Yli 100kg kertokaa kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja bööböti
  • Ensimmäinen viesti
bööböti
Miten teillä meni synnytys ja neuvola käynnit lihoitteko vai laihduitteko? Miten etihin suhtauduttiin? Saatiinko vauvaa ultrattua vatsan päältä? Haaveillaan vauvasta ja painoa on tosi paljon mutta tätä tää elämä on. Vauva saa tulla jos on tullakseen...ei elämä voi olla kiloista kiinni tää on vaan elämää. Kiitos jos jaksatte vastailla :)
 
Mulla oli painoa 116.6kg ekalla neuvola käynnillä, ja mulle ei ikinä mitään sanottu ylipainosta. Paino ei noussut raskausaikana, alussa tippu n.5kg ja synnyttämään mennessä oli paino 116.5kg. Ja viikko synnytyksen jälkeen paino oli ( ja on edelleen) 102kg. Raskaus sujui hyvin, ja ultratkin saatiin ihan normaalisti. Synnytyksessäkään ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Ehkä raskaaksi tuleminen oli vaikeaa, vaikka ei me mitenkään erityisesti lasta yritetty. Oltiin 1,5 vuotta ilman ehkäisyä ennenkuin tulin raskaaksi. Mutta tosiaan, ei yrittämällä yritetty vaan tuli kun oli tullakseen.
 
lähtöpaino oli noin 97kg. raskaaksi tulin noin kuukauden päästä kun aloimme yrittämään raskautta. ehkäsynä meillä oli kondomme ennen yrittämistä, kun mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisy menetelmät. ite oli painosta todella järkky kun kuvittelin painavani max 80kg en ollu käynyt vaa'alla muutamaan vuoteen mutta neuvolatäti oli tyyni ja lohdutteli älä nyt ja ei se nyt niin kamalaa ole :ashamed: :) .
raskaus eteni ja lääkärit ja kaikki oli hyvin ystävällisiä kukaan ei sanonut koskaan ilkeästi painosta. yksi synnytyslääkäri vain antoi dieetti ohjeet kotiin. mutta hänkin oli ystävällinen ja asiallinen.
ja älä huoli kyllä se vauveli näkyy näiden läskien altakin mulla ainakin siis ultrassa ihan normaalisti sukupuolenkin sain tietää.
28 rv.n kohdalla alkoi olemaan proteiinia pissassa ja hiukan verenpainetta. mutta kaikki tasoittui kun aloin juomaan 2-4 litraa vettä päivässä, sillon oli helteinen alkukesä.
minä liikuin päivittäin vähintään kerran päivässä 6-8km kävellen reippaasti yleensä 2kertaa toi 6-8km. söin terveellisesti. en syönyt sipsejä ollenkaan tai muitakaan naksuja. suklaa on ollut aina himojeni kohde, mutta oli todella mukava yllätys kun suklaa ei maistunut koko raskauden aikana hyvälle hormonit sen varmaan teki.
karkkia söin kerran tai kaksi kertaa kuussa silloinkin tosi vähän mulle ei maistunut yksin kertasesti.
sellasia järkyttäviä himoja ei ollut ollenkaan onneksi!
öhöm paitsi seksi! mies oli koetuksella.
mutta sitten poika syntyi 31+4 viikolla keskosena, istukka irtosi osittain ja lääkäri päätyi hätäsectioon.
poika selvisi :heart:
mutta istukan irtoaminen ei liity ylipainoon. hoikilla ja normi painoisilla irtoaa ihan yhtä lailla istukoita. äitini oli normivartaloinen kun sai sisareni ja istukka irtosi. ja äidin siskolla irtosi myös ja hän oli sillon todella hoikka.
et tämmöttis. toivottavasti sait vastauksia kysymyksiisi ja mietteisiisi.
ai niin mulla paino ehti nousta 4kg ennen pojan syntymää ja imettäessä laihduin 11kg eli painoin kuukauden päästä syntymästä 90kg.
 
Pelkkää hyvää sanottavaa mullakin raskaudesta.Voin sillon suoraansanoen paljon paremmin kuin normaalisti. 102 oli lähtöpaino,ja kiloja tuli vain 6 odotuksesta,eli en lihonut lisää. Söin mitä mieli teki,kuten ennenkin. Hyvin kuulu ultrat sun muut.Se eka otettiin kyllä alakautta,en tiedä miksi.Muut ihan mahan päältä. Mulla oli kiva neuvolatäti,sama täti on hoidellut meiän äitiäkin kun olin sen masussa,että ei ollut mitenkään ilkeä painon suhteen.Puhui kyllä oman vyötärönsä "elintasosta" nauraen,pulska vanha täti. Ainoa mikä särähti korvaan oli anestesialääkärin kommentti kätilöille kun yritti laittaa epiduraalia,se onnistu vasta kolmannella laitolla,se sano että on liikaa rasvaa. Mutta muuten en muista mitään ikävää tapahtuneen kilojeni takia. Terve tyttö syntyi. Tämä raivotar on nykyään 3v,ja ei näytä olevan pelkoa että hänestä tulisi ylipainoista,on yhtä vilkas kuin pieni isänsä,jatkuvassa liikkeessä suuta myöten. Rohkeasti vaan vauvantekoon!
 
AnnaMari
Paino ei ole ollut meillä esteenä raskaaksi tulolle ja kohtuullisen hyvin olen kiloni kantanut jo toistamiseen. Ensimmäisellä raskaudella lähdettiin 95kg:stä (jossa on jo valmiiksi 20kg liikaa!!!) ja lisää tuli yli 10kg. Esikoinen syntyi rv40+5, normaali raskaus ja helppo synnytys ensikertalaisen silmin. Synnytyksen jälkeen paino jäi sadan päälle eikä tippunut sieltä ennenkuin tein tosissani töitä sen kanssa.

Toinen raskaus puolestaan tuplasi painon alustapitäen vauhdilla, vaikka lähtöpaino oli sama kuin edellisen raskauden... Painon puolesta olisin ollut valmis synnyttämään rv24 tienoilla :ashamed: Mutta kiloni olen itse kantanut ja kuullut kyllä kauniisti sanottuna hyvää tarkoittavia ohjeita painon tarkkailusta. Piut paut niille ja eteenpäin. Viikkoja kasassa nyt 37 joten eiköhän nämä viimeisetkin viikot mene samoilla polvilla :) Eipä näillä raskausarvilla enää bikinivartaloa muutenkaan saada.

=)
 
AnnaMari
Ja vielä vähän lisää edelliseen....

Painoa on tullut kummankin raskauden ajan lisää joka neuvolakäynnille eli laihtumaan en ole päässyt raskaana ollessani. Ekalla kerralla en käynyt np-ultrassa mutta toisen raskauden aikana se otettiin rv 10 ja ihan hyvin näkyi vatsanpeitteiden päältäkin. Kertaakaan ei ole mulla ultrattu alakautta.

Siinä raskaaksi tulossa oli avuksi kalenteri eli yksinkertaisesti laskettiin ns.kierron puoliväli ja sitten menoksi =). Hyvin on toiminut vaikka kuukautiset eivät olekaan olleet säännölliset.

 

Yhteistyössä