yli 35-v vauvakuumeilijat vuodelle 2018-2019

Moi kaikki! Mä täällä pohdin ovulaation jälkeisiä (?) ajatuksia ja jostain syystä mulle on tullut kauhea lannistuminen nyt; jostain on noussut päähän ajatus, että miten mä muka yhtäkkiä tulisin raskaaksi? Tiiän, ihan hullua ku ennenki oon tullut ja vasta yk 2 menossa.
Mut en tiiä johtuuko siitä, ku viimeset 4 vuotta on ollut kierukka ennen lokakuuta ja nyt et tavallaan tee mitään eri tavalla (n). Jotenki on tottunu siihen, että ei tästä vauvaa seuraa. Oon varmaan ihan kajahtanut :oops:.
Eikö muille tuu tämmösiä pohdintoja?
 
@Elmeriina82 Mä mietin aika paljon samoja asioita. Aiemmin oon tullut suht helposti raskaaksi. Yks pidempi yritys oli välissä tuulimunan jälkeen, mutta sekin vain puoli vuotta.
Meillä on nyt yk 4 menossa.
Itse jätin syksyllä pois laastarit, joka oli ollut mulla 12 vuotta. Olen miettinyt kauanko menee ennenkuin kierto/hormonitoiminta tasaantuu. Nyt Kp heitellyt 27-32 välillä. Tosin lyhentynyt joka kuukausi.
Mies on nyt eri, kuin aiempien lasten isä.
Toki pitää olla realistinen, ei tässä enää uusia olla. Minulla tulee ensi vuonna 40 mittariin.

Täällä menossa nyt Kp 20/27-
 
  • Tykkää
Reactions: Elmeriina82
Moikka. Olen seurannut sivusta jo pidemmän aikaa täällä ja yritystä on enemmän ja välillä vähemmän takana. Meillä on yksi 3,5v lapsi ja toista haaveillaan. Mulla pian ikää 37v ja alkaa kello tikittää että nyt olis korkea aika yrittää oikesti toista. Alkaa olla huolissaan että näinköhön meille enää toista suodaan kun ei mitään oo tapahtunut. Selkeä kierto on mulla oviksiakin tikuttanut mutta mitään ei oo tapahtunut. On ollut mulla toki stressiä töissä ja petipuuhat ei aina oo napannut silloin kun ois ovis päällä. No nyt tein tänä aamuna ovisplussan ja ollaan nyt ollaan ahkerammin hommailtu pedissä. Eilen illalla viimeksi ja nyt toivotaan että onnistais. Pettymys on suuri joka kerta kun menkat alkaa
Onnea kaikille yrittäjille ja suuret onnittelut raskautuneille

Kysymys: onko joukossa niitä joilla edellinen raskaus tehty keisarinleikkauksella, raskauduitko helposti uudestaan? Pelottaa vähän että voiko leikkaus olla este jollain tavalla uudelleen raskautumiseen?!
 
Niin olen minäkin lukenut tietoa asiasta, mut silti välillä mietityttää. Ehkä ei tarpeeksi ole yritystä ollut, mut josko nyt kevättä kohden alkaa hormonit hyrrää enempi tai mistä minä tiiän vaikka joskus ois raskautunut mutta kesken mennyt ennenkuin ees testiä oon tehnyt. Tiedäppä tuota. Jossei kevääsen mennessä ala mitää tapahtuu niin lääkärin juttusille mentävä.
 
@Henttu82 Tervetuloa joukkoon :ROFLMAO:

@~Madre~ Huh. Onneksi joku muukin miettii samoja ja juuri tuo realismi iän suhteen varmaan saa mielenkin skeptiseksi. Mä en oo edes laskenut yrityskerroiksi sitä aikaa kierukan poiston jälkeen kun kierto oli ihan mitä sattuu. Oon tikutellut ovista ja se kyllä löytyy ja oireeton tutut siihen liittyen. Vika on siis ”vain” päässä :LOL:.
Mutta arki kulkee ja isommat lapset on ihania <3. Pitäs kai lopettaa koko jutun ajatteleminen mut helpommin sanottu kuin tehty.
Kiitti tästä ryhmästä kaikille. Tää on kannustava, asiallinen ja mukava. Kyllä niitä plussia vielä meille ilmestyy :)
 
  • Tykkää
Reactions: ~Madre~
Moikka, täällä yksi 37-vuotias ensimmäistä yrittävä. Meillä on yritystä takana suunnilleen vuosi, ja vikaa löytyi kesällä miehestä. :unsure: Viimeisin simppanäyte oli ihan hyvä, eli kaksi kierrosta on yritetty nyt parantuneen tilanteen kanssa. Viime kierrossa oli ilmeisesti kemiallinen, tässä kierrossa menkat alkoivat tänään. :cry: Vaikka järkevä syy tälle pitkälle yritykselle löytyikin, niin mieli meinaa olla välillä maassa. Täytin juuri vuosia ja ikäkriisi takoo päässä, vaikka mun AMH oli vielä viime kesänä tosi hyvällä tasolla, eli mahdollisuuksia pitäisi sen puolesta olla. Silti niitä ajatuksia vaan tulee mieleen, että mitäköhän tästä tulee... Tsemppiä kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Elmeriina82
Tervetuloa kaikille uusille <3

Mulla on ilmeisesti kp1 tänään (n) joulukuinen vuoto”häiriö” olikin tyhjennysvuotoa? Koska tässä ei mennyt kuin 19 päivää välissä kaikkine tiputteluvuotoineen... Jotenkin kummallista kun ollut kierukka kauan eikä oo ollut kuukautisia niin nyt on niin ulapalla, että mitä kehossa tapahtuu. :unsure: no mutta eiköhän tämä tästä kunhan kroppa tottuu :) kauanko muilla kierukan poistaneilla on kestänyt ennen kuin kuukautiset ns. normalisoitui?
 
@SINISYDÄN<3 Muistaakseni mulla tuli tyhjennysvuoto pian poiston jälkeen ja vajaa kk sisään alkoi normi kierto.
@SINISYDÄN<3 tuohon kierukkajuttuun: mulla oli kierukan poiston jälkeen 6 viikkoa ilman mitään vuotoja ja sit säännöllinen kierto.
Kiitos teille <3 (en tiedä miten saatte nimet linkitettyä:LOL:) ehkäpä tämä kierto tästä tasaantuu. Sitä tahtoo vaan olla niin kärsimätön :whistle: Gynekologi jolla kävin kierukan poistattamassa, sanoi että onnea yritykseen, mutta kannattaa unohtaa vauvanteko ajatukset ja rentoutua niin sitten se onnistuu parhaiten... Helpommin sanottu ku tehty :LOL:
 
@Elmeriina82 Kyllä ihan samat fiilikset. Vasta YK 1 menoss ja ihan on semmoinen fiilis, että saa nähdä tuleeko tästä enää mitään. Kierukka poistettu 8.12, sen jälkeen 2vko tyhjennysvuotoa, viikko väliä ja viikon monsuunimenkat! Nyt oon elämäni ekan kerran tikuttanut ovista 5päivää, ei yhtään mitään.

@SINISYDÄN<3 Yllä tieto miten meni kierukan poiston jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: SINISYDÄN<3
Huomenta. Ihan pakko oli tänne kirjoittaa.. Mulla oli tiistaina ovis, ja niin selvät ovis kivut että ei voinut erehtyä ja mittasin huvikseni aamulämmön tänä aamuna, normaalisti noin 36.1-36.3, niin nyt oli 36.7. Ja tupakkaa epäsäännöllisesti olen polttanut niin nyt ei oo tehnyt mieli juuri ollenkaan. Edellisessä raskaudessa ihmettelin kun nenään haisi makkaraperunat ja olin raskaana eilen illalla katoin telkkua ja yhtäkkiä nenään haisi makkaperunat voisko tää olla sitä mitä mä niin oon toivonut... alamahaa välillä nipistelee ja menkka jomottelua ollut päivittäin vaikka menkat pitäs alkaa reilun viikonpäästä..
Jännittäää.. Miehelle en ole uskaltanut puhua ettei tule pettymyksiä tule jos menkat alkaa. Tai sit mää vaan kuvittelen kun toiveet on niin korkeella
 
  • Tykkää
Reactions: Elmeriina82

Yhteistyössä