla ei ole oikeutta päättää, mihin rahat käytetään, siksi maksujen pitää mielestäni olla hyvin kohtuullisia maksajan kannalta.
 
just
muistutukseksi:

Yksinhuoltaja on äiti tai isä, joka huolehtii lapsistaan yksin. siis eronnut nainen ei muutu automaattisesti yksinhuoltajaksi. vaikka näin kävisi, silti isällä on elatuvelvollisus.

yleensä lähiäidit kuten suomalaisnaset yleensäkin ovat ansiotyössä tai pyrkivät olemaan ansiotyössä

jos lapsi on pieni, pitää muistaa että pelkät vaipat ja soseet eivät ole rahanmeno, vaan myöskin se ettei pääse normaaliin ansiotyöhön koska pitää huolen tästä lapsesta kotona.

rohkealla yleistyksllä uskallan sanoa että äidin itse ansaitsemat rahat menevät kokolailla lapsii. siis laskekaapa mikä hänen "elatusmaksunsa" on.

elatusmaksuihin ei kuulu "ruikutuskorotukset". jos elatusvelvollinen haluua antaa enemmän ja kaikenlaiset lahjat ovat ihan hänen oma asiansa.

koittakaa ihmiset hoitaa suhteet selviksi ettei mene kakki energia kuka osti mitä -keskusteluun. tapelkaa kerralla kenelle annetaan ja kenelle ei ja kuka osti toppapipon ja kuka ei. ajatelkaan mistä lapset muistavat teidät sitten isoina...

 
niinpä
voiskohan sen myös muistaa että esim.etän uuden perheen puolisokin kun saa lapsen niin hänkään ei pääse normaaliin ansiotyöhön..että on siinä silloin 2 aikuisen talouskin tiukemalla..
ja kotiin jääminen hoitovapaalle on jokaisen vapaaehtoinen valinta, ei PAKKO, joten siitä ei voi etää sakottaa ettei ole töissä tienaamassa vaan kotona hoitamassa vapaaehtoisesti lasta!!!!
 
meillä
yhteiset muksut säästää rahaa ja ostavat sitten itse jotain isompaa, on joku tavoite mihin säästää..sitten pienillä kotitöillä sekä synttärirahoista ym säästävät!!!
miehen exä kun kuulee etäpjalta että taas oli sisarpuoli saanut eim.mp3 soittimen (minkä osti säästöillään) kiukkupuhelu että kyllä pitää etäpojankin saada..sitten kun koittaa selittää asian oikeaa laitaa, niin sillä ei oo mitään merkitystä, etäpojalla niin PAHA MIELI kun siasrapuolilla on, mutta hänellä ei..ja hänelläkö yh:na olisi rahaa ostaa sellasia vehkeitä.. :eek:

etäpojalla on meillä sama mahdollisuus tienata taskurahaa, sekä säästää,mutta ei, ei hän jaksa, ei hän halua..mutta käsi ojossa sitten ollaan vaatimassa exän taholta, kun poika sinne sitten suree saamatta jääneitä asioita.. :(
 
just
niinpä ex-vaimo on ahne kun hoitaa lapset kotona. nyx -vaimo ei ole kun hoitaa lapset kotona?

se on ihan sama mitä kukakin tekee, vaikka korttitaloja kokoaisi. ei kukaan pysty elatusmaksuilla jäämään kotiin ihan laiskuuttaan tai sitten on TODELLA hyvät elatusmaksut.

ja lapset entisestä liitosta jatkavat vampyyriäidin jalan jäljillä? pitäiskö pojan ruveta keräämään valkoisia kiviä taskuun? kohta käy kun entiselle hannulle että halutaan eroon. perhanan rahan meno...
 

Yhteistyössä