Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun tulee lisää porukkaa mukaan! :)

@Jospavielä munasolu vissiin liikkuu aika hitaasti joten kyllä varmaan irtoamishetkelläkin vielä kannattaa yrittää? Varmuuden vuoksi kannattanee heilutella peittoja vähän ns. ylimääräistä :D

Mulla on alkukierron päivät menossa, yritys alkanut helmikuussa. Vähän on masentuneet fiilikset, ja alkaa usko loppua. Ikää on 38 v. joten on tässä vielä toivoa tilastojen valossa, mutta nyt vaan on vähän heikko hetki menossa. Varasin ajan omalle gynelleni, jotta saan asiantuntijan näkökulmaa ja jos vaikka olisi jotain helppoja keinoja joilla raskautumista voisi tukea.

Tsemppiä kaikille, kiva kun täällä voi jakaa tuntemuksia ja kokemuksia :)
 
Täällä vatvotaan edelleen.. asiat pyörii päässä ja mitä jos kaikki meneekin pieleen.. kuitenkin kaksi tervettä lasta ja hyvällä mallilla koulussa ja kaikkee. Varasimpa sitten neuvolaan juttelu ajan! Sieltähän parhaan kokemuksen saa tähän tilanteeseen. Eniten ehkä arveluttaa oman kropan jaksaminen raskauden ajan ja synnytys.. vaikka aiemmat synnytykset ovat ihan hyvin onnistuneet. Niin mitä jos 10 vuotta vanhempana ei enää onnistukkaan (n) kaikki sanoo toki että en ole ikäloppu.. 35v.. No.. jospa juttelu terveydenhoitajalla helpottaa mieltä :)
Mukavaa syksyistä viikkoa kaikille :)
 
Tuosta greippimehun määrästä/päivä en tiedä tarkemmin, mutta olen nyt juonut lasillisen eli noin 2 dl/päivä joka aamu. Viime kierrossa join greippimehua koko kierron läpi, mutta luin jälkeenpäin että ovikseen saakka olisi riittänyt :). Onko jollain tarkempaa tietoa noista mehumääristä, eli mitä määrää ehdotetaan juotavaksi päivässä?

Mielenkiinnolla odotan mitä ovistestaus tuo tullessaan. Tänään aloitin testailun, ei vielä merkkejä oviksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Jospavielä
Heips!
Pitkään pohdin josko jotain kirjoittelisi, joten tästä se lähtee.
Itsellä ikää 37, miehellä vuosi enemmän. Mulla kohta 14-vuotias tyttö ja miehellä 3 edellisestä liitosta, joista nuorin 10 vee. Nyt päätettiin yhteistä yrittää, vaikka itse vähän pelkään mahtaako ikä miten vaikuttaa.
Sen verran nyt jo päiviä lasken, että ovulaatio oli testin mukaan 14-16 pvä tätä kuuta, komein viiva tuli testiin 15 pvä ja peittoja kyllä heiluteltiin kaikkina kolmena päivänä. ;) Nyt vaan odotan miten kävi. :)
Taustatietoa senverran, että kierrosta ei tarkkaa tietoa vielä, kun lopetin pillerit (orgametril) elokuun lopussa ja ekat menkat oli tän kuun alussa. Sitä tosin mietin, että aika nopeasti testi ovulaatiota näytti, kun ei menkkojen loppumusedta tainnut olla viikkoakaan.....(n) Kai nuo testit suht luotettavia on, tuedä häntä kun en ikinä aiemmin ole käyttänyt. :D
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82 ja Kukka79
Täällä kp 1.. =( =(.
Dpo 14 25/23-29 eli nyt tässä kierrossa on tuo min vakio kierto joka ylensä 24-25

Nyt vähän tai aika paljonkin pelottaa
Mulla oli koko kevään tuhruttelua ja kävin papassa, esisyöpä muutoksia kohdunsuulla ja kesällä loop. Sen jälkeen ei oo tuhrutellut. Mutta nyt tässä kierrossa alkoi tuhruttelulla. Ja mietin et johtuuko tuosta et jos ei oo kaikkia saatukaan =( Joulukuussa jälkitarkastus.

Nyt ärsy vitutus käynnissä että miksei vauvaa vaan kuulu..
Marraskuun puolessavälissä mulla lääkäri käynti kun on yli 1v yritetty. Siitä se pikkuhiljalleen alkaa.
 
Lauantai iltaa kaikille!

Täällä odotellaan menkkoja, tai siis niitä ei ole vielä kierukan poiston jälkeen tullut. Kierukka poistettiin siis vajaa kolme vkoa sitten. Oviksen bongasin viikko sitten tikulla ( vaikka etukäteen taas ajattelin etten todellakaan ala tikuttelemaan niin tässä ollaan ).
Toiveet toki korkealla raskauden suhteen, mutta realistinen täytyy olla. Odottavan aika on niin pitkä..
Mitä muille kuuluu?
 
Hei kaikki! Täällä loppukierto meneillään ja jännitys vähän kasvaa. Toisaalta ei kyllä tunnu mitään oireita, joten kovin en jaksa uskoa raskautumiseen. Nyt siis kp26/26-31. Kierto ollut imetyksen loppumisen jälkeen vähän epäsäännöllinen, joten ei ihan tarkkaan voi tietää milloin edes kannattais testata. Ehkäpä viikon päästä, jos menkkoja ei kuulu. Veikkaan kuitenkn, että kuuluu...Mitähän konsteja käyttöön seuraavaan kiertoon? Mitäs muille kuuluu? Tsemppiä @lellu80! Joko @KiukkuIita piinailee? Toivottavasti menkkoja ei kuulu!
 
Huomenta, täällä tuli kurkkaileen uusi kuumeilija. Olen 35v kahden lapsen äiti. Miehen kanssa on kovin pohdittu, koska olisi seuraavan lapsen aika. Eilen illalla juteltiin vähän vakavemmin asiaa. Päätettiin, että yritetään pari kuukautta ja jos tulee niin saa tulla, jos ei niin sitten pidetään pidempi tauko yrittämisessä. Meillä ei ole ollut varsinaista ehkäisyä missään vaiheessa. Näin siksi, koska jos nyt raskauden saisin saman äitiyspäivärahan kuin aiemmista lapsista, sen jälkeen tippuisin minimiin. Siksi oli ajatus, että jos nyt en raskauden niin sitten käyn välissä töissä, jotta äitiyspäiväraha olisi hiukan isompi kuin se minimi. Toki mietin kuinka jaksan kolmen pienen kanssa joista yksi on erityislapsi. Lisäksi pohdin imetystä, että lopettaako lapset imetyksen, jos kolmas tulisi vai jatkaisivatko.

Nyt on menossa kierron puoliväli, joten jännät paikat on tulossa. :)
 
Tervetuloa kuumeilemaan @knyte! Vau, imetät molempia lapsia vielä? Hienoa, jos jaksat! Harmi juttu @Lellu-80. Tsemppiä uuteen kiertoon! Esikoisen odottaminen alkoi ennen varsinaista yrittämistä, nyt tuntuu, että voi mennä pidempään. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa tärppää. Nyt yk3 meneillään.
 
Voi Lellu, se on aina ikävä kun punapäivät tulee silloin, kun niiden ei toivoisi tulevan. Peukut seuraavaan kiertoon.

Oliivipuu joo imetän molempia vielä heidän omantahdin mukaan pääosin. Joskus joudun kieltäytyy, kun haluaisivat ennen ruokaa. Siitä oon pitänyt kiinni, että ensin syödään tai maistetaan ainakin normi ruokaa ja sitten rinta. Kyl se jossain vaiheessa otti voimille, kun esikoinen asui yöllä rinnalla ja varsinainen nukkuminen jäi taka-alalle. Mutta kun aloitettiin melatooni niin tilanne rauhoittui ja rinnalla olot väheni yöllä itsestään niin, että nyt saan minäkin nukuttua paremmin yöt. Välillä toki mietin, että onko siinä järkeä, mutta sitten välillä oikein haalin lapset kainaloon, että tulkaa nyt äitin tissille. :D
 
Täällä ei ihmeitä.
Kp 10/23-29 Ja ovis taitaa olla käsillä tai lähestyä. Nippailua ja kipuilua, vuotoa todella paljon ja ovistesti helottaa viivaa. Ei olis viä tarvinnut kyllä tulla. Seksit on to iltana ja su aamuna. Ja näillä mennään.

No vuoteen oo tärppiä tullut niin tuskimpa nytkään.
 
Täällä yk 6 on lähtenyt käyntiin. Nyt on tullut lipitettyä greippimehuakin. Viime kierto jäi lyhyeksi ja tuhruttelu alkoi taas ennen menkkoja. Palstataukoa on tullut pidettyä, kun alkaa tää toivominen ja pettyminen tympäistä.
Tsemppiä kaikille tilanteissanne ja plussatuulia, erityisesti sulle @tänttähäärää
 
Huomenta,
Kävin neuvolassa juttelemassa ja ehkä se keskustelu helpotti mieltä.. sen verran edistytty täällä että syön jo vitamiineja mitkä tarkoitettu raskauden suunnitteluvaiheesta 12 viikkoon asti :whistle: mutta vielä tahtoisin saada muutaman kilon pois.. aiemmista on tullu kuitenkin +20kg.. Ja näissä kiloissa se tarkoittaa n.100 kiloa sitten loppuraskaudesta.. ei kiitos..polvet ja selkä ei kestä sitä.. mutta en aio enää hakea uusia pillereitä.. 1.5 liuskaa kaapissa.. ne syön ja sitten :love:
Mukavaa syksyistä viikkoa kaikille ja plussa tuulia ja uusille tervetuloa!
 
@Tänttähäärä toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä! Missä vaiheessa kiertoa sulla tiputtelee? Mulla selkeämmin oviksen aikoihin, mikä vissiin saattaisi liittyä progesteronin vähäisyyteen.

@äiti_82 kiva kuulla että neuvolakäynnistä oli hyötyä :) Itsekin kävin omalla gynellä juttelemassa kun meinasi usko loppua! Tuntuu paremmalta kun on jonkinlainen suunnitelma eteenpäin.

@Charlotte82 Kurjaa että sulla pyörähti seuraava yk käyntiin :( Onko sulla tutkittu noita lyhyitä kiertoja ja tuhruttelua?

@Lellu-80 tervetuloa mukaan! Harmi että ei tärpännyt, tsemppiä uuteen kiertoon.

@knyte tervetuloa sullekin!

Mulla on tänään dpo9, mahdollisesti. Alavatsalla tuntui oletetun oviksen jälkeen tosi pitkään pientä painetta ja kipuilua, joten en ole ihan vakuuttunut että ovis oli silloin kuin odotin. Tänään verikokeeseen testaamaan progesteronin tilanne, jospa siitä selviäisi jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Moi!

Täällä huutelee 35+ kakkoshaaveilija.
Kierukka poistettu kuukausi sitten, tyhjennysvuoto alkoi siitä muutaman päivän päästä. Oviksen tikutin pari viikkoa sitten (jotta olis jotain älyä kierrosta).
Nyt alkoi ilmeisesti oikeat menkat, joten tämä on kai nyt yk 1, kp 1/x!

Kierron pituudesta ei tietenkään mitään hajua, koska kierukka oli paikoillaan yli 5 vuotta, jona aikana menkkoja tuli vain pari kertaa vuodessa.

Tsemppiä kaikille!
 
Onpa kummallisia noi sovellukset oviksen laskuun. (n) Kolme käytössä kokeilun vuoksi, jokaiseen laitettu täsmälleen samat tiedot, mutta jokainen antaa eri ovulaatiopäivän. :eek: Eli aloitan tikuttamisen perjantaina ja jatkan ens viikkoon asti. :ROFLMAO:
 
Mulla 2 sovellusta käytössä ja toisen mukaan ovis 12pv.(kp 17) mun ovis oli kuitenkin jo viikkoo aikasemmin kp 10 kun ovistestissä samanvahvuset viivat. Tai siis ovis tulossa mut juu..

Sovelluksissa kuitenkin eri päivät ja mun ovis ei oo ikinä ollut niihin aikoihin.

Täällä kp15/23-29
 
Täällä yhä odotellaan menkkoja, nyt kp32. Ei kyllä mitään hajua näistä kierroista enää. Ennen esikoista oli niin säännölliset, nyt tuntuu heittelehtivän miten sattuu. Olis niin mukavaa, jos oisinkin raskaana, mut ei oo kyllä mitään oireita, joten tuskin! Aika näyttää...
 
5 päivän päästä pitäis menkat alkaa. En oikein tiedä oloistani yhtään, että ovatko tulossa vai ei. Vatsa on ainakin normaalia arempi, kun lapset möykkää sen päällä. Mutta sitten toi kohdunnupukka mietityttää, kun se on ollu pehmeä ja sormelle auki kierron puolesta välistä lähtien, hiukka aiemminkin jo. Mitä lienee tarkoittaa. En yhtää muista missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa se meni kovaksi. Onko muut sitä tutkineet?
 
Täällä tikutellaan, negatiivista ovulaatotestiä siis. 3 eri sovellusta, 3 eri päivää. 11.11, 13.11 ja 15.11. Perjantaista asti tikutellut 2-3 krt päivässä ja negatiivista näyttää, ei edes haamua. Näillä mennään, kp 13/27.
 
Tänään on kp26/29. Kohdunnapukka oli hiukan mennyt kovemmaksi aiempaa verrattuna. Sekös sai minut innostumaan, että testaan mitä testi sanois. 5min jälkeen ei näkyny mitään. Tapani mukaan kävin vielä myöhemmin kattoo (tiedän ettei sais), siel oli tullu hailea roskis haamu. Oon molemmista aiemmista kans saanu ekana roskishaamun. Ehkä varovaisesti uskalla toivoa, että se vahvistuu. En voi kyl uskoa, että ois kerrasta naksahtanut, kun aiempia on saanu oikein tekemällä tehdä. Ihmeellisesti ruokahalu muuten muuttunu, sen oon täs huomannu ja vessas on saanu käydä kyl useammin.
 

Yhteistyössä