Yksinhuoltajuus vai keskeytys?

Sain eilen vahvistuksen sille, että olen raskaana jälkiehkäisystä huolimatta. (Onneksi) vasta rv6, joten aikaa pohtia lapsen saamisen ja keskeytyksen väliltä on lääkärin mukaan vielä 3-4 vkoa, ennen ei kuulemma keskeytystä voi tehdä niin että se varmasti onnistuisi.

Sain I-tyypin bipolaari-diagnoosin vuosi sitten. Olen 36-vuotias opiskelija, toiminimiyrittäjä ja eläkeläinen (sairauteni vuoksi 100%). Elänyt sinkkuelämää 15 vuotta. Asun yksin kahden ranskanbulldogin kanssa. Ei lapsia entuudestaan, en ole lapsia koskaan kaavaillut tai erityisesti halunnutkaan. Ehkä koska en ole löytänyt pidempiaikaista kumppania jonka kanssa asia olisi jotenkin "luonnollisesti" tullut ajankohtaiseksi.

Tapailin alkuvuoden 2 lapsen isää (tapaa 3- ja 5-vuotiaita lapsiaan 2 vkl/kk, lapset heidän äidillään, jätti perheensä lähes heti nuoremman synnyttyä). Tämä tunnusti rakkauttaan jotakuinkin jo ensi tapaamisella, maalaili yhteistä tulevaisuutta talossa, jonka hän ostaisi ja vannoi olevansa elämässäni ikuisesti, kävi meidän suhteelle miten tahansa. Hän visioi ajelevansa pitkiä reissuja rekkatyössään ja sinä aikana hoitaisin taloamme ja siellä sekä hänen lapsiaan että kuka ties myös yhteistä lastamme.

Kiinnostus kuitenkin alkoi pikku hiljaa lopahtaa, pitkälti koska en kokenut meidän oikein olevan samoilla aaltopituuksilla, ei ollut mitään keskusteltavaa. Oli vain kiva makoilla katsomassa yhdessä leffoja ja tietysti ajoittain harrastaa seksiä. Hän näin jälkeen päin hän kertoi kokeneensa, että ahdistuin jos hän oli luonani useamman päivän, vietimme vähänkin enemmän aikaa yhdessä. Hyvä havainto, kukapa ei ahdistuisi vastaavasta vuodatuksesta parin viikon tuntemisen perusteella! Etenkin kun olen elänyt sinkkuelämää jo 15 vuotta ja yhtäkkiä uusi, vieras ihminen omassa pienessä elintilassani istuskelee kuin elähtänyt aviomies munasillaan tietokoneeni ääressä. Tuli vähän liikaa, vähän liian nopeasti.