Ylävatsakipu

  • Viestiketjun aloittaja "Missukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Missukka"
Onko kellään kokemusta tälläisestä..
Jo pari viikkoa sitten alkoi ihan sietämätön ylävatsakipu, eli heti pallean jälkeen oli tämä kipu kohta. Välillä tuli sellaisia kipukohtauksia, jotka kesti monta tuntia, ja vaan särkijasärki. Toinen kipukohtaus on tällänen, että ensin sattuu niin hvetisti pari sekunttia, sitten on pari sekunttia pois ja taas tulee kipu, tätä saattaa kestää tunnin verran, eikä tämän aikana voi olla itkemättä. Molemmissa kohtauksissa kipu tuntuu myös selässä.
Ensin syöminen helpotti, mutta nykyään sen aiheuttaa syöminen. Ilta on kaikista pahin, eikä vaikuta missä asennossa on. Yöllä saattaa heärät näihin pahoihin kouristuskohtauksiin.
Lääkärissä kävin viikko sitten, ja sanoi että närästää, minä sanoin, että ei tämä todellakaan ole närästystä ja lääkäri sano että kyllä se on, ja määräsi lääkettä nimeltä Zolt 30mg, tätä pitäis syödä nyt 4viikkoa. Lääke ei kuitenkaan ole auttanut yhtään mihinkään, pitäisikö sen jo vaikuttaa?
Tämä tekee elämisestäkin ja pienen lapsen kanssa olemisesta niin vaikeaa. :(
 
Ego
Mä sanoisin kans että sappikivet. Nyt soitat uuden lekuriajan. Mulla on ollu pari kertaa just tollasta ja yhtä hel***** se kipu. Meni kyl äkkii ohi.
Närästyskipui kans mulla aikoinaan tosi pahoi. Mulla otti tosta rinnan luota ja tuntu että selässä kans. Luulin sytäriksi mut ei sentään.
Pallekipui on tullut kun oon nostellut esim. vauvaa ja siin ei pysty ees kävelee. Tyräähän se..mut meni levolla ohi. Kylkiasento auttanu mulla kahteen vimppoon tapaukseen.
Mut just katoin sun alotusta tarkemmin..eli kipu pallean jälkeen? Siis pallean alapuolella?
 
minö
itsellä tuollaisen aiheuttaa haimatulehdus. oletko vessassa käynyt normaalisti? haimatulehduksessa virtsan määrä vähenee rajusti.
haimatulehdus hengenvaarallinen, etenkin hoitamattomana. suositelen kyllä uutta lääkäri käyntiä
 
Ego
Täytyyhän sen mahankin jonnee mahtuu :D. Mä vaa mietin että mites se närästys siellä tuntus...Sappikivethän on sellasiis että syömiset kyl vaikuttaa ja juomiset sitten. En muista kyl sen tarkemmin. Mutta mees kuitenkin takas lekurille. Eihän tosta tuu mitään jos voit jo noin huonosti. Tuleehan sitten mieleen jotaa suolistojuttujakin. Ei nekään kyl kivuttomii ole. Mutta hallelujaa jos toi on närästystä...
 
Ego
Mee vaa lekuriin jo tällä viikolla. Jos siel tukkeutumassa jottaa sul niin ei hyvä :|
Miten sie kestät ees tollasta kipuu? Tosin kipukynnyshän on kaikilla erillainen.
Mutta paranemisia :hug:
 
"Missukka"
Ego, eikai tällästä kestäiskään, mutta asutaan pienellä paikkakunnalla, ja tuo tk meininki on tosi huonoa. :( Sama ja yks lääkäri joka paikassa (Oli mulla myös äitiyspuolelle lääkärinä raskausaikana), joka ei tiiä mistään mitään.
 
Ego
[QUOTE="Missukka";22619625]Ego, eikai tällästä kestäiskään, mutta asutaan pienellä paikkakunnalla, ja tuo tk meininki on tosi huonoa. :( Sama ja yks lääkäri joka paikassa (Oli mulla myös äitiyspuolelle lääkärinä raskausaikana), joka ei tiiä mistään mitään.[/QUOTE]

Mekin asutaan pienel paikkakunnalla ja ei voi kehua kyl että jokainen täällä ois okkei. Mutta mites jos hakeutuisit yksityiselle...Mä vaa mietin että kaksi viikkoo sie jo kärvistellyt. Ja saisit asian selvitettyy ennen joulua sitten ettei mee pilalle se sitten.
Tai sitten se lekuri siel teil tekisi lähetteen sinne sairaalaan tutkimuksiin. Liioittelet oikee oireita ni pakkohan niitten on jotaa tehä.
 
"Missukka"
Ego, mä vähän yritin jo viimekski liitotella, mutta se sano että närästää. Sit ku sanoin, ettei kyllä närästyslääke auta, niin "juu, ei ne autakkaan, mä kirjotan reseptin" ...
Raskausaikana oli myös samanlaista aina välillä, mutta ei ihan näin pahana, silloin enuvolatäti sano, että saattaa johtua sapesta (ei edes vihajnnut närästykseen) ja sovittiin, että jos jatkuu raskauden jälkeen, menen lääkäriin. Sanoin tästä myös lääkärille, ja hän sano että mua närästi sillonkin..
 
Ego
[QUOTE="Missukka";22619680]Ego, mä vähän yritin jo viimekski liitotella, mutta se sano että närästää. Sit ku sanoin, ettei kyllä närästyslääke auta, niin "juu, ei ne autakkaan, mä kirjotan reseptin" ...
Raskausaikana oli myös samanlaista aina välillä, mutta ei ihan näin pahana, silloin enuvolatäti sano, että saattaa johtua sapesta (ei edes vihajnnut närästykseen) ja sovittiin, että jos jatkuu raskauden jälkeen, menen lääkäriin. Sanoin tästä myös lääkärille, ja hän sano että mua närästi sillonkin..[/QUOTE]
:| Mutta eip sulla vaihtoehtoi...mä jos noin kipee niin tunkisin vaikka väkisin lekurille. Ei ne lekurit oo jumalia. Kai nyt on oikee lekuri ettei vale?:whistle: Eiks teil oo ku yksi lekuri siel?
 
"vvv"
Mulla on ihan samat vaivat!!! Mä oon känyny 5 kertaa lääkäris mut ne sanoo et se on vaa närästystä. Mul tulee se joka 2 kk välein sit se helpottuu, mut tulee uudellee. Tää on tosi ärsyttävää ku lääkerit ei osaa hoitaa potilaita!!!!
 

Yhteistyössä