yksinhuotaja hoitovapaalle???

  • Viestiketjun aloittaja vauva ja minä
  • Ensimmäinen viesti
vauva ja minä
onko kellään kokemuksia?
olen 5kk vanhan pojan yksinhuoltaja ja mietin jo nyt että en
millään raaski mennä töihin(vaki paikka on)äitiysloman loputtua,
pärjääkö sitä huonostikkaan niillä tukiloilla mitä nyt sit maksetaanki?
Tosin palkassakaan(myyjän)ei mitään hurraamista.
 
anutti
olen ollut hoitovapaalla, ja kohta täytyisi miettiä töihin paluuta(ei vakipaikkaa) tai ehkäpä koulua...
Ihan hyvin on pärjännyt vaikka itseeni en ole juuri tuhlannut rahaa näiden vuosien aikana.. Sen verran ihanaa on kuitenkin ollut(vaikka melkein päivittäin hermo mennyt) pojan kanssa kotona, että en kadu yhtään, olisin pitempäänkin, mutta kun kotihoidontuki lakkaa, ei ole mahdollista.
Asumistukea saan ja elatusrahaa, toimeentulotukea olen kerran tai pari hakenut, tuloksetta. Se vähän yllätti...
 
Erittäin tyytyväinen
Säästin jo etukäteen palkasta ja sit äitiysrahasta ( mikä kieltämättä oli aika hyvä... ) rahaa, ja sit maksoin kuukausittain itselleni "palkkaa". Toimi hyvin ja budjetti asuntolainamaksuineen pysyi tasapainossa.
Omat hankinnat tein alennusmyynneistä, kotiin en ostanut mitään.
Rahat riitti ja oli hyvä olla. Tein oikean valinnan kun "sijoitin" lapseeni. Ainutlaatuista ihanaa aikaa, rahahuolet ovat sivuseikka. Suosittelen !!
 
Kyllä sitä pärjää, jos haluaa.. Tiukkaaa toki on, mutta lapset on pieniä vain kerran.. Mäkin olen ollut ja kohta pitäs palata töihin, kun lapsi täyttää 3v. :( Sain kotihoidontuen ja siihen täyden lisän, bruttona n.460e, kuntalisän, elatustuen sekä asumistuen.
 
maikki-72
Olen 4kk ikäisen tytön äiti,perheeseeni kuuluu myös 2koululaista. En raaski lähteä äitiysloman jälkeen töihin. Olen miettinyt kuinka tulee toimeen pienen pienellä kotihoidon tuella, mut kai sitä pärjää. Jos päättää pärjätä. Mitä äiti ei tekisi lastensa eteen.,Olen oppinut tinkimään jo omista menoistani,koska olen tehnyt osa-aikatyötä voidakseni nauttia lasteni lapsuudesta. Aika näyttää, täytyy elää päivä kerrallaan. Voimia kaikille tämän palstan lukijoille. Teemme arvokasta työtä!!
 

Yhteistyössä