Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Moikka kaikille!

Silloin tällöin olen ketjua seurannut ja nyt uskallan ilmoittautua mukaan. Vertaistuki tuntuu hyvältä, etten miestä hermostuta täysin kuumeilulla
Uusi kuumeilija ilmoittautuu siis mukaan. Tänä vuonna mittariin pärähti 35. Olemme olleet miehen kanssa yli 10 vuotta yhdessä ja lapsia meillä ei vielä ole. Minä olen tuntenut silloin tällöin vauvakuumetta joka on pitänyt aina tukahduttaa kun on ollut opiskelut kesken tai uusi työ jne muka muita tärkeitä syitä. Kun vuosia on lastentekoa siirtänyt on päätös ollut vaikea että nyt ollaan "valmiita" (vaikka eihän sitä koskaan ole valmis). Vihdoin päätimme, että jos lapsia haluamme on nyt pakko aloittaa ja minä jo vähän panikoinkin, että olenko liian vanha.

Nyt on yksi yritys kerta takana. Aloitimme luultavasti hieman oviksen jälkeen joten olikin odotettavissa , että ei heti tärpännyt. Silti kyllä harmitti kun menkat alkoi. tunnen aika hyvin milloin ovuloin(alaselkää jomottaa, nippailua alavatsassa ja limaa), mutta mietin silti että pitäisikö jo ensi kerralla ottaa ovistestit esiin kun en tiedä missä vaiheessa ovulaatio on parhaimmillaan . Nyt siis menossa kp 5.

Tulipas pitkä romaani.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Parin päivän päästä pitäis menkat alkaa. Tänään vatsa oli yhtä sekaisin kuin aina silloin, kun menkat on alkamassa. Eli tais olla väärä plussa se aiempi tai sit meni kesken. Tänään testi näytti tyyli puhdasta negaa.
 
@Lellu-80 höh jos et saanut ovista kiinni :( Ehkä voi olla vielä tulossa? Mikä kp sulla on?

@knyte oon ymmärtänyt että testit voi antaa hyvinkin erilaisia tuloksia alkuvaiheessa, riippuen virtsan koostumuksesta (eli tuliko just juotua tosi paljon...). Vielä on toivoa!

@Frangipani82 tervetuloa mukaan :)

Mulla on menossa tylsä vaihe kierrossa, ovista odottelen aikaisintaan viikon päästä. Ensi viikolla pääsen kuulemaan verikokeiden tulokset, jos hormonitasot vaikka antaisi jotain selitystä sille että meillä on jo yk10 menossa...
 
@Lellu-80 höh jos et saanut ovista kiinni :( Ehkä voi olla vielä tulossa? Mikä kp sulla on?

@knyte oon ymmärtänyt että testit voi antaa hyvinkin erilaisia tuloksia alkuvaiheessa, riippuen virtsan koostumuksesta (eli tuliko just juotua tosi paljon...). Vielä on toivoa!

@Frangipani82 tervetuloa mukaan :)

Mulla on menossa tylsä vaihe kierrossa, ovista odottelen aikaisintaan viikon päästä. Ensi viikolla pääsen kuulemaan verikokeiden tulokset, jos hormonitasot vaikka antaisi jotain selitystä sille että meillä on jo yk10 menossa...
Nyt menossa 16/27-28. Ovistesti vaan näytti haaleaa plussaa parina päivänä ja sitten ei edes sitä haamua enää.
 
@Lellu-80 toivotaan, että nipistely ei ole vaan toiveajattelua :)

@knyte voi ei :(

Mulla on nyt kp 11/26-29. Päätin sitten aloittaa ovistikuttelun jo pe eli kp 9, kun musta on jo pidemmän aikaa tuntunut, että ovis on aina tosi aikaisin. Pe ja tänään ovistesti näytti aivan haaleaa viivaa ja eilen vähän voimakkaampaa. Pakkausselosteen mukaan viivan pitäisi olla yhtä vahva kuin testiviivan. Näin vahva se ei kyllä ollut eilenkään :unsure: No tikutellaan vielä ja katsotaan muuttuuko vielä vahvemmaksi. Yritys on nyt aloitettu aiemmin, kun viime kierrosta taidettiin ovis missata. Mulla on tyyliin joka toinen kuukausi kierto 26 päivää ja joka toinen 29 päivää.

Peukut ja varpaat pystyyt meille yrittäjille (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu-80
@knyte voi ei :( Tsemppiä uuteen yritykseen.

@Lellu-80 tuosta ovistikuttelusta, mulla kävi yhdessä kierrossa niin että viivat ensin vahvistui ja tuli kipujakin, mutta sitten molemmat hiipuivat pois. Muutaman päivän päästä kroppa vissiin yritti uudelleen, kun tuli vahvemmat viivat ja kovemmat kivut. Toivotaan että ovis tapahtui ja et vaan saanut sitä kiinni!

@Frangipani82 onnea tikutteluun! Oon ymmärtänyt että vahvakaan viiva ei ole positiivinen tulos, jos ei siis ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Joskus ovat vähän tulkinnanvaraisia... Tai ainakin itse oon saanut tihrustaa ja vertailla että onkohan ne nyt yhtä vahvoja :D

Omaa napaa, mulla on kp12 menossa, ovista odottelen aikaisintaan loppuviikosta, todennäköisemmin ensi viikolla. Tänään meen gynelle kuulemaan tuomion hormonitesteistä...
 
Vähän on alkanut jännittää, että ovuloinkohan ollenkaan, kun on ollut reilu puoli vuotta aika kova stressi päällä :( pahimman stressin takia siirrettiinkiin yrittämisen aloittaminen loppuvuoteen. Nyt täytyisi vaan osata rentoutuao_O
 
Onpa ärsyttävää, alavatsaa juilinut, vihlonut, kivistänyt, koko hemmetin viikon! Ensi tiistaina pitäisi kuukautisten alkaa, nyt kp 24/27.

Muoks. Nyt lauantai-aamuna tein Clearbluen herkän testin ja negaa näytti, joten kuukautisia odotellessa. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Tulisin myös ryhmään mukaan. Olen 39 vuotias, kotona 4 ja 8 vuotiaat lapset. Olemme yrittäneet reilut pari vuotta saada vielä kolmatta vauvaa syliin/kotiin asti, matkalle on mahtunut pari keskenmenoa sekä yksi täysiaikainen raskaus. Kotiin asti ei elävää vauvaa ole kuitenkaan saatu.
Nyt yritämme vielä kerran, matka ollut turhan rankka mutta ei voi kuin yrittää katsoa eteenpäin. Raskaaksi siis olen tullut suht helposti, matkassa pysyminen/terve vauva on sitten eri juttu. Nyt siis yk2, kp6.
 
Kylläpä nämä ovistestit ovat vaikeasti tulkittavia. Ihan uusi harrastus mulle;)

Kp 13 & 15 näytti ovistestit voimakasta viiva. Ehkä panikoinnistani huolimatta ovuloin. Nyt sitten Jännää ändern kuinka kävi. Vatsassa on mukamas jo nyt kaikenlaista tunnetta. Taitaapi olla kuvittelua:whistle:
 
@Linnean tervetuloa mukaan! Teillä on kovin raskaan kuuloinen matka takana, voimia tähän uuteen yritykseen.

@Frangipani82 toivotaan että sait oviksen kiinni. Oliko viivat nyt yhtä vahvoja kuin se kontrolliviiva? Mullakin on joskus alavatsalla ihme painetta, varmaan juurikin ilmaa :D

Omaa napaa, mulla oli ovis luultavasti viikonloppuna. Mulla on nykyään hassun selvät ovisoireet (ollut viimeisimmästä pillereiden lopetuksesta alkaen), eli alavatsaa kivistää kolme päivää, joista kolmas on kipein. Satuin viime kierrossa gynelle juuri tuona kolmantena päivänä, ja ultran mukaan ovis oli tapahtumassa parin seuraavan päivän aikana. En tässä kierrossa testaillut ovista, mutta päätin että tänään on dpo1 ;)
 
@Lellu-80 voi että. Toivottavasti nega johtuisi virheellisestä testistä.

Mulla Kp 21 ja ei mitää oireita. Ootteko aina testaillut pari päivää ennen kuukautisten alkua vai jaksaneet odottaa kuukautisten alkuun? Viime kierrosta jaksoin kiltisti odottaa vaikka pari kertaa kävi mielessä:)
 
@Lellu-80 voi että. Toivottavasti nega johtuisi virheellisestä testistä.

Mulla Kp 21 ja ei mitää oireita. Ootteko aina testaillut pari päivää ennen kuukautisten alkua vai jaksaneet odottaa kuukautisten alkuun? Viime kierrosta jaksoin kiltisti odottaa vaikka pari kertaa kävi mielessä:)
Tein uuden testin ja puhdastakin puhtaampi nega, nyt kp 30/27. Eli eipä ollut virheellinen se eka testi. :( Eli jatkamme kuukautisten odottelua. o_O
 
Heippa kaikille,
Onko muilla kilpirauhas arvoista kokemusta? Miulla löyty lievää raja-arvon ylitystä ja lääkäri alotti pienimmällä annostuksella lääkityksen. Tuo arvo pitää olla ilmeisesti alle 2.5 jotta raskaus pystyisi alkamaan.. ja miulla oli 4.9.. mutta niillä kilpirauhas arvoilla on ilmeisesti vaikutusta myös vauvan aivojen kehitykseen jos ei ole kunnossa (n) ois kiva kuulla onko muilla vastaavaa ja miten neuvolassa noita tarkkaillaan..

Ja sitä plussa onnea kaikille :love:
 
Hei "ryhmäläiset" :)!

Muokkasin otsikkoa, jotta vuodelle 2019 piinailevat yli 35-vuotiaatkin mahtuisivat mukaan porukkaan. Toivoakseni kaikille meille ok ;)!

Itse sain aikoinaan todella paljon tukea ja lohtua ja tsemppiä tästä ryhmästä. Ja toivoa kaikkiin teihin kuumeilijoihin valaakseni kerron että raskauduin yllättäen ja kaikki sujui hyvin iästäni (38v) huolimatta!

Nyt sylissäni tuhisee 2kk ikäinen tyttövauva:barefoot::love:.

Luen edelleen tätä palstaa ja jostain syystä mielessäni pyörii ajatus ikätoverista tälle tuoreelle iltatähdelle.. ehkäpä vain hormonien tekosia ja jää ajatuksen tasolle:).

Rauhaisaa ja onnellista joulunlausaikaa kaikille tasapuolisesti!

T: Hiekkis & iltatähtönen 2kk
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu-80
Jos tännekkin vähän laittaisi. Yritystä 1v2kk
Minä olin lokakuussa lääkärillä joka vaan kyseli kaikkea. Ei ultrannut koska kun mulla säännölliset menkat niin ovuloinkin. Ja lapsia5kpl.
Mies kävi tälläviikolla simppa testeissa ja tulokset saamme ensviikolla. Jännittää että mitä seuraavaksi sitten.

Nyt kp 25/23-29 Mahakivuista ätellen menkat alkavat hyvinkin pian.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79

Yhteistyössä