yleisestä imetyksestä taas

  • Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti
sivusta seurannut
Mitä mieltä onko soveliasta vai ei.
Juhlat joissa istutaan vierivieressä nenätysten pitkissä ruokapöydissä ja siinä äiti imettää lastaan.
Muut syö ruokaa ja näin.
 
Kippuravarvas
Mun mielestä siitä voisi hiukan sivuun mennä, ei nyt vessaan mutta sivummalle.

Mä imetin ekaa kertaa julkisesti viime viikolla, neuvolan aulassa tosin..mutta julkisesti kuitenkin :D
 
vierasko
Riippuu , miten äiti hoitaa imetyksen ; tekeekö asiasta numeron, pyrkii katseiden keskipisteeksi, vai huomaamatta, imetyspaidan tms. suojassa hoitaa asian huomiotta. :) WC:hen ei tarvi mennä juhlissakaan imettämään, se on inhottava miljöö, eli jos muuta paikkaa ei ole, niin sit vaikka pöydässä.
 
En imettäisi siinä, koska joku voi siitä pahastua. En ajattele vain itseäni/vauvaani jos olen juhlissa/muiden luona syömässä. Muuten imetin vapautuneesti, mutten toisten "nenän edessä". Vauva ei kärsi jos siirtyy imettämään muutaman metrin päähän muusta suvusta tai viereiseen huoneeseen...
 
Juhlissa ja yleisillä paikoilla hakisin hieman rauhallisemman paikan, etten olisi siinä kaiken keskipisteenä ja kaikkien silmäparien tuijotettavana, kotona eri asia, en mä mihkää makuuhuoneeseen pakene imettään, vaikka vieraita oliski.
 
m
miettikää sitä että jos itse imetätte esim. kahvipöydässä tms. ja se ei otseänne haittaa, mut ulkopuolinen (esim. se vastapäätä istuva) voi kokea tilanteen kiusalliseksi. esim, ettei tiedä mihin kattois... ei se niin suuri vaiva ole nousta ja mennä vähän kauemmas.
 
Miikku75
Juhlissa siirtyisin vähän sivummalle imettämään. Pöydässä en luultavasti imettäisi, sillä aina siellä on joku nirppis tai katkera mummo/setä/täti yms. valittamassa asiasta.
Ihan vaan juhlien takia, en muuten. Muussa tilanteessa vauva saisi maitoa just siltä istumalta, olisin sitten missä tahansa.
 
Sone
Mukavampi olis imettää vähän sivummalla ettei kaikki pällää. Mut jos joku muu imettäs niin ei varmasti haittais minua, ruoka-aika se on vauvallakin. Mie en taas osaa yhtään käsittää miks joku siitä pahottas mielensä että vauvakin syö samalla kun muutkin?
 
Joko pistäsin harsoo näköesteeksi tai jos onnistuis muuten huomaamattomasti imetyspaita päällä (mikä tosin epätodennäköistä juhlissa) niin ehkä. Ennemmin kuitenkin hieman sivummalle, tosin vauvakin on jo sen ikänen että nappais pöydästä kaiken irtoovan eikä malttais syödäkään kun katselis muita..
 
Mua ei häiritsis vaikka joku imettäs, imettää voi MUN mielestä ja puolesta missä vaan.

Oltiin lauantaina syömässä Raxin pitseriassa. Kiinnitimpä huomioo, kun vastapäätä mua istuivat, kun toisessa pöydässä joku keski-ikänen mies siinä kaiveli nenäänsä ja pyöritteli niitä räkäpalloja lautasliinaan. Toisessa pöydässä nainen imetti muutaman kuukauden ikästä vauvaa...

Arvatkaas kumpi häiritsi mun syömistä enemmän? :whistle:
 
Kai mä menisin jonnekin vähän syrjempään, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea oloaan vaivautuneeksi.
Kotonakin menen toiseen huoneeseen imettämään, jos on kylässä sellaisia ihmisiä, kenen tiedän siitä vaivautuvan.
Itseäni ei haittaisi, vaikka juhlapöydässä joku imettäisikin.
 
Kotona ja tuttuissa kyläpaikoissa imetin missä nyt satuin olemaan ja oli hyvä istua. Parissa juhlissa käytiin imetysaikana ja siellä taisin siirtyä pois pöydästä ja etsiä vähän rauhallisemman ja paremman tuolin, jossa imettelin. Ihan omankin mukavuuden takia näin, juhlissa ihmiset on yleensä pakatu kuin sillit suolaan ja tilaa on niukasti. Jotkut myös edelleen vaivautuu imetyksestä, mikä on ehkä jo hieman outoa, koska mitään luonnotonta siinä ei ole. Itse en kuitenkaan halua tieten tahtoen aiheuttaa hämmennystä jollekin, jos tiedän hänen kiusaantuvan imetyksestä ja voin siirtyä syrjempään.

Muuten imetin kyllä kahviloissa ja vaatekaupassa yms. Kerran jopa kirkossa, olin tosin ihan takarivissä!
 
kokki3
Miksi siitä imettämisestä pitäisi vaivautua? Ihan luonnollinen tapahtuma, vauvan ruokkiminen. Eikä sitä tarvitse kurottaa kaulaansa jos vieressä toinen imettää, että iik vilahtaakohan tissi.
 

Yhteistyössä