Yksityinen vai kunnallinen perhepäivähoito?

Olen aikeissa aloittaa työskentelyn perhepäivähoitajana. Koulutukseltani olen lähihoitaja,erikoistunut vammaistyöhön. Kysyisinkin teiltä perhepäivähoitajina työskenteleviltä kumpi vaihtoehto olisi parempi, aloittaa yksityisenä vai kunnallisena?
Kiitos mielipiteistänne jo etukäteen. :kieh:
 
pph
olen tällä hetkellä kunnallinen, aloitin yksityisenä ja kun sain vakipaikan kunnalta, houkutteli minua palkallinen loma ja sairasloma ym etuudet.. mutta nyt kun olen parivuotta juossut jonninjoutavissa kokouksissa ja koulutuksissa pitkientyöpäivien lisäksi ja saanut ilokseni ryhmän jossa on kaksi kaksi vuotiasta ja kaksi yksivuotiasta, harkitsen vakaasti irtisanoutumista ja ryhmtymistä yksityiseksi.. silloin saa kuitenkin itse päättää ryhmästään ja vapaapäivistään jne.. Meilläpäin yksityisiä hoitajia on niin vähän että varahoito tökkii.. Asioilla on puolensa...
 
toinen pph
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 21:37 Yksityinen kirjoitti:
Laita hakusanaksi liite 12A ja lue ajatuksella.En suosittele kunnalliseksi ryhtymistä.Palkkaus on aika surkea. :LOL:
Toi on todella hyvä vinkki! En halua pelotella, mutta itse en aloittaessani tajunnut että näinkin voi suomenmaassa vielä asiat olla.. ei sairaanlapsen hoito-oikeutta, ei lakko-oikeutta, työaikalaki ei koske perhepäivähoitajia jne.. lista on lähes loputon, eikä läheskään kaikki ole vielä mullekkaan selvinnyt, vaikka 3 vuotta olen kunnallisena ollutkin.. Suosittelen harkitsemaan yksityisenä aloittamista!
 

Yhteistyössä